۱۲ فروردین ۱۳۸۴، ۱۳:۵۶

به مناسبت چهلمين روز آتش سوزي مسجد ارك صادر شد:

بيانيه سوم رزمندگان حزب الله پيرامون وقايع چهل روز گذشته آتش سوزي خيمه گاه حسيني مسجد ارك تهران

رزمندگان حزب الله در سومين بيانيه خود در زمينه آتش سوزي مسجد ارك اعلام كردند: اينك در تقارن اربعين حسيني به سوگ چهلمين روز عروج عرشياني نشسته ايم كه شب پنجم محرم در آتش عشق خيمه گاه حسيني مسجد ارك تهران سوختند و ميهمان حضرت اباعبدالله الحسين(ع) شدند و مقام معظم رهبري فرمودند : پس از عمري "يا ليتنا كنا معكم" را درك كردند.

به گزارش خبرگزاري "مهر"، رزمندگان حزب الله در سومين بيانيه خود ضمن پرداخت به نحوه رسيدگي مسوولين به مجروحين آتش سوزي خيمه گاه حسيني مسجد ارك تهران، افزودند: آري آنان به مقامي ملكوتي دست يافتند كه وصف ناپذير است مقامي كه خوبان و بدان را متحير ساخته است، خوبان و نيكان را در محبت خدا و بدان را در كفرشان.

امروز عرشيان ارك ما را چون مولايشان به خروج از جهالت دعوت مي كنند، چرا كه در زيارت اربعين مي خوانيم: حسين جان تو همان آقايي هستي كه جان خود را فدا كردي تا انسانها از خجالت، سرگشتگي و گمراهي نجات دهي.

از اينرو ضمن هشدار به كساني از روي جهل و غفلت به عزاداران حسيني بي احترامي مي كنند و دستگاههاي اقامه عزاي سرور و سالار شهيدان را ناچيز مي شمرند، توجه همگان را به نكات ذيل جلب مي نماييم.

در روزهاي گذشته دستگاه اجرايي كشور تحت تاثير مسايلي چون فشار فدراسيون جهاني فوتبال و ... جلسه اضطراري هيات دولت را تشكيل و دستور پرداخت ديه كشته شدگان حادثه خروج تماشاچيان از استاديوم ورزشي آزادي را صادر نمود، اين در حالي است كه با گذشت بيش از چهل روز از واقعه آتش سوزي مسجد ارك، هنوز هيچ اقدام موثري صورت نپذيرفته است.

ما با صراحت، انتقاد و شكايات عزاداران حسيني را از بي تفاوتي، اغماض و قصور صورت گرفته در اين خصوص توسط برخي وزارتخانه ها، ارگان ها و نهادهايي مانند وزارت بهداشت و درمان، وزارت رفاه و تامين اجتماعي، سازمان ايثارگران، مركز امور مساجد و ... را اعلام داشته و غفلت آنان را به قيامت واگذار مي كنيم.

تعجب آورتر از همه اينكه، با وجود واگذاري وسايل و ابزار پزشكي لازم توسط شهرداري تهران به برخي بيمارستان ها از جمله بيمارستان مطهري، متاسفانه وضعي پيش آوردند كه طي آن مجروحيني كه هنوز بهبود نيافته اند از بيمارستان شهيد مطهري مرخص كردند، تعجب آور اينكه هيچ كس در اين زمينه پاسخگو نيست.

البته نگاه گذرا و ابزاري رسانه ملي يعني صدا وسيما در اين زمينه، موجب گرديد امروز از حضور فيلمبرداران آنان در اين جلسه جلوگيري به عمل آوريم.

گرچه عزاداران حسيني هرگز در پي رفاهيات و تجملات نبوده و نيستند بلكه معتقدند مكانهاي برگزاري معارف و شعائر ديني و اقامه عزاي حسيني بايد همانند سنگرها و خيمه هاي دفاع مقدس بي آلايش و خاكي ولي سمبل مقاومت و غيرت باشد لكن با توجه به اينكه طرحهاي لازم به منظور ايجاد تغييرات حداقلي در جلوگيري از حوادث مشابه پيش رو در مسجد ارك آماده و ارايه گرديده، اما تاكنون هيچگونه توجهي ازسوي مسوولين مربوطه از جمله سازمان ميراث فرهنگي، سازمان اوقاف و ... صورت نگرفته است.

در پايان، ضمن تشكر از شهردار محترم تهران و عوامل شهرداري مركز و مناطق تابعه، سپاه پاسداران و بيمارستان بقيه الله سپاه، سخن اصلي با عزاداران حسيني است كه مفتخر به دريافت پيامي ماندگار از ولي امر مسلمين، مرجع شيعيان جهان حضرت آيت الله العظمي خامنه اي شدند كه مهر تاييدي به راه و هدف روشن عرشيان ارك بود، راهي كه نجات و خروج از جهالت را تنها در پرتو شهادت و بصيرت به سيره علمي و عملي اهل بيت عصمت و طهارت و عملكرد با اخلاص رهروان خصوصا در اطاعت از مقام معظم رهبري است.

در ضمن از سوي مقام معظم رهبري هديه اي جهت بازماندگان شهدا و عزيزان مجروح اين حادثه واگذار شده است كه متعاقبا ارسال مي گردد.

بيانيه فوق توسط حسين الله كرم در مراسم چهلم شهداي مسجد ارك قرائت شد.

در اين مراسم كه عصر روز پنجشنبه در مسجد ارك تهران برگزار شد، آيت الله سيد احمد علم الهدي سخنراني كرد و مراسم عزاداري نيز توسط حاج منصور ارضي برگزار گرديد.

کد خبر 168122

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha