۱۴ شهریور ۱۳۹۱، ۱۸:۱۸

در آستانه‌ دهه‌ کرامت/

محافل قرآنی هر روز در حرم رضوی برگزار می‌شود

محافل قرآنی هر روز در حرم رضوی برگزار می‌شود

مشهد - خبرگزاری مهر: محافل قرآنی هر روز در حرم رضوی برگزار می‌شود، برپایی جنگ‌های قرآنی ویژه کودکان و مسابقات حفظ قرآن کریم در حرم رضوی عناوین اخبار آستان قدس رضوی هستند.

به گزارش خبرگزاری مهر، در آستانه میلاد با سعادت حضرت رضا(ع) و ایام دهه کرامت، هر روز محافل انس با قرآن در جوار عترت در حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود.

معاون  تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی گفت: این محافل قرآنی تحت عنوان انس با قرآن در جوار عترت همه روزه قبل و بعد از نماز مغرب و عشاء در ایوان مقصوره مسجد جامع گوهرشاد با حضور قاریان و حافظان بین‌المللی برگزار خواهد شد.

حجت‌الاسلام جلال حسینی تصریح کرد: این محافل قرآنی از دوازدهم شهریورماه تا هفتم مهرماه همه‌روزه از ساعت 17 الی 19 و 21 الی 23 در ایوان مقصوره مسجد جامع گوهرشاد و در راستای عمل به نیات واقفان خیراندیش آستان قدس رضوی برپا می‌شود.

برگزاری جنگ‌های قرآنی ویژه کودکان در حرم رضوی

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی گفت: در آستانه میلاد با سعادت حضرت رضا(ع) و ایام دهه کرامت رضوی، جنگ قرآنی ویژه کودکان در حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام جلال حسینی گفت: این جنگ‌های قرآنی همه‌روزه قبل از اقامه نماز مغرب و عشاء، در دارالقرآن کریم آستان قدس رضوی واقع در صحن جمهوری اسلامی حرم مطهر امام رضا(ع) برگزار خواهد شد.

وی افزود: این جنگ‌های قرآنی از دوازدهم شهریورماه تا هفتم مهرماه همه‌ روزه از ساعت 17 الی 19 در  دارالقرآن کریم برپا می‌شود.

وی تصریح کرد: علاوه بر این دوره آموزشی روخوانی به روش قصه و بازی برای کودکان پنج سال تمام ویژه زائران در دارالقرآن کریم و ویژه مجاوران در مهدالرضا‌های آستان قدس رضوی در سطح شهر مشهد برگزار می‌شود.

مسابقات حفظ قرآن کریم در حرم رضوی برگزار شد

رئیس اداره آموزش علوم قرآن و حدیث آستان قدس رضوی از برگزاری مسابقات حفظ قرآن کریم با حضور 400 فراگیر حفظ قرآن کریم در حرم رضوی خبر داد.

مهدی لسانی اظهارکرد: این مسابقات با حضور 400 فراگیر حفظ قرآن کریم و در رشته‌های حفظ کل، 20 جزء، 15 جزء،10 جزء، پنج جزء و سه جزء برگزار شد.

وی ادامه داد: رشته جزء30 قرآن کریم نیز در دو مقطع خردسالان و بزرگسالان برگزار شد و سطح قرآن‌آموزی این فراگیران مورد بررسی قرار گرفت.

برنامه‌های دهه کرامت رضوی در طبس و کاشمر اعلام شد

آستان حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) طبس و زیارتگاه شهید آیت الله مدرس(ره) کاشمر در دهه کرامت رضوی، ویژه برنامه‌های فرهنگی و مذهبی متنوعی را  برای علاقه‌مندان برگزار می‌کنند.

در این دو شهرستان 11 عنوان مسابقه و ویژه برنامه فرهنگی و مذهبی در قالب‌های مختلف از جمله جشن و شور و نشاط معنوی، شب شعر، محافل قرآن و عترت، سخنرانی، مسابقات فرهنگی، هنری، ادبی و جشنواره سرود برگزار می‌کند.

این ویژه برنامه‌ها در بیش از 80 جلسه اجرا خواهند شد و شهروندان شهرستان‌های طبس، کاشمر، قائن و محمدآباد از این برنامه‌ها بهره‌مند می‌شوند.

ویژه برنامه همسفر با پروانه‌ها در مشهد برگزار می‌شود

ویژه برنامه‌ همسفر با پروانه‌ها شامل پنج بخش مختلف ویژه‌ی گروه‌های سنی«ب» و «ج» در مجتمع فرهنگی امام خمینی(ره) مشهد برگزار می‌شود.

دانش‌آموزان شرکت‌کننده در این برنامه به داستان زندگی امام رضا(ع) از تولد تا شهادت می‌پردازند.

این برنامه در قالب پنج بخش مختلف نقالی و پرده‌خوانی، نمایش سایه‌ای، نمایش عروسکی و کارگاه‌های کتاب و بازی، کودکان را با روایات و زندگی حضرت رضا(ع) آشنا می‌کند.

وجود 3میلیون منبع دیجیتال در کتابخانه آستان قدس رضوی

رئیس امور بین الملل سازمان کتابخانه ها، موزه ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی گفت: در این کتلابخانه حدود3 میلون منبع اطلاعاتی اعم از منابع خریداری شده و منابع متعلق به این سازمان، نگه داری می شود.

محمد هادی زاهدی بیان کرد: از مجموع سه میلیون منابع دیجیتال مطالعاتی تعداد یک میلیون و 500 هزار منبع فراهم آوری و تعداد یک میلیون وچهارصد ودوازده هزار منبع نیز،‌ از منابع متعلق به سازمان است.

وی این منابع را شامل کتب خطی، چاپ سنگی، چاپ سربی،  اسناد تاریخی،‌ عکس، ‌نقشه و پایان نامه دانست و بیان کرد: به زودی فایل های صوتی و تصویری نیز به این مجموعه افزوده خواهد شد.

کد خبر 1689171

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha