۲۸ مرداد ۱۳۹۱، ۱۳:۰۵

احمدی در گفت و گو با مهر:

بازخوانی 30 اثر دهمین دو سالانه تئاتر بسیج استان مرکزی پایان یافت

بازخوانی 30 اثر دهمین دو سالانه تئاتر بسیج استان مرکزی پایان یافت

اراک – خبر گزاری مهر: مسئول سازمان بسیج هنرمندان استان مرکزی از برگزاری دهمین دوسالانه جشنواره استانی تئاتر بسیج هنرمندان استان مرکزی در شهر اراک خبر داد و گفت: بازخوانی 30 اثر دهمین دو سالانه تئاتر بسیج استان مرکزی پایان یافت.

علی احمدی در گفت و گو با خبرنگار مهر در اراک افزود: از این اثرهای بازخوانی شده 6 اثر صحنه ای و 6 اثر خیابانی به مرحله بازبینی راه پیدا می کنند.

وی با بیان اینکه این جشنواره در بخش های صحنه ای، خیابانی، نمایشنامه نویسی، کودک و نوجوان و عروسکی برگزار می شود اظهارداشت: در نهایت یک اثر صحنه ای و یک خیابانی به مرحله کشوری راه پیدا می کنند.

مسئول سازمان بسیج هنرمندان استان مرکزی با بیان اینکه هر 30 اثرباخوانی شده در جشنواره استانی شهر اراک  کارهای خود را اجرا می کنند تصریح کرد: نمایشهای صحنه ای حداکثر 70 دقیقه و در بخش خیابانی 30 دقیقه اجرا می شود.

احمدی با بیان اینکه اختتامیه جشنواره 6 و 7 مهرماه سال جاری در هفته بزرگداشت دفاع مقدس برگزار می شود اضافه کرد: این جشنواره در موضوع های بازخوانی ارزش ها و آرمان های انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس، تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی، قصه های قرآنی، تاریخ اسلام، مفاخر جهان اسلام، بیداری اسلامی، مضامین آیین اجتماعی و امام خمینی (ره) برگزار می شود.

وی با بیان اینکه بخش نمایش کودک و نوجوان و عروسکی به صورت کشوری برگزار می شود اظهارداشت: به گروه های راه یافته در بخش صحنه ای بر اساس نظریه کارشناسی مبلغ چهار میلیون ریال و در بخش خیابانی یک میلون و 500 هزار ریال جایزه تعلق خواهد گرفت.

وی با اشاره به جوایز بخش صحنه ای ادامه داد: نمایشنامه نویسی یک انتخاب به میزانسه میلیون و پانصد هزار ریال، یک تقدیر به میزان دومیلیون ریال، کارگردانی رتبه اول سه میلیون و پانصد هزارریال رتبه دوم سه میلیون ریال، رتبه سوم دومیلیون و پانصد هزار ریال، بازیگری مرد رتبه اول سه میلیون ریال، رتبه دوم دومیلیون پانصد هزار ریال، رتبه سوم دومیلیون ریال، بازیگری زن رتبه اول سه میلیون ریال، رتبه دوم دومیلیون پانصد هزار ریال، رتبه سوم دومیلیون ریال به انتخاب هیئت داوران جشنواره در بخشهای دیگر نیز جایزه خواهد داد.

وی گفت: در بخش خیابانی طرح و ایده، کارگردانی، بازیگری هر کدام به مبلغ دومیلیون ریال جایزه تعلق می گیرد.

کد خبر 1676016

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha