۲۵ مرداد ۱۳۹۱، ۱۹:۳۴

قنبری:

پشتوانه قوی فرهنگ اسلامی عامل توسعه کشور در همه جوانب است

پشتوانه قوی فرهنگ اسلامی عامل توسعه کشور در همه جوانب است

مهدیشهر-خبرگزاری مهر: فرماندار شهرستان مهدیشهر پشتوانه قوی فرهنگ اسلامی را عامل توسعه کشور در همه جوانب دانست و اظهار داشت: نقشه مهندسی فرهنگی می تواند در تجمیع دستگاه‌های متولی امر فرهنگ نقش بسزایی داشته باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا قنبری عصر چهارشنبه در نشستی با اعضاء شورای هیئات مذهبی و کانون مداحان شهرستان مهدیشهر در محل فرمانداری این شهرستان پیرامون بررسی چگونگی توسعه فرهنگی منطقه، ضمن تاکید بر اینکه مساجد پایگاه اصلی انقلاب محسوب می شوند، افزود: باید تلاش کنیم تا تریبون مساجد به دست نا اهلان و نامحرمان نیفتد.

وی در خصوص ذاکران اهل بیت(ع) نیز اظهار داشت: کانون مداحان با برنامه ریزی و سازماندهی مناسب باید تدابیری بیاندیشد تا افراد صالح از ناصالح تمیز داده شوند و خدای ناکرده برخی فرصت طلبان از این فرصت سوء استفاده نکنند.

فرماندار شهرستان مهدیشهر همچنین ضمن تاکید بر اینکه مجالس و محافل مذهبی باید روحانی محور باشد، خاطرنشان کرد: برگزار کنندگان آئین های ملی و مذهبی باید توجه داشته باشند که حضور مداحان در این مجالس به تنهایی نمی تواند مثمر ثمر باشد.  

قنبری همچنین به آفات مداحی و ایراد شبهات در این حرفه اشاره داشت و خاطرنشان کرد: مداحان اهل بیت (ع) سرمایه عظیمی در دست دارند که باید در حفظ آن کوشا باشند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان مهدیشهر نیز در این نشست، توسعه فرهنگی را لازمه عدالت اجتماعی دانست، تصریح کرد: بسیاری از ابعاد و زوایای فرهنگی در جامعه ما مغفول مانده است.

حجت الاسلام غلامرضا زاهدی گفت: شورای هیئات مذهبی و کانون مداحان بعنوان دیده بان سازمان تبلیغات اسلامی عمل می کنند.

وی با اشاره به اینکه، پیامبراکرم (ص) می فرمایند، بهترین شما کسی است که مردم را به کار نیک و خیر دعوت کند و هیچ مأموریتی بالاتر از این نیست، گفت: شورای هیئات مذهبی و مداحان به عنوان اقشار تاثیر گذار جامعه نقش موثری در ارائه الگوهای نیک و اسلامی در سطح جامعه دارند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان مهدیشهر افزود: ما معتقدیم که دولت خدمتگزار نگاه ویژه ای به توسعه اجتماعی به ویژه در بخش فرهنگی دارد زیرا فرهنگ، فضای تنفسی جامعه است و اگر این فضا آلوده باشد اقشار جامعه را با مشکلات فراوانی روبرو خواهد کرد.

زاهدی در پایان ضمن تاکید بر اینکه مجموعه شورای هیئات مذهبی و کانون مداحان بعنوان دیده بان سازمان تبلیغات اسلامی، آسیبهای اجتماعی هر منطقه را شناسایی می کنند، اظهار داشت: رفع موانع و مشکلات فرهنگی، همفکری و تلاش همگانی را می طلبد.

کد خبر 1674484

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha