۲ شهریور ۱۳۹۱، ۱۵:۰۳

زارعی عنوان کرد:

اختصاص 308 میلیارد ریال برای اجرای مصوبات سفر رهبری

اختصاص 308 میلیارد ریال برای اجرای مصوبات سفر رهبری

بوشهر - خبرگزاری مهر: معاون برنامه ریزی استانداری بوشهر گفت: از اختصاص 308 میلیارد ریال برای اجرای مصوبات سفر مقام معظم رهبری به شهرستان کنگان در سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، رسول زارعی صبح پنجشنبه در نشست با نمایندگان دفتر مقام معظم رهبری در حوزه پیگیری سفر ایشان اظهار داشت: اجرای مصوبات سفر مقام معظم رهبری به شهرستان کنگان که در فروردین سال گذشته انجام شد، با روند خوبی در حال اجرا است و دارای 50 درصد پیشرفت فیزیکی است.

وی به تصویب 145 طرح با اعتبار 666 میلیارد ریال در شهرستان کنگان اشاره کرد و افزود: از مجموع این اعتبارات، در سال گذشته 333 میلیارد ریال و امسال نیز 308 میلیارد ریال یافته و 25 میلیارد ریال نیز در سال آینده اختصاص می‌یابد که 620 میلیارد ریال از محل اعتبارات عمرانی و چهار میلیارد و 160 میلیون ریال در قالب تسهیلات تامین می‌شود.

معاون برنامه ریزی استانداری بوشهر به مصوبات این سفر اشاره کرد و بیان داشت: اجرای طرح‌های آموزشی، بهداشتی، ورزشی، توسعه راه‌ها، فرهنگ و هنر، کشاورزی، منابع طبیعی، محیط زیست، مسکن، عمران شهری و روستایی از مهمترین سرفصل‌های این مصوبات است.

زارعی به بخش‌های مختلف اجرای این پروژه‌ها اشاره کرد و گفت: 71/32 درصد از اعتبارات این سفر در بخش مرکزی، 17/42 درصد از اعتبارات در بخش عسلویه و 12/25 درصد از اعتبارات نیز در سطح شهرستان کنگان به تصویب رسیده است.

احداث 200 واحد مسکونی برای محرومان

وی افزود: از مصوبات سفر مقام معظم رهبری به شهرستان کنگان می‌توان به احداث 18 واحد آموزشی با 145کلاس درس، دو مرکز بهداشتی درمانی، چهار واحد خانه بهداشت، 25 خانه پزشک و توسعه و تجهیز بیمارستان، احداث و تجهیز چهار زمین چمن مصنوعی، چهار سالن ورزشی، دو مجموعه ورزشی و 22 پایگاه بسیج اشاره کرد.

زارعی ادامه داد: احداث 200 واحد مسکونی محرومان، تهیه 500 مورد لوازم منزل محرومان، 500 فقره جهیزیه، 500 مورد کمک هزینه تعمیر و احداث واحد مسکونی محرومان، 500 مورد گازکشی و کمک شهریه دانشجویی نیز از دیگر مصوبات این سفر است.

وی همچنین اضافه کرد: اجرای فاز دوم پروژه آسیب‌های اجتماعی عسلویه، احداث چهار خانه عالم، دو مدرسه علمیه، احداث دو کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، دو واحد کانون فرهنگیان، افزایش پوشش شبکه تلویزیونی و تعمیر و تجهیز مساجد از دیگر مصوبات این سفر است.

معاون برنامه ریزی استانداری بوشهر خاطرنشان ساخت: همچنین احداث و تجهیز دو جایگاه سنجش آلودگی هوا در عسلویه و کنگان، اجرای 24 طرح هادی روستایی، بهسازی و اصلاح فضای شهری و فضای سبز شهرها از دیگر پروژه های مصوب سفر مقام معظم رهبری به کنگان است.

کد خبر 1678675

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha