۱۲ شهریور ۱۳۹۱، ۱۰:۱۰

مخلوق اعلام کرد:

تولید حیوانات آزمایشگاهی در دانشگاه علوم پزشکی مازندران

تولید حیوانات آزمایشگاهی در دانشگاه علوم پزشکی مازندران

رئیس موسسه تحقیقات حیوانات آزمایشگاهی دانشگاه علوم پزشکی مازندران از تولید حیوانات آزمایشگاهی در این موسسه خبر داد و گفت: در حال حاضر 3 نوع حیوان آزمایشگاهی در این موسسه تولید می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر مرجان مخلوق با اشاره به راه اندازی موسسه تحقیقات حیوانات آزمایشگاهی در این دانشگاه، افزود: در حال حاضر این موسسه حیواناتی چون خرگوش، انواع موشهای کوچک و بزرگ آزمایشگاهی و هامستر را تولید و تکثیر می کند؛ علاوه بر این اقدام به انجام آزمایشهای بیولوژیکی، فارماکولوژیکی و درمان برخی از بیماریهای حیوانات نیز صورت می گیرد.

رئیس موسسه تحقیقات حیوانات آزمایشگاهی دانشگاه علوم پزشکی مازندران از ایجاد زیر ساختهای لازم برای انجام اعمال جراحی بر روی حیوانات بزرگ در این موسسه خبر داد و اظهار داشت: با تجهیزاتی که در این موسسه ایجاد شد، امکان جراحی حیوانات بزرگ چون گاو، گوسفند و سگ و گربه برای انجام طرحهای تحقیقاتی فراهم شد. علاوه بر این امکان تولید و تکثیر حیوانات ترانس ژنیک به منظور فعالیتهای درمانی و تحقیقاتی نیز وجود دارد.
 
وی با اشاره به پیشنهاداتی در زمینه اجرای پروژه های تحقیقاتی در حوزه های فارکولوژی، جنین شناسی و بافت شناسی از سوی اساتید، ادامه داد: در این راستا 3 طرح تحقیقاتی برای انجام فعالیتهای تحقیقاتی به این موسسه ارائه شد که از هفته آینده اجرایی می شود.
 
مخلوق با اشاره به جزئیات این 3 طرح خاطر نشان کرد: این طرحها شامل 2 طرح بافت شناسی و یک طرح در زمینه فارموکولوژی است.
 
رئیس موسسه تحقیقات حیوانات آزمایشگاهی دانشگاه علوم پزشکی مازندران، با بیان اینکه این موسسه آمادگی دارد طرحهای خارج از دانشگاه علوم پزشکی مازندران را نیز پوشش دهد، گفت: این امکان وجود دارد حیوانات تولید و تکثیر شده را در اختیار سایر موسسات قرار دهیم.
کد خبر 1686555

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha