۱۷ شهریور ۱۳۹۱، ۱۶:۲۷

هفته‌ای با جعبه جادویی/

دعوت ناقص از خبرنگاران در شبکه دوم!/ماجرای زبان باز کردن پسرعمه‌زا

دعوت ناقص از خبرنگاران در شبکه دوم!/ماجرای زبان باز کردن پسرعمه‌زا

دعوت گزینشی شبکه دو در مراسم تجلیل از برنامه رمضانی، پذیرفتن اشتباه یک مترجم توسط ضرغامی، تکذیب کپی‌برداری از سریال "قهوه تلخ"، اظهار نظر جالب ورهرام درباره پخش آثار مستند، تکذیب سکته آقا رشید، گفتگو با صداپیشه پسرعمه زا و بستری شدن رضا ایرانمنش در خانه از داغ‌ترین اخبار یک هفته اخیر صدا و سیما است.

به گزارش خبرنگار مهر، هفته اخیر همزمان با برگزاری اجلاس سران غیرمتعهد در تهران، صدا و سیما نیز حاشیه‌های فراوانی را به خود دید و اخبار تلخ و شیرین فراوانی در گزارش رادیو و تلویزیون در هفت روز این هفته جمع آوری شده است.

دعوت گزینشی شبکه دو در مراسم تجلیل از برنامه رمضانی

اولین خبر به بازار داغ تجلیل رسانه ملی از خودش پس از ماه رمضان مربوط می‌شود. آخرین نمونه از این سلسله تجلیل‌ها،‌ مراسم تقدیر از عوامل و دست‌اندرکاران برنامه "ضیافت الهی" شبکه دو سیما بود که چهارشنبه 15 شهریور با حضور جمعی از مدیران تلویزیون و عوامل این برنامه برگزار شد.
 
فارغ از بحث درباره کیفیت این برنامه که ابتدا با همکاری بهزیستی و پس از انصراف این سازمان با همکاری کمیته امداد روی آنتن رفت، نکته قابل توجه درباره این مراسم گزینشی عمل کردن روابط عمومی تازه منصوب شده شبکه؛ فهیمه کوه‌خضری  است که به دلخواه برخی رسانه‌ها را دعوت کرده و برخی رسانه‌های دیگر که البته به تازگی مطالب انتقادی از شبکه دو منتشر کرده‌اند را برای شرکت در این مراسم دعوت نکرده است!
 
با این حال بی توجهی صدا و سیما به نقد و نظرات و رسم همیشگی تقدیر از آثاری هر چند نازل جای بحث و بررسی دارد. 
 
پروژه‌های تازه مؤسسه ناجی هنر در تلویزیون

در هفته اخیر سعید منتظرالمهدی مدیرعامل مؤسسه ناجی هنر درباره تازه‌ترین فعالیت‌های این مؤسسه اطلاعاتی ارائه داد. او در این باره به مهر گفت: سریال "ماتادور" حدود دو هفته است کلید خورده و اکنون صحنه‌های دهه هشتاد مربوط به وقایعی که 10، 11 سال پیش رخ داده بود را ضبط می‌کنیم.  

وی افزود: بعد از کنار گذاشتن علیرضا امینی از پروژه با توجه به اینکه فرهاد نجفی به عنوان یک کارگردان جوان دو کار اکشن در کارنامه‌اش داشت، او را برای همکاری انتخاب کردیم و جواد نوروزبیگی نیز به‌عنوان نماینده تام الاختیار ما و مشاور نیروی انتظامی در پروژه حضور خواهد داشت.
 
رئیس اداره سینمایی ناجا با بیان اینکه به نظر می‌رسد سریالی با این نوع داستان و اکشن در ایران کار نشده باشد، اظهار کرد: تصور می‌کنم "ماتادور" با آثار اکشن جهان قابل رقابت باشد. علی‌رام نورایی، شقایق فراهانی و تیرداد کیایی در این سریال در نقش آنتاگونیست‌ها (ضد قهرمان) ظاهر شده‌اند و سام درخشانی، پوریا پورسرخ و پولاد کیمیایی نیز سه نیروی پلیس هستند که در مقابل این خرابکاران انجام وظیفه می‌کنند.
 
 
وی از نیمه مهر به‌عنوان زمان احتمالی پایان تصویربرداری "ماتادور" یاد کرد و یادآور شد: از آنجایی که سریال "دیوار" به کارگردانی سیروس مقدم قطعا برای پخش از شبکه اول سیما در هفته ناجا آماده خواهد شد، ضرب‌العجلی برای آماده شدن "ماتادور" نداریم.
 
منتظرالمهدی درباره دیگر آثار تازه‌ای که به سفارش این مؤسسه ساخته می‌شود، گفت: فیلم تلویزیونی "رویای کبود" با بازی شهاب حسینی به پایان تصویربرداری رسیده و اکنون در مرحله تدوین به سر می‌برد تا برای پخش در هفته ناجا از شبکه اول سیما آماده شود.
 
وی افزود: همچنین فیلم تلویزیونی دیگری با نام "پرتقال سبز" به کارگردانی محمدرضا آهنج و تهیه‌کنندگی سیدمحمد خاتمی ساخته خواهد شد که اکنون در مرحله پیش تولید به سر می‌برد و درباره اتفاقاتی است که در یک کلانتری از شب تا صبح رخ می‌دهند.
 
ضرغامی اشتباه مترجم را در یک مورد پذیرفت
 
ترجمه اشتباه چند واژه در سخنرانی رئیس جمهور مصر که به صورت زنده از شبکه اول روی آنتن می‌رفت، حاشیه‌های داخلی و خارجی فراوانی به همراه داشت. رئیس سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران درباره ایراد کار صدا و سیما در ترجمه سخنرانی رئیس جمهور مصر در اجلاس عدم تعهد تهران گفت: ایراد تنها در یک مورد ترجمه نام سوریه به بحرین در یکی از شبکه‌های سیما بود.
 
وی افزود: در هنگام سخنرانی مرسی رئیس جمهوری مصر شبکه یک نیز این مراسم را به صورت زنده پخش می کرد، که اشکالی در پخش زنده بوجود آمد بنابراین از مترجم دیگری تنها در همین شبکه برای سخنرانی مرسی استفاده شد که این مترجم در یک اشتباه لفظی بجای سوریه بحرین گفت و همین دستاویزی برای رسانه های غربی شد.
 
رئیس سازمان صدا و سیما خاطر نشان کرد: البته رسانه های غربی نیز این اشتباه مترجم که تنها در یک شبکه تلویزیونی ایران اتفاق افتاده بود، را همچون یکی از عروسک های کارتون کلاه قرمزی می خواستند دستاویز قرار دهند اما آنقدر پوشش رسانه ای ایران وسیع و عالی بود که این سوءاستفاده آنان تاثیر نداشت.
 
شبکه خبر 24 ساعته شد
 
یکی از اخبار هفته گذشته 24 ساعته شدن شبکه بین المللی خبر با هدف پوشش کامل تر و سریع تر اخبار ایران و سایر نقاط جهان بود. این شبکه به طور دائم فعالیت 24 ساعته خود را با تمام توان و امکانات قبلی آغاز کرد و با افزودن بخش‌های خبری 3 بامداد(اخبار) 4بامداد(اخبار انگلیسی) و 5 بامداد(اخبار) به صورت 24 ساعته فعالیت خبری خود را با هدف پوشش کامل تر اخبار ادامه می‌دهد. برنامه‌های تولیدی به ویژه سیاسی و تامین برنامه از دیگر برنامه‌های این شبکه در طول روز است.
 
کارگردان "سایه سلطان": "قهوه تلخ" را کپُی نکردم
 
شباهت‌های سریال شبکه دو با یکی از آثار شبکه نمایش خانگی نیز موضوع دیگری بود که خبرساز شد. مرتضی آتش زمزم کارگردان سریال "سایه سلطان" در این باره گفت: در ساخت سریال سایه سلطان نه در استفاده از لوکیشن‌ها و بازیگران لبنانی و نه در موضوع سفر در تاریخ و نشان دادن دو برهه زمانی در آن واحد از شخص دیگری تقلید و کپی نکرده‌ام.
 
 
وی در ادامه در خصوص شباهت سریال "سایه سلطان" با مجموعه "قهوه تلخ" گفت: در مجموعه طنز قهوه تلخ ساخته مهران مدیری شخصیت مستشار به زمان گذشته می رود ولی در سریال سایه سلطان قصه به صورت دیگری است و من در ساخت این سریال مبنا را بر کپی کردن از دیگران قرار نداده ام.
 
سکته کردن آقا رشید تکذیب شد
 
در هفته اخیر شایعه شد قدرت‌الله ایزدی بازیگر کمدی تئاتر و تلویزیون در بخش ICU بیمارستان بستری شده است. این هنرمند در گفتگو با مهر خبر سکته کردنش را تکذیب کرد و گفت: بر خلاف اخبار برخی سایت ها، به لطف خدا در سلامتی کامل به سر می برم.
وی افزود: نمی دانم این شایعات از کجا آب می خورد اما فقط خانواده و مردمی را که به من لطف دارند، نگران می کنند.
 
این بازیگر کمدی تئاتر و تلویزیون گفت: عکسی که بر روی سایت ها از بستری شدن من منتشر شده مربوط به سال 86 که برای ناراحتی معده یک شب در بخش مراقبت های ویژه یکی از بیمارستالن های تهران بستری شدم، هست.
 
اظهار نظر جالب فرهاد ورهرام درباره پخش آثار مستند
 
مهجوریت آثار مستند در صدا و سیما موضوعی است که رسانه‌ها و مستندسازان فراوان به آن پرداخته‌اند. در این زمینه اخیرا فرهاد ورهرام مستندساز پیشکسوت با اشاره به لزوم حمایت رسانه ملی از پخش و عرضه فیلم‌های مستند در شبکه‌های مختلف تلویزیونی گفت: مشکل نمایش مستند در تلویزیون به روالی غیر منطقی رسیده است. رسانه ملی برای فراگیر شدن فیلم مستند توجه داشته باشد که نباید فیلم‌های مستند را در ساعاتی پخش کند که فقط مخاطبان این ساعات، نگهبانان شیفت شب ادارات و کارخانه‌ها هستند!
 
هدایتی: پسر عمه زا کم کم زبان باز کرد
 
محمدرضا هدایتی بازیگر، خواننده و صداپیشه شخصیت پسر عمه زا در "کلاه قرمزی" هفته گذشته در گفتگویی با یکی از رسانه‌ها اظهار کرد: آشنایی با ایرج طهماسب یکی دیگر از شانس‌های بزرگ زندگی من است. او و حمید جبلی الان دیگر جزو بهترین دوستان من هستند. اواخر سال 87 یک روز حبیب رضایی با من تماس گرفت و گفت که آقای طهماسب خواسته که به دفتر بیایی و برای یک کار عروسکی تست بدهی، من هم رفتم. آنجا آقای طهماسب گفت تلویزیون از ما می‌خواهد پس از سال‌ها دوباره کلاه‌قرمزی را روی آنتن ببریم و ما هم یک عروسک به نام "پسرعمه‌زا" را به جمعمان اضافه کرده‌ایم و می‌خواهیم صدایش را شما بگویی‌، من هم گفتم با کمال میل!
 
پس از آن، یک ماه هر روز ما و عروسک‌گردان‌ها با هم تمرین می‌کردیم و صداهای مختلف را روی عروسک‌ها می‌گذاشتیم تا سرانجام، آقای طهماسب گفت این خنگ‌بازی‌، خنده‌ها و "ها" گفتن را برای پسر‌عمه‌زا نگه‌دار.
 

 
دو سه روز اولی که "کلاه‌قرمزی 88" را ضبط می‌کردیم، صدایم اینکه الان هست، نبود و بیشتر شبیه کلاه‌قرمزی صحبت می‌کردم. آن اوایل پسرعمه‌زا حتی صحبت هم نمی‌کرد اما هرچه کردم دیدم نمی‌توانم حرف نزنم! و همین شد که یواش یواش عروسک زبان بسته‌، زبان باز کرد و به این وضعیتی که امروز می‌بینید، افتاد!
 
"ستایش 2" از راه می‌رسد
 
این هفته خبر رسید تصویربرداری فصل دوم مجموعه تلویزیونی "ستایش" به کارگردانی سعید سلطانی به زودی آغاز می‌شود. سعید سلطانی در این باره گفت: در حال حاضر در تدارک ساخت فصل دوم سریال "ستایش" هستم. هنوز فیلمنامه کامل نوشته نشده و به محض اینکه کارهای ابتدایی ساخت سریال به پایان برسد تصویربرداری را آغاز خواهیم کرد.

نگارش فصل دوم این مجموعه توسط سعید مطلبی انجام می‌شود و در سری دوم قصه کاراکتر‌ها با گذر 20 سال در زمان حال روایت خواهد شد. فضای قصه مطابق با حال و هوای امروز جامعه خواهد بود.
 
بستری شدن رضا ایرانمنش در خانه
 
یکی از اخبار ناراحت کننده چند روز گذشته بستری شدن رضا ایرانمنش بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون در خانه بود. او در این باره گفت: یک هفته‌ای از بستری شدن من در منزل می‌گذرد و متاسفانه شرایط روحی و جسمی‌ام تغییری نمی‌کند. پزشکان تمام تلاش خود را برای درمان و بهبودی من کرده‌اند و من از آن‌ها سپاسگزارم.
 

وی افزود: قبل از اوج گیری مجدد بیماری‌ام، در یک تله فیلم کوتاه به ایفای نقش پرداختم ولی اکنون در وضعیت بسیار بدی بسر می‌برم. برای مجروحان جنگی و شیمیایی درمان خاصی وجود ندارد و صبر پیشه کردن و منتظر مصلحت پروردگار ماندن بهترین کار است. امیدوارم با دعای خیر مردم وضعیت من روز به روز بهتر شود.
 
سرنوشت نامعلوم سریال "جلال الدین"
 
با وجود انتشار خبرهایی از آغاز ساخت سریال "جلال الدین" با موضوع زندگی مولانا شاعر مشهور ایرانی در ابتدای تابستان، این هفته خبرهای متناقضی درباره ادامه ساخت این مجموعه تلویزیونی به گوش رسید.
 
در واقع اوایل تابستان رسانه‌ها خبر آغاز تصویربرداری این مجموعه تلویزیونی با بازی علی نصیریان، لادن مستوفی و علیرضا خمسه به کارگردانی شهرام اسدی را منتشر کردند اما شنیده ها حاکی از این است که ساخت این مجموعه تلویزیونی متوقف شده است.
 
این سریال در حالی در مرحله ساخت قرار می گیرد که به دلیل تاخیر و تعلل مسوولان فرهنگی ایران در زمینه به تصویر کشیدن زندگی این شاعر پارسی گوی، مسوولان کشور ترکیه در چند سال اخیر حرکت وسیعی را برای مصادره کردن این شاعر به نفع خود آغاز کرده و با برگزاری برنامه های فرهنگی مختلف تلاش کرده اند تا مولانا را به عنوان شاعری تُرک زبان به دنیا معرفی کنند!
 
شهرام اسدی کارگردان مجموعه تلویزیونی "جلال الدین" در این باره گفت: هم اکنون سریال در حال تصویربرداری است و تعدادی از بازیگران تست گریم داده اند و به دلیل اینکه ساخت این سریال بازیگران زیادی را طلب می کند تست گریم بازیگران همچنان ادامه دارد.
 
اما علیرضا خمسه، بازیگر این سریال در خصوص روند ساخت آن اظهار کرد: تاکنون برای ساخت این سریال هیچ گونه قراردادی با ما امضا نشده و حتی تست گریم هم تا به الان گرفته نشده است.
 
مهدی همایونفر، تهیه کننده این مجموعه تلویزیونی نیز از انجام مصاحبه خودداری کرده است.
 
علاوه بر طول سال و ماه رمضان، محرم هم "شاید برای..." پخش می‌شود
 
 محمدرضا معصوم‌زادگان مدیر گروه فیلم و سریال شبکه تهران با بیان اینکه ابتدا سریال "تکیه" را برای پخش در ایام محرم در نظر گرفته بودند، گفت: شبکه تهران برای ساخت این سریال مقدمات اولیه را شروع کرد، اما با توجه به فرصت اندکی که باقی مانده، فرصت کافی پیدا نمی‌کند که آن را به پخش در سال جاری برساند، در نتیجه تصمیم گرفتیم شبکه خالی از سریال نباشد و "شاید برای شما هم اتفاق بیفتد" را برای پخش در ایام محرم آماده کنیم.
 
پخش رقابت تنیسور رژیم صهیونیستی با آمریکا از رسانه ملی!
 
یکی از اخبار حاشیه‌ای هفته اخیر به گاف شبکه ورزش در هفتمین روز رقابت‌های پارالمپیک مربوط می‌شود و این شبکه در حالی همزمان با آغاز بازی‌های پارالمپیک پوشش رقابت ورزشکاران ایرانی را در دستور کار خود قرار داده که چهارشنبه برای مدتی رقابت تنیس دو ورزشکار از آمریکا و رژیم اشغالگر قدس را روی آنتن برد.
 
این بازی که البته زنده نبود، بین دو تنیس باز معلول آمریکایی و رژیم اشغالگر قدس برگزار می‌شد و شبکه ورزش مدتی از بازی این دو بازیکن را برای مخاطبان خود پخش کرد. این در حالی است که پس از پیروزی انقلاب اسلامی، رژیم اشغالگر قدس هیچ‌گاه از سوی جمهوری اسلامی ایران به رسمیت شناخته نشده و ورزشکاران کشورمان نیز برای اعلام همبستگی با ملت مظلوم فلسطین حتی در حساس‌ترین شرایط از انجام مسابقه در برابر نمایندگان این رژیم در مسابقات ورزشی سر باز زده‌اند.
 
تغییر چهار مدیر شبکه تهران
 
مراسم تودیع و معارفه مدیران گروه‌های تفریحات و سرگرمی، پیام‌نما، تولید و فنی و روابط عمومی شبکه تهران با حضور مهندس سعید مقیسه؛ مدیر شبکه تهران، سید غلامرضا میرحسینی؛ مدیر کل تولید سیما و مهندس جهان پناه؛ مدیر کل فنی سیما برگزار شد.
 
در این مراسم با صدور احکام جداگانه ای از سوی مقیسه، مجتبی رموک به سمت مدیر تولید و فنی ، نوید همایونی مدیر واحد پیام نما، عبد الرضا عالی زاده مدیر تفریحات و سرگرمی و فرشید سعیدی مدیر روابط عمومی معرفی و منصوب شدند.
کد خبر 1690274

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha