۲۷ مرداد ۱۳۹۱، ۱۶:۲۴

جولایی:

150 جشن گلریزان در کشور برگزار شده است

150 جشن گلریزان در کشور برگزار شده است

زنجان-خبرگزاری مهر: مدیر عامل ستاد دیه کشور با بیان اینکه تا کنون 150 جشن گلریزان در کشور برگزار شده، گفت: طبق برنامه ریزی های صورت گرفته تا پایان سال این جشن ها به 205 مورد افزایش می یابد.

به گزارش خبرنگار مهر، اسدالله جولایی، ظهر جمعه در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری جشن ‌های گلریزان برای آزاد سازی زندانیان افزود: امسال برنامه‌ ریزی شده تا 205 جشن گلریزان در کشور برگزار شود.
 
وی ادامه داد: تا کنون 150 جشن گلریزان در سراسر کشور برگزار شده و کمک‌ها برای آزاد سازی زندانیان جمع‌آوری شده است.
 
جولایی با اشاره به اینکه در حال حاضر هشت هزار زندانی جرایم غیر عمد در کشور وجود دارد، بیان کرد: این تعداد زندانی دارای 400 میلیارد تومان بدهی هستند.
 
مدیرعامل ستاد دیه کشور  افزود: با جشن‌ هایی که تا کنون برگزار شده 14 میلیارد تومان کمک مردمی برای آزاد سازی زندانیان در سراسر کشور جمع ‌آوری شده است.
 
جولایی  با اشاره به اینکه جشن‌های گلریزان شامل جرایم عمد نمی ‌شود افزود: زندانیانی که به علت مشکل مالی، صدور چک بی‌ محل و یا نداشتن توان مالی برای پرداخت مهریه در زندان هستند و دارای جرایمی همچون تجاوز به عنف نیستند، شامل جشن گلریزان می‌ شوند.
 
مدیرعامل ستاد دیه کشور در ادامه با اشاره به اینکه از سال تاسیس ستاد دیه اقدامات بسیاری توسط این ستاد در بحث آزاد سازی زندانیان صورت گرفته است، گفت: مدیریت تعداد کثیری از زندانیان که در کشور وجود دارد و کمک‌های جمع ‌آوری شده برای آزاد سازی آنها کار بسیار مشکلی است.
 
جولایی تصریح کرد: کمک‌ هایی که جمع ‌آوری می ‌شود، به تلاش و کمک نوع دوستانه ‌ای که مردم انجام می ‌دهند بستگی دارد و هر میزان که کمک جمع آوری شود، تعداد زندانی بیشتری آزاد می ‌شود.
 
وی در ادامه با اشاره به تاثیر ماه مبارک رمضان در ارتکاب جرایم افزود: در ماه مبارک رمضان تعداد زندانیان کاهش یافته است.
 
جولایی در ادامه با اشاره به فرهنگ ‌سازی لازم در بحث زندانیان و عوامل وقوع جرم افزود: از والدین، رسانه‌ ها، اساتید دانشگاه و همه نهاد های فرهنگی درخواست می‌ شود، در این زمینه تلاش کنند.
 
کد خبر 1675565

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha