۳۰ مرداد ۱۳۹۱، ۱۳:۳۳

ملک‌زاده عنوان کرد:

برداشت 86 هزار تن محصول جالیزی پائیزه در استان بوشهر

برداشت 86 هزار تن محصول جالیزی پائیزه در استان بوشهر

بوشهر - خبرگزاری مهر: مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: با توجه به بررسی‌های صورت‌گرفته، پیش‌بینی می‌کنیم امسال 86 هزار و 780 تن محصول جالیز پاییزه از مزارع استان بوشهر برداشت شود.

فرهود ملک‌زاده در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: استان بوشهر از لحاظ کاشت و برداشت محصولات جالیزی جایگاه ویژه‌ای دارد که در شهرستان‌های دشتی، دشتستان و جم شاهد بیشترین سطح زیر کشت این محصولات هستیم.

وی یکی از مهم‌ترین محصولات را طالبی عنوان کرد و ادامه داد: در سال‌های اخیر کشت طالبی در استان بوشهر گسترش قابل توجهی داشته است و سالانه بیش از 40 هزار تن محصول خارج از فصل طالبی در استان تولید و اکثر آن به سایر استان‌ها صادر می‌شود.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهراضافه کرد: محصولات جالیزی استان بوشهر در سطح  چهار هزار و 339 هکتار زیر کشت می‌شود که دوهزار هکتار ان به کشت هندوانه اختصاص دارد و مابقی زیر کشت خربزه و خیار رفته است که پیش‌بینی می‌کنیم امسال  86هزار و780 تن محصول از این سطح برداشت شود.

ملک‌زاده مناطق عمده کشت محصولات جالیزی استان را شهرستان‌های دشتی و دشتستان و جم عنوان کرد و یادآور شد: با توجه به متوسط عملکرد 25 تن محصول در هکتار بیش از 50  هزار تن هندوانه در استان تولید شود که از کیفیت بسیار بالایی به‌ویژه برای صادرات برخوردار است.

وی در ادامه بیان داشت: در زمستان گذشته حدود دو هزار و 394 هکتار از اراضی به صورت زیv پلاستیک به کشت محصولات جالیزی اختصاص یافته بود که بیش از 50هزار تن محصول در فروردین و اردیبهشت از این مزارع برداشت و به بازار استان و خارج از استان عرضه شد.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر اضافه کرد: بیشترین تولید محصولات جالیزی استان مربوط به شهرستان دشتستان با 34 هزار تن تولید سالانه است.

کد خبر 1676836

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha