۴ شهریور ۱۳۹۱، ۸:۳۲

گزارش خبری/

نمایندگان استان بوشهر آماده حضور در لیگ برتر فوتبال ساحلی

نمایندگان استان بوشهر آماده حضور در لیگ برتر فوتبال ساحلی

بوشهر - خبرگزاری مهر: تیم‌های فوتبال ساحلی دریانوردان بوشهر و موج گناوه آماده رویارویی با حریفان خود در لیگ برتر فوتبال ساحلی هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، مسابقات فوتبال ساحلی لیگ برتر فوتبال کشور از هفتم شهریور ماه کلید می‌خورد که استان بوشهر در این دوره از مسابقات دارای دو نماینده است و از این هفته مسابقات خود را برای دفاع از عنوان قهرمانی نماینده استان در این مسابقات آغاز خواهند کرد.

دریانوردان بوشهر و موج گناوه دو نماینده استان بوشهر در مسابقات فوتبال ساحلی هستند که هر دو تیم مسابقات اول خود در لیگ امسال را میزبان خواهند بود و در خانه به مصاف حریفان می‌روند.

تیم فوتبال ساحلی دریانوردان بوشهر که در فصل گذشته موفق شده بود عنوان قهرمانی این دوره از مسابقات را به دست بیاورد در این هفته میزبان تیم ویژن تهران است و امیدوار است که بتواند از همین بازی اول قدم‌های محکمی برای دفاع از عنوان قهرمانی خود بردارد.

موج گناوه دیگر نماینده استان بوشهر در فوتبال ساحلی نیز در اولین هفته باید در خانه به مصاف گلسا پوش یزد برود و این شانس را دارد که با حمایت هواداران خود به نتیجه دلخواه در این مسابقه دست یابد.

هر دو نماینده استان یعنی تیم‌های دریانوردان بوشهر و موج گناوه در یک گروه قرار دارند و با تیم‌های  گلسا پوش یزد، ویژن هرمزگان، ویژن تهران، ندسای شیراز، شهرداری تیران اصفهان و استقلال مبارکه اصفهان هم گروه هستند.

تلاش دریانوردان برای دفاع از عنوان قهرمانی

دریانوردان بوشهر چند سالی است که در لیگ برتر ساحلی حضور دارد و توانسته خود را به‌عنوان یک مدعی در این مسابقات معرفی کند و همه حریفان حساب ویژه‌ای را روی این تیم باز کرده‌اند.

دریانوردان سال گذشته با اقتدار قهرمان لیگ برتر شد و اعتبار زیادی به ورزش توپی استان بوشهر بخشید و امسال نیز به عنوان مدافع عنوان قهرمانی شانس بسیاری برای دست‌یابی به عنوان قهرمانی دارد. تیم موج گناوه نیز اولین حضور خود در مسابقات لیگ برتر ساحلی کشور را تجربه می کند.

موج در اولین دور از مسابقات لیگ یک فوتبال ساحلی که به میزبانی بندر گناوه برگزار شد به همراه تیران اصفهان به دور نهایی صعود کردند ولی در دور نهایی موج در عین ناباوری به مقام چهارم رسید و نتوانست به لیگ برتر صعود کند.

با توجه به انگیزه و توانایی این تیم و به‌ویژه داشتن زمین مناسب ساحلی که می‌توان گفت در سطح کشور کم نظیر است، مسئولان این تیم را بر آن داشت که به فکر خرید امتیاز در لیگ برتر باشند و همین امر نیز اتفاق افتاد و موج با خرید امتیاز تیران اصفهان توانست خود را لیگ برتری کند.

استفاده کامل از بازیکنان بومی در تیم موج گناوه

سرمربی تیم فوتبال ساحلی موج گناوه در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: استان بوشهر و شهرستان گناوه دارای استعدادهای خوبی برای حضور در مسابقات لیگ برتر فوتبال ساحلی است و امیدواریم بتوانیم نماینده خوبی برای استان بوشهر در این مسابقات باشیم.

حیدر نیکونژاد اضافه کرد: با برنامه‌ریزی خوبی که داشته موفق شدیم تیمی متشکل از بازیکنان بومی آماده کنیم تا با انگیزه بیشتری بتوانیم در این مسابقات حاضر شویم.

وی به برگزاری تمرینات منسجم و منظم این تیم برای حضور پرقدرت و قوی در مسابقات فوتبال ساحلی لیگ برتر اشاره کرد و افزود: با برگزاری این تمرینات به آمادگی خوبی دست یافته‌ایم و امیدواریم از همان ابتدای مسابقات بتوانیم امتیازات لازم را کسب کنیم.

هدف موج حفظ سهمیه لیگ برتر است

سرمربی تیم فوتبال ساحلی موج گناوه به هدف‌گذاری‌های این تیم برای مسابقات لیگ برتر اشاره کرد و بیان داشت: در این فصل هدف ما کسب مقام و یا قهرمانی نیست و مهمترین هدف ما در این مسابقات حفظ سهمیه خودمان در لیگ برتر است که امیدواریم با تلاش مجموعه باشگاه و همراهی هواداران و ورزش‌دوستان بتوانیم به این مهم دست یابیم.

وی ادامه داد: امیدواریم بتوانیم این سهمیه را حفظ کنیم تا در سال آینده با تلاش و برنامه‌ریزی بهتر و مناسب‌تر به موفقیت‌های بیشتری دست یابیم و در صف مدعیان قرار بگیریم.

نیکونژاد خواستار حمایت بیشتر از سوی مسئولان برای حل مشکلات مالی این تیم شد و افزود: هزینه مسابقات بالا است و از مسئولان می‌خواهم از نظر مالی ما را حمایت کنند.

وی همچنین خواستار حمایت هواداران گناوه‌ای از این تیم شد و گفت: از مردم خوب گناوه خواهشمندم در مسابقاتی که میزبان هستیم چون گذشته برای تشویق تیم خودشان به ورزشگاه بیایند.

ضرورت توسعه امکانات فوتبال ساحلی در استان

حضور دو نماینده از استان بوشهر در مسابقات فوتبال ساحلی بیان‌گر قدرت استان در این رشته ورزشی است و همین موضوع، ضرورت توسعه هر چه بیشتر این ورزش در سطح استان را به خوبی بیان می‌کند؛ ورزشی که با هزینه‌های کم می‌توان امکانات لازم را برای آن مهیا ساخت.

استان بوشهر با برخورداری از سواحل ماسه‌ای فراوان محل بسیار مناسبی برای گسترش فوتبال ساحلی و شاید ایجاد یک زمین استاندارد فوتبال ساحلی کمترین هزینه را برای استان بوشهر به نسبت دیگر استان‌های کشور داشته باشد.

در حالی که فوتبال استان بوشهر با وجود هزینه‌های بسیار بالا و میلیاردی نتوانسته جایگاه مناسبی در کشور داشته باشد، فوتبال ساحلی بدون سرمایه‌گذاری‌های اینچنینی به جایگاهی بس بزرگ دست یافته و نام بوشهر را در این رشته ورزشی بر سر زبان‌ها انداخته است.

حضور چندین بازیکن از استان بوشهر در اردوهای مختلف تیم ملی و افتخار آفرینی این بازیکنان با تیم ملی در مسابقات مختلف، جلوه دیگری از قدرت استان بوشهر در فوتبال ساحلی است.

امید است مسئولان برای توسعه این رشته ورزشی در استان بوشهر دست به کار شوند و به زودی شاهد ایجاد زمین فوتبال ساحلی که اساسی‌ترین نیاز برای این رشته ورزشی است، در نقاط مختلف استان باشیم.

..........................

اسماعیـل کشتـکار

کد خبر 1679462

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha