۳۱ مرداد ۱۳۹۱، ۱۴:۳۲

بهنام‌راد:

12 هزارتن خرمای استان بوشهر صادر می‌شود

12 هزارتن خرمای استان بوشهر صادر می‌شود

بوشهر - خبرگزاری مهر: مدیر صنایع کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: 12 هزارتن خرمای استان بوشهر صادر می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالرسول بهنام راد ظهر سه‌شنبه در بازدید از طرح‌های کشاورزی و صنایع بسته‌بندی خرمای استان بوشهر اظهار داشت: صنایع بسته‌بندی در بهبود وضعیف فروش و صادرات خرما نقش بسیار مهمی دارند که توسعه این صنایع می‌تواند خدمات بسیار خوبی برای کشاورزان و باغ‌داران باشد.

مدیر صنایع کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر به میزان صادرات این محصول در سال گذشته اشاره کرد و ادامه داد: 12 هزار و 35 تن خرمای بسته‌بندی شده طی سال گذشته به خارج از کشور صادر شد.

وی همچنین به نقش شرکت‌های بسته‌بندی خرما در اماده‌سازی این محصولات برای صادرات اشاره کرد و بیان داشت: این مقدار محصول توسط 19 واحد بسته‌بندی خرما استان بوشهر تولید و به خارج از کشور صادر شده است که در شهرستان‌های دشتستان و تنگستان قرار دارند.

بهنام‌راد به بازارهای هدف برای صادرات خرمای استان بوشهر اشاره کرد و گفت: ارزش صادرات خرمای بسته بندی شده صادراتی 14میلیون و442 هزار دلار بوده است که به کشورهای روسیه ، آسیای میانه و بخشی نیز به کشورهای عربی صادر شده است.

وی همچنین با اشاره به میزان محصول تولیدی خرمای استان بوشهر در سال جاری، اظهار داشت: بر اساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته امسال 12 هزار تن محصول خرمای استان بوشهر به خارج از کشور صادر شود.

مدیر صنایع کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر در ادامه بیان داشت: اشتغال ایجاد شده در صنایع تبدیلی بخش کشاورزی استان بوشهر سه هزار و 410 نفر است.

کد خبر 1677426

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha