۱۳ شهریور ۱۳۹۱، ۱۱:۳۱

برنده پولیتزر، جایزه پن آمریکا را هم برد

برنده پولیتزر، جایزه پن آمریکا را هم برد

ای.ال. دکتروف نویسنده مطرح آمریکایی که پیشتر جوایز پولیتزر و فاکنر را از آن خود کرده بود به عنوان برنده امسال جایزه مرکز پن آمریکا انتخاب شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پابلیشر ویکلی، جوایز معتبر مرکز پن آمریکا که بنیادی جهانی است، از ای.ال. دکتروف به عنوان برنده امسال جایزه قلم سال بلو نام برد. داوران اهدای این جایزه دون دلیلو، جنیفر اگان و جورج ساندرس بودند.

این بنیاد که هر سال 18 جایزه، بورسیه و کمک هزینه اهدا می‌کند، امسال در نودمین سال تاسیس خود از باربارا کینگ سالور، جیمز گلایک، کریستوفر هیچنز و دان بری به عنوان دیگر برندگان خود نام برد.

جایزه یک عمر دستاورد ادبی در زمینه نوشته‌های ورزشی نیز به دن جنکینس اهدا شد و جایزه بخش بیوگرافی نیز به رابرت کی. مسی تعلق گرفت. جایزه بخش ترجمه نیز به مارگارت سیرس پدان رسید.

ای.ال. دکتروف متولد 1931 و از نویسندگان مطرح آمریکایی است. دکتروف نویسنده‌ای اجتماعی است و مهم‌ترین اثر او با عنوان «رگتایم» با ترجمه نجف دریابندری در ایران منتشر شده است. «بیلی باتگیت» دیگر اثر برجسته او نامزد جایزه پولیتزر شد و جایزه قلم فاکنر را دریافت کرد. جدیدترین اثر دکتروف «هومر و لنگلی» دو سال پیش منتشر شد.

کد خبر 1687655

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha