۲۸ مرداد ۱۳۹۱، ۱۰:۰۷

ملکشاهی با مهر مطرح کرد:

بحران خشکسالی در کوهدشت/ مسئولان این وضعیت فجیع را ببینند!

بحران خشکسالی در کوهدشت/ مسئولان این وضعیت فجیع را ببینند!

کوهدشت - خبرگزاری مهر: نماینده مردم کوهدشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به وضعیت بغرنج خشکسالی در این شهرستان، خواستار چاره اندیشی در این زمینه شد.

الهیار ملکشاهی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به معضل خشکسالی شدید در شهرستان کوهدشت، از وزیر و مسئولان حوزه کشاورزی کشور خواست به این شهرستان بیایند و وضعیت فجیع خشکسالی و خسارات آن را از نزدیک ببینند.

وی ادامه داد: با استمرار کمبود آب و خشکسالی در این شهرستان کشاورزان کوهدشتی که بهترین تولیدگران هستند زیر بار مشکلات کمر خم کرده اند.

رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: از مسئولان می خواهیم با لبیک گفتن به فرمان مقام معظم رهبری مبنی بر حمایت از "تولید ملی و کار و سرمایه ایرانی" به کمک کشاورزان و بهره برداران این بخش در شهرستان کوهدشت بیایند.

ملکشاهی با تاکید بر چاره اندیشی در این زمینه، تصریح کرد: باید مسئولان وضعیت بی آبی زمین های مرغوب کشاورزی کوهدشت را به بررسی بگذارند و در این زمینه قدم های جدی تری برداشته شود.

بنابر این گزارش، امسال یکی از شدیدترین خشکسالیها در شهرستان کوهدشت رخ داد و کاهش بارشها و همچنین به موقع نبودن بارندگیها خسارات زیادی به انبار غله استان لرستان وارد آورد.

هجوم خشکسالی به پهنه شهرستان کوهدشت آنچنان شدت داشت که نه تنها اجازه بارش را از آسمان گرفت که آب جاری بر سینه بیشتر سرچشمه ها و رودخانه های این شهرستان را نیز خشکاند.

روند خشکسالی در این شهرستان به گونه ای است که بر دشت وسیع کوهدشت به بسترهای خاکی بسیاری برمی خوریم که روزگاری مسیر مواج رودخانه هایی بوده اند و در این اواخر به رودخانه هایی فصلی تبدیل شده بودند و اما رفته رفته حضور خشکسالی های متعدد و کمبود بارش، دهان خیسشان را چندسال است خشکانده و حتی بهار هم سیلی بر ماسه های داغشان روان نکرده است.

اینجا شهرستان کوهدشت است؛ دشتی بزرگی که میان حلقه دو رودخانه مواج سیمره و کشکان، بی آبی را فریاد می زند. دو رودخانه ای که شتابان از این سو و آن سوی دشتهای تشنه این شهرستان می گذرند تا خود را به سدها و باغ های آباد استانهای پایین دست برسانند.

این روزها با خشک شدن رودخانه ها، چشمه ها و حتی چاههای آب دشت کوهدشت دیگر رمقی برای اراضی و باغات کشاورزی باقی نمانده است.

کد خبر 1675853

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha