۱۰ شهریور ۱۳۹۱، ۲۲:۴۱

در اجلاس تهران اعلام شد:

حمایت آمریکای لاتین از حق هسته‌ای ایران و اقدام اکوادور در مناقشه با انگلیس

حمایت آمریکای لاتین از حق هسته‌ای ایران و اقدام اکوادور در مناقشه با انگلیس

وزیر امور خارجه نیکاراگوئه که به نمایندگی از منطقه آمریکای لاتین در جلسه اختتامیه سخنرانی می‌کرد، اعلام کرد: ‌به نمایندگی از آمریکای لاتین از حق جمهوری اسلامی ایران در استفاده از انرژی صلح آمیز هسته ای حمایت می کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، در جلسه اختتامیه اجلاس سران عدم تعهد وزیر امور خارجه نیکاراگوئه به نمایندگی از منطقه آمریکای لاتین سخنرانی کرد.

سانتوس گفت:‌ ریاست اجلاس عدم تعهد در تهران نمایانگر تحرک این جنبش است.

وی با بیان اینکه اجلاس سران تهران زمانی برگزار شد که دنیا شاهد بحران اقتصادی و سیاسی است، گفت: امیدواریم بعد از ریاست جمهوری اسلامی بر جنبش عدم تعهد که ریاست این جنبش به آمریکای لاتین بازگشت، بتوانیم وظایف خود را در احیای این جنبش انجام دهیم.

وزیر امور خارجه نیکاراگوئه در ادامه با تاکید بر اینکه منطقه آمریکای لاتین معتقد به مبارزه برای استقرار دموکراسی است، گفت:‌ بر حق حاکمیت آرژانتین بر جزایر مالدیو تاکید کرده و از جمهوری اکوادور در مناقشه با انگلیس بخاطر واگذاری پناهندگی سیاسی به کسی که حقش بوده حمایت می کنیم.

وی ادامه داد: از ایالات متحده آمریکا می خواهم 5 تن از قهرمانان کوبایی را که در بند آنها هستند آزاد کرده و به تحریم های 50 ساله و ناعادلانه کوبا پایان دهند.

وزیر امور خارجه نیکاراگوئه در پایان اعلام کرد: به نمایندگی از آمریکای لاتین از حق جمهوری اسلامی ایران در استفاده از انرژی صلح آمیز هسته ای حمایت می کنیم.

کد خبر 1685663

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha