۲۸ مرداد ۱۳۹۱، ۱۸:۲۴

احمدی خبر داد:

مشکل سنددارکردن منازل مسکونی در کنگان حل می‌شود

مشکل سنددارکردن منازل مسکونی در کنگان حل می‌شود

کنگان - خبرگزاری مهر: نماینده مردم کنگان، دیر و جم در مجلس شورای اسلامی گفت: با تشکیل کارگروه مدیران مرتبط با زمین در شهرستان کنگان مشکل سند دار کردن برخی منازل مسکونی برطرف می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، موسی احمدی در نشست کارگروه مدیران مرتبط با زمین در شهرستان کنگان در جمع مسئولان محلی این شهرستان اظهار داشت: در قسمت‌های مختلفی کارگروه تشکیل شده است و این کارگروه نیز در ادامه آنها به حل مشکلات مرتبط با زمین مردم می پردازد.

نماینده مردم کنگان، دیر و جم در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: برون رفت از عدم تثبیت مالکیت، مشکلی است که مردم سال‌ها با آن مواجه هستند و در صورت رفع این مشکل امنیت، آسایش، رفاه و راحتی مردم را به دنبال خواهد داشت.

احمدی مستند کردن املاک را مبتنی بر اجرای قانون ساماندهی املاک و آئین نامه اجرایی آن در سال 90 که به تصویب مجلس رسیده است، دانست و افزود: تنها راهکاری که می توان برای این مشکل در شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت و روستاها به کار برد، اجرای قانون ساماندهی املاک است که در این خصوص وزیر راه و شهرسازی این امر را به بنیاد مسکن تفویض اختیار نموده است.

وی اضافه کرد: بنیاد مسکن نیز در ادامه اجرای ماده 133 که قبلاً در روستاها رسالت سند دار کردن را بر عهده داشت اکنون در شهرها نیز این رسالت را به انجام خواهد رساند.

احمدی گفت: این ماده قانونی برای املاکی به تصویب رسیده است که مردم در اراضی مورد تصرف ساختمان ایجاد کرده اند و به هر دلیل نتوانسته اند سند مالکیت دریافت کنند.

نماینده مردم کنگان، دیر و جم در مجلس شورای اسلامی گفت: تشکیل این کارگروه در شهرستان کنگان به دنبال نشستی است که در مرکز استان با مدیران کل مرتبط با زمین شکل گرفت.

وی افزود: در این باره عزم خود را جزم کرده‌ایم که مشکل و معضل شهرستان کنگان را که گریبان گیر تعداد زیادی از مردم شده است را حل کنیم.

احمدی با بیان اینکه مدیران نیز باید قانون ساماندهی و آئین نامه اجرایی آن را مورد تحلیل و بررسی قرار دهند، افزود: با هم‌اندیشی و همراهی باید تمام توان خود را برای اجرایی نمودن این قانون و رفع دغدغه های مردم به کار بندیم.

کد خبر 1676300

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha