۶ فروردین ۱۳۸۴، ۱۵:۱۱

در مراسم تشييع دكتر مددپور مطرح شد

صادقي رشاد : مددپور از نوادر قلمرو علمي و فكري بود

دكتر محمد مدد پور با دغدغه شيعي و ايراني به نقد غرب و مدرنيته و جريان روشنفكري غربگرا مي پرداخت.

به گزارش خبرنگار مهر، حجه الاسلام و المسلمين علي اكبر صادقي رشاد، درباره دكتر محمد مددپور گفت: آقاي دكتر مددپور، از نوادر افرادي بود كه با دغدغه ديني، اسلامي و شايد به تعبير دقيق تر شيعي و ايراني، در حوزه هاي فكري گوناگون حضور فعال داشت. وي در تبيين حكمت معنوي هنري مينوي، در نقد غرب و مدرنيته و جريان روشنفكري غربگرا و در حوزه تاريخ هنر، با دغدغه شيعي و ايراني و با شهامت علمي خاص، به تبيين و نقادي مي پرداخت و مجموعه اي افزون بر بيست عنوان اثر علمي كه از اين استاد انديشمند و دردمند بر جاي مانده، گواه صادقي است بر اهتمام علمي او و استقلال فكري او و شهامت او درنقد و پركاري او در قلمرو انديشه و ساحت فكر و فرهنگ ديني.

وي افزود: انصافا كشور ما و جامعه انديشمند و هنرمند ما، با از دست دادن مرحوم دكتر مددپور متحمل ضايعه جبران ناپذيري شد. چرا كه او درساحتي قلم مي زد و مي انديشيد كه متاسفانه قلمدار و انديشه ور كمتري دارد. ؟

وي افزود : مامتاسفانه در حوزه فلسفه هنر و تاريخ هنر و انديشه ديني، با رويكرد مطالعه هنري و همچنين نقد غرب و مدرنيته و جريان روشنفكري غربگرا، نيروي كمي داريم و ايشان از نوادر اين قلمرو علمي و فكري بود. شخصيتي ولايتمدار و ارادتمند به اهل بيت و به شدت جدي و استوار در تفكر ديني و تفكر ملي بود و نظاير وي در كشور ما بسيار اندك شمار هستند و بايد هزاران بار دريغا گفت كه چنين شخصيت انديشمند و صاحب قلم و مولد فكري و معرفتي، آن هم در يك حوزه اي كه مع الاسف بشدت دچار فقر و قحط سالي و ديريابي هستيم، از دست درفته و از خداوند متعال طلب مي كنيم كه خودش به نحوي كه صلاح مي داند، اين ضايعه را براي جامعه فكري ما و براي اصحاب هنر و ارباب انديشه جبران بكند .

کد خبر 167538

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha