۷ شهریور ۱۳۹۱، ۲۰:۱۴

دیدارهای امروز وزیر امور خارجه در حاشیه نشست وزرای خارجه جنبش عدم تعهد

دیدارهای امروز وزیر امور خارجه در حاشیه نشست وزرای خارجه جنبش عدم تعهد

برخی از مقامات شرکت کننده در اجلاس تهران در حاشیه نشست وزرای خارجه جنبش عدم تعهد در تهران با علی اکبر صالحی وزیر امورخارجه کشورمان به طور جداگانه دیدار کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر، وزرای خارجه لیبی ، اندونزی، قائم وزارت امور خارجه یمن و اردن روز سه شنبه در حاشیه نشست وزرای خارجه جنبش عدم تعهد در تهران با دکترعلی اکبر صالحی وزیر امورخارجه کشورمان به طور جداگانه دیدار کردند.

وزیر امور خارجه کشورمان با تأکید بر اهمیت روابط با لیبی ، ضرورت گسترش همکاریهای دو کشور در ابعاد مختلف سیاسی ، اقتصادی و  فرهنگی را مورد توجه قرار داد. صالحی بر پیگیری وضعیت ایرانیان به گروگان گرفته شده در لیبی با توجه به نگرانی خانواده  آنها تأکید کرد.

وزیر امور خارجه لیبی نیز در این دیدار برگزاری موفقیت آمیز اجلاس عدم تعهد را تبریک گفت و از مواضع مثبت در خصوص لیبی و کمکهای مردمی به این کشور قدردانی کرد.

در این دیدار طرفین بر ضرورت تعیین وضعیت امام موسی صدر تأکید کردند. وزیر امور خارجه اندونزی نیز در دیدار با علی اکبر صالحی وزیر امور خارجه کشورمان از میزبانی جمهوری اسلامی ایران در برگزاری جنبش عدم تعهد تقدیر کرد.

وی با تبریک ریاست کشورمان بر این جنبش، بهره گیری از این فرصت را برای هدایت و  رهبری این جنبش به سمت اهداف بنیانگذاران آن مورد توجه قرار داد. وزیر امور خارجه کشورمان نیز با اشاره به حوادث میانمار و با هدف جلوگیری از پاره ای از مشکلات برای مسلمانان در دیگر نقاط جهان، توسعه همکاریهای دو کشور مسلمان بویژه با توجه به جایگاه اندونزی بعنوان بزرگترین کشور اسلامی جهان را مورد توجه قرار داد. صالحی گسترش همکاریهای فی مابین کشورهای عضو جنبش عدم تعهد را بعنوان بزرگترین مجموعه بین المللی پس از سازمان ملل بسیار مهم رزیابی کرد.

قائم مقام وزارت امور خارجه اردن نیز در دیدار با دکتر صالحی  برگزاری موفقیت آمیز جنبش عدم تعهد را تبریک گفت و نسبت به رایزنی دو کشور در موضوعات مختلف سیاسی دو جانبه و منطقه ای ابراز علاقه کرد.

صالحی نیز در این دیدار با اشاره به سابقه روابط دو کشور،اهمیت گسترش این روابط را در حوزه های مختلف مورد توجه قرار داد.

در ملاقات قائم مقام وزیر خارجه یمن با وزیر امورخارجه کشورمان راههای گسترش روابط دوجانبه مورد گفتگو قرار گرفت. صالحی روابط دو کشور مسلمان و ضرورت برگزاری کمیسیونهای مشترک همکاریهای سیاسی و اقتصادی دوکشور را مورد تأکید قرار داد. وی با تأکید بر حفظ وحدت و یکپارچگی و گفتگو بین دیدگاههای مختلف در یمن ابراز امیدواری کرد که آرامش و امنیت در این کشور استقرار یابد.

وزیر خارجه یمن نیز ضمن تبریک برگزاری همراه با موفقیت این اجلاس، گزارشی از وضعیت داخلی یمن را ارائه و اظهار امیدواری کرد تا گفتگوهای ملی در این کشور به نتیجه برسد.

دیدارهای وزیر امور خارجه کشورمان در حاشیه نشست وزرای خارجه جنبش عدم تعهد

وزرای خارجه نامیبیا، موریس ، مالی و مالدیوروز سه شنبه در حاشیه نشست وزرای خارجه جنبش عدم تعهد در تهران با دکتر علی اکبر صالحی وزیر امورخارجه کشورمان به طور جداگانه دیدار کردند.

وزیر امور خارجه نامیبیا  از تلاشهای جمهوری اسلامی ایران در برگزاری این نشست تقدیر کرد و آن را تبریک گفت. وی جایگاه جنبش عدم تعهد را در حفظ صلح و امنیت بین المللی و یکپارچگی ملتها در مقابله با چالشهای جهان مهم ارزیابی کرد . وزیر امور خارجه نامیبیا علاقمندی کشورش را در توسعه روابط با جمهوری اسلامی ایران مورد تأکید قرار داد.

صالحی نیز در این دیدار حضور کشورهای افریقا را دراین نشست فرصتی برای توسعه روابط با آنها دانست و ضمن توجه به اهمیت روابط با افریقا آمادگی کشورمان را برای گسترش روابط با نامیبیا در زمینه های سیاسی و اقتصادی اعلام کرد.

وزیر امور خارجه موریس نیز در دیدار با دکتر صالحی برگزاری موفقیت آمیز این نشست را علیرغم تلاشهای بی نتیجه برخی کشورهای غربی برای به شکست کشاندن آن تبریک گفت. وی با بیان اینکه بهره گیری از انرژی هسته ای حق همه کشورهاست اظهار داشت کشورش بر صلح آمیز بودن برنامه هسته ای ایران واقف است. وزیر امور خارجه موریس خواستار توسعه مناسبات با جمهوری اسلامی ایران شد. وزیر امور خارجه کشورمان با تشکر از مواضع موریس در حمایت ازجمهوری اسلامی ایران و شرکت در این اجلاس، مشارکت کشورها در این نشست را نشانه شکست تبلیغات منفی غرب دانست. صالحی ابراز امیدواری کرد که شاهد توسعه و پیشرفت مناسبات دو کشور باشیم

وزیر امور خارجه مالی نیز در دیدار با وزیر امور خارجه کشورمان علاقمندی کشورش را برای گشترش روابط با کشورمان اعلام کرد. صالحی نیز با مهم خواندن روابط با افریقا از جمله مالی برای مردم این کشور صلح و آرامش و سربلندی آرزو کرد. همچنین وزیر امور خارجه مالدیو در دیدار با علی اکبر صالحی از میزبانی موفقیت آمیز این اجلاس تقدیر کرد و مدیریت موفق آن را تبریک گفت. وی خواهان توسعه روابط مالدیو با جمهوری اسلامی ایران  شد. وزیر امور خارجه سریلانکا نیز در دیدار با وزیرامور خارجه کشورمان بر علاقمندی کشورش برای گسترش مناسبات و تقویت همکاریها با ایران تأکید کرد. صالحی نیز با اظهار خرسندی از سطح روابط میان دو کشور و اشاره به رایزنیهای مستمر مقامات دو کشور، اراده مقامات دو طرف را داشتن روابطی عالی توصیف و بر ضرورت اهتمام دو طرف برای اجرای پروژه های مورد توافق تأکید کرد.

دیدارهای وزیر امور خارجه کشورمان در حاشیه نشست وزرای خارجه جنبش عدم تعهد

وزرای خارجه غنا، بنین، مغولستان و وزیر مشاور در امور خارجی امارات در حاشیه نشست وزرای خارجه جنبش عدم تعهد در تهران با علی اکبر صالحی وزیر امورخارجه کشورمان به طور جداگانه دیدار کردند.

وزیر امور خارجه غنا با تشکر از برگزاری موفقیت آمیز اجلاس عدم تعهد این اجلاس را فرصتی برای طرح موضوعات مهم و منطقه ای و بین المللی دانست. وی از ابراز همدردی مقامات کشورمان به دلیل درگذشت رئیس جمهور غنا قدر دانی کرد.
وزیر امور خارجه  بنین که کشورش ریاست اتحادیه آفریقا را به عهده دارد از نقش مهم ایران در برگزاری اجلاس عدم تعهد تقدیر و تشکر کرد. وی خواهان توسعه و گسترش روابط دو کشور ایران و بنین شد.

صالحی با تشکر از حضور بنین در این اجلاس روابط با آفریقا را برای ایران با اهمیت خواند و اظهار امیدواری کرد که تشکیل کمیسیون اقتصادی دو کشور در آینده به توسعه روابط کمک کند. دکتر صالحی در دیدار با وزیر امور خارجه مغولستان، ظرفیت های دو کشور را مورد اشاره قرار داد و از توسعه روابط و ایجاد ارتباط میان مردم دو کشور استقبال کرد. وی تشکیل کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور را گامی در جهت گسترش روابط دو کشور خواند.

وزیر مشاور در امور خارجی امارات نیز این نشست را حرکتی مهم و فرصتی برای رایزنی درخصوص مسائل مهم منطقه خواند و اظهار امیدواری نمود که با تشریک مساعی و وحدت  نظر تصمیمات خوبی اتخاذ گردد. دکتر صالحی اجلاس عدم تعهد را تجلی همکاری و خرد جمعی در طرح موضوعات و مسائل مهم منطقه ای و بین المللی دانست.

ملاقات وزیر امور خارجه سنت وینسنت با دکتر صالحی

وزیر امور خارجه سنت وینسنت با دکتر علی اکبر صالحی وزیر امور خارجه کشورمان دیدار کرد. وی با ابلاغ سلام نخست وزیر این کشور به رئیس جمهور اسلامی ایران ، حمایت کشورش از موضع جمهوری اسلامی ایران در استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای را اعلام و ابراز امیدواری نمود ملت ایران مشکلات و فشارهای غیر عادلانه جاری از سوی برخی قدرتها را با سرافرازی پشت سر بگذارد.

وزیر امور خارجه کشورمان پایبندی به اصول ، حمایت از ملت های ضعیف و حرکت در مسیر استقرار صلح و ثبات در منطقه و جهان و مقاومت در مقابل سلطه زورمداران را سیاست جمهوری اسلامی ایران خواند و از مواضع سنت وینسنت در رابطه با کشورمان قدردانی کرد.

کد خبر 1683376

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha