۴ شهریور ۱۳۹۱، ۱۱:۵۵

عبد ایمانی:

مشگین شهر پایلوت توسعه شیلات در استان اردبیل است

مشگین شهر پایلوت توسعه شیلات در استان اردبیل است

مشگین شهر – خبرگزاری مهر: مدیرکل جهاد کشاورزی استان اردبیل از معرفی شهرستان مشگین شهر به عنوان شهرستان نمونه توسعه شیلات در این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، عادل عبد ایمانی صبح شنبه در بازدید از استخر پرورش ماهی در خیاوچای مشگین شهر تصریح کرد: این شهرستان هم اکنون یک سوم از تولیدات آبزی استان را تولید می کند و به همین دلیل به عنوان پایلوت توسعه شیلات معرفی شده است.

وی با اشاره به ابداع و استفاده از شیوه های جدید پرورش ماهی در مشگین شهر افزود: بکارگیری این روشها موجب افزایش چند برابری تولیدات آبزی شده که به عنوان مثال طرح تولید ماهی در قفس تولیدات آبزی را تا یک هزار تن افزایش داده است.

مدیرکل جهاد کشاورزی استان تاکید کرد: در شیوه تولید ماهی در قفس قابلیت افزایش تولیدات تا پنج هزار تن نیز وجود دارد.

وی در خصوص پرورش ماهی در خیاوچای این شهرستان نیز تصریح کرد: در این منطقه طرح پرورش ماهی به شیوه برداشت آب با تولید سالانه 300 تن در حال انجام است.

این مسئول از جمله قابلیتهای مهم شیوه های جدید را اشتغالزایی عنوان کرد و متذکر شد: در مرحله اول اجرای این شیوه ها برای 200 نفر اشتغال زایی شده است.

عبدایمانی تاکید کرد: علاقمندان برای مشارکت در این طرح می توانند با مراجعه به جهاد کشاورزی مرکز یا شهرستان خود از شرایط اجرای آن با کارشناسان این سازمان مشاوره و برای اجرای طرحهای خود مساعدت بگیرند.
 

کد خبر 1679731

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha