۱۳ شهریور ۱۳۹۱، ۱۱:۳۰

بیست و یکمین کتاب نویسنده بلژیکی در 200 هزار نسخه منتشر شد

بیست و یکمین کتاب نویسنده بلژیکی در 200 هزار نسخه منتشر شد

املی نوتومب، نویسنده سرشناس بلژیکی که آثارش را به زبان فرانسوی منتشر می‌کند، بیست و یکمین کتابش را با عنوان «ریش آبی» منتشر کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دیرکت متن، «ریش آبی» که از سوی نشر آلبین میشل منتشر شده در شمارگان 200 هزار نسخه از 22 آگوست (اول شهریور) وارد بازار کتاب فرانسه شده است.

نوتومب که نخستین کتابش را با عنوان «بهداشت و آدمکش» 20 سال پیش منتشر کرد، از آن زمان تاکنون هر سال یک کتاب روانه بازار نشر کرده است. با این حال این اثر هفتاد و پنجمین دست‌نویس اوست و او آثار زیادی نوشته که برای انتشار ارایه نکرده است.

او که برای نوشتن «ترس و لرز» جایزه ادبی «فرهنگستان فرانسه» را در سال ۱۹۹۹ از آن خود کرده، در گفتگوی کوتاهی که به مناسبت انتشار «ریش آبی» با نشریه دیرکت متن انجام داد، گفت: «راز من این است که هرگز نوشتن را متوقف نمی‌کنم». او گفت همه نویسندگان می‌گویند که آغاز یک کتاب برایشان سخت است، اما از نظر من راحت‌ترین کار این است که هیچ فاصله‌ای بین دو رمانم نگذارم.

املی نوتومب، نویسنده پرفروش 44 ساله که متولد ژاپن و اصالتاً بلژیکی است، امسال ریاست نمایشگاه کتاب نانسی فرانسه را نیز برعهده دارد که از 24 تا 26 شهریور برپا می‌شود.

«مرکور»، «ردای یونانی»، «ترس و لرز» و «خرابکاری عاشقانه» از جمله آثار نوتومب است که به فارسی ترجمه و منتشر شده‌اند.

کد خبر 1687646

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha