۲ شهریور ۱۳۹۱، ۱۰:۳۹

رسته به مهر اعلام کرد:

نمایندگان ری در پارالمپیک لندن/ ساعی رکورد دار مدال آوران المپیکی ایران

نمایندگان ری در پارالمپیک لندن/ ساعی رکورد دار مدال آوران المپیکی ایران

شهرری - خبرگزاری مهر: رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان ری اعلام کرد: سه ورزشکار شهرستان ری، کاروان جمهوری اسلامی ایران را در رقابتهای پارالمپیک 2012 لندن همراهی می کنند.

قاسم رسته در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: ورزشکاران شهرری در سه رشته ورزشی حضور دارند که در والیبال نشسته مهدی حمیدزاده، در فوتبال مرتضی حیدری و در وزنه برداری علی صادق زاده ورزشکاران این خطه هستند و در پارالمپیک لندن برای کشورمان افتخار آفرینی خواهند کرد.

وی یادآور شد: ورزشکاران شهرری همواره در رشته های مختلف در تیمهای ملی حضوری پررنگ دارند که در حال حاضر حمید سوریان، نابغه کشتی فرنگی، یکی از ورزشکاران بنام شهر طلایی ری است.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان ری ادامه داد: ورزشکاران جانباز و معلول شهرری همواره برای کشورمان و دیارشان افتخار آفرینی کرده اند و امید است که معلولان شهرری در پارالمپیک لندن بازهم افتخارات خوبی را برای ایران اسلامی به ارمغان آورند.

ساعی ورزشکار اهل ری رکورد دار و صدرنشین مدال آوران المپیکی ایران

وی تأکید کرد: هادی ساعی ورزشکار اهل شهرستان ری نیز پس از المپیک 2012 لندن، رکورد دار و صدرنشین مدال آوران المپیکی ایران ماند.

رسته اضافه کرد: ساعی با کسب مدال طلای المپیک 2008 پکن، دومین طلا و سومین مدال المپیکی خود را کسب کرد و با دریافت دو مدال طلا و یک مدال برنز در صدر 37 ورزشکار ایرانی مدال آور المپیک قرار گرفت.

وی بیان داشت: از سال 1948(60 سال پیش) که ورزش ایران وارد میدان المپیک شده، در مجموع 37 ورزشکار ایرانی صاحب 11 مدال طلا، 15 نقره و 22 برنز شده اند و شادروان تختی با کسب یک مدال طلا و 2 مدال نقره با بیشترین مدال از نظر تعداد و مرغوبیت، تا سال 2004 به مدت 44 سال، یکه تاز بود.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان ری افزود: در سال 2004 حسین رضازاده وزنه بردار کشورمان، موفق شد تا دومین مدال طلای خود را کسب کند و از نظر مرغوبیت بالاتر از همه مدال آوران قرار گیرد.

وی ادامه داد: اما هادی ساعی در المپیک 2008 پکن مدال برنز گرفت، در المپیک آتن مدال طلا و در پکن نیز مدال طلا کسب کرد تا از نظر کیفیت و تعداد مدال، بالاتر از مرحوم تختی و رضازاده قرار گرفته و در عرصه ورزشی یکه تاز شود.

کد خبر 1678454

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha