۱۵ شهریور ۱۳۹۱، ۱۴:۵۵

رئیس مجمع تقریب تأکید کرد:

مشکلات مسلمانان در راستای وحدت اسلامی حل می‌شود

مشکلات مسلمانان در راستای وحدت اسلامی حل می‌شود

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در دیدار با رئیس مرکز مطالعات اسلامی دانشگاه ملبورن گفت: ما می‌توانیم با همکاری مؤسسات اسلامی کشور استرالیا در راستای وحدت اسلامی بسیاری از مشکلات پیش روی مسلمانان را حل نماییم.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام والمسلمین محسن اراکی دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در دیدار با «عبدالله سعید» رئیس مرکز مطالعات اسلامی دانشگاه ملبورن گفت: ما با همکاری و همراهی مؤسسات اسلامی استرالیا و دیگر ملت‌هایی که در اهداف اسلامی با ما یکسان هستند و برای عدالت و سعادت بشریت کوشش می‌کنند، می‌توانیم در راستای وحدت اسلامی مشکلات مسلمانان از جمله بی‌عدالتی، کشتار و تروریسم را حل کنیم.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی افزود: ما معتقدیم اگر بین ملت‌های جامعه بشری عدالت‌خواه و صلح‌طلب و همچنین رهبران و نخبگان جوامع بشری، همکاری تنگاتنگی ایجاد شود، می‌توان به یک تئوری جامع در زمینه عدالت دست پیدا کرد.

وی یادآور شد: نظام فعلی حاکم بر جهان، قدرت را در اختیار کشورهای محدودی قرار داده و این کشورها ناتوانی خود را در حل مشکلات جوامع بشری به اثبات رسانیده‌اند که بهترین شاهد این مدعا، مسأله و بحران فلسطین است و امروز پس از گذشت 60 سال می‌بینیم که نه تنها مشکلی از مردم فلسطین حل نشده بلکه روزبه روز برمشکلات آن ها افزوده می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین اراکی افزود: ما معتقدیم که نقاط مشترک ادیان و مذاهب مختلف بسیار بیشتر از نقاط اختلاف آنهاست و در چارچوب این نقاط مشترک می‌توان فعالیت‌های دینی، اجتماعی و انسانی بیشتری داشته باشیم و این مسأله تأثیر فراوانی در نزدیک کردن ادیان و مذاهب دارد.

وی تأکید کرد: برنامه‌های آشنایی اقوام و نخبگان مذاهب نسبت به یکدیگر و انجام فعالیت‌های مشترک دینی و اجتماعی نقش مهمی در نزدیک کردن مذاهب و ادیان مختلف دارد.

وی در پایان با بیان اینکه مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در عرصه‌های ایجاد آشنایی اقوام و مذاهب با یکدیگر و همکاری‌های مشترک بین اتباع مذاهب در راستای اهداف مشترک فعالیت می‌کند، گفت: ما می‌توانیم در زمینه‌های پژوهشی،‌ آموزشی،‌ اجتماعی و دینی و گردهمایی‌های علمی با کشور استرالیا فعالیت‌های مشترکی داشته باشیم.

در ادامه این دیدار «عبدالله سعید» رئیس مرکز مطالعات اسلامی دانشگاه ملبورن ضمن ابراز خوشحالی از این دیدار، جامعه مسلمانان این کشور را جامعه‌ای بسیار جوان و متحد دانست که نقش بسیار مؤثری در توسعه کشور داشته‌اند.

وی با اشاره به نقش مسلمانان در توسعه کشور استرالیا به ویژه در قرن نوزدهم گفت: بیشترین مهاجرت مسلمانان با حضوراتباع ترک، لبنانی و بقیه ملیت‌ها از دیگر کشورها در قرن بیستم(سال 1960) صورت گرفته است.

پروفسور عبدالله سعید تصریح کرد: کشور ما نیز در طول 50 سال گذشته خدمات بسیاری از قبیل ساخت مراکز و مدارس اسلامی و ساخت مساجد به مسلمانان ارائه داده است و در حال حاضر اهم فعالیت آنها ایجاد وحدت و همکاری نزدیک بین اقوام و ملیت‌های مختلف است که باعث ایجاد همدلی و هم فکری بیشتر میان آنها می‌شود.

وی در پایان سخنانش خواستار ارتباط بیشتر مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با مراکز اسلامی شد.

در این دیدار مارک اینس براون سفیر استرالیا در تهران نیز حضور داشت.

کد خبر 1689829

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha