۱۹ شهریور ۱۳۹۱، ۹:۳۸

گزارش خبری مهر/

پرنس هری از لاس وگاس تا افغانستان/ نوه عیاش ملکه آپاچی سوار می شود

پرنس هری از لاس وگاس تا افغانستان/ نوه عیاش ملکه آپاچی سوار می شود

خبرگزاری مهر-گروه بین الملل: درحالیکه انتشار عکس های برهنه از پرنس هری و یک زن جوان، جنجال تازه ای را برای خانواده سلطنتی انگلیس به راه انداخت، نوه ملکه تصمیم گرفته تا چهار ماه را در افغانستان بگذراند.

 تنها دو هفته  پس از انتشار عکس های برهنه پرنس هری و یک زن جوان که جنجال بزرگی را علیه خانواده سلطنتی انگلیس به راه انداخت، رسانه های انگلیسی از سفر شاهزاده  عیاش انگلیسی به افغنستان خبر می دهند.

 نیشن به نقل از وزارت دفاع انگلیس می نویسد: پرنس هری نوه ملکه انگلیس چهار سال پس از اولین سفرش به افغانستان برای فعالیت به عنوان خلبان بالگرد آپاچی به این کشور بازگشت. 

هزینه حفاظت از خاندان سلطنتی انگلیس سالانه از 120 میلیون پوند می گذرد.
 

این شاهزاده 27 ساله انگلیسی که ماه گذشته در یک مهمانی در لاس وگاس از او برهنه عکس گرفته شد، تصمیم گرفته تا در راستای انحراف افکار عمومی به مدت چهار ماه را در کمپ نظامیان در ولایت ناآرام هلمند در جنوب افغانستان سپری کند.

تصاویر برهنه شاهزاده انگلیسی به سرعت در چندین وب سایت آمریکایی منتشر شد و باعث شد تا کاربران شبکه اجتماعی توئیتر مطالب تندی را در صفحات خود بنویسند.

البته نکته جالب این است که اگرچه سخنگوی خاندان پادشاهی انگلستان این خبر را تایید کرد اما تنها رسانه های زرد انگلیس این رسوایی اخلاقی پرنس هری را پوشش داده و رسانه های دولتی این کشور در این باره تنها سکوت اختیار کردند.

روزنامه انگلیسی دیلی میل مطلبی را با این عنوان منتشر کرد که "کاخ باکینگهام از اقدام پرنس هری خشمگین شده است"

میرر نیز با اشاره به رسوایی های اخلاقی نوه ملکه انگلیس و پر هزینه بودن پرنس هری برای خاندان سلطنتی نوشت: پرنس هری برهنه جنجال به راه انداخت.

لس آنجلس تایمز نیز در مطلبی با اشاره به انتقادات وارده علیه محافظان پرنس هری در سفر لاس وگاس به دلیل انتشار تصاویر مستهجن می نویسد: محافظان نوه ملکه بیشتر به جای اینکه به فکر حفاظت از وی باشند در فکر عیش و نوش و خوشگذرانی خود بودند.

تصاویر منتشر شده، همچنین نشان می‌دهد که پرنس هری در مدت حضورش در لس‌آنجلس، در هتلی درجه یک حضور داشته که هزینه هر شب اقامت در این هتل، 5 هزار پوند اعلام شده است.

در بیانیه وزارت دفاع انگلیس آمده است: دومین سفر پرنس هری به افغانستان به مدت طولانی برنامه ریزی شده و تهدیدات علیه وی و محافظان وی کاملا ارزیابی شده است.

وزارت دفاع انگلیس تاکید کرده است که اسکادران پرنس هری مسئولیت نظارت و بازدارندگی حملات نظامی و همچنین اسکورت هواپیماهای دیگر را برعهده دارد.

پرنس هری در سال ۲۰۰۸ یک ماموریت ده هفته ای را به افغانستان داشت که بعد از انتشار این خبر مسئولین وی را به دلایل امنیتی به انگلیس بازگرداندند.

پرنس هری دوره آموزشی خود را به عنوان خلبان بالگردهای آپاچی در فوریه گذشته و پس از آن برای کسب تجربه بیشتر در تیپ حملات هوایی گذراند.

پایگاه sfluxe نیز در مطلبی می نویسد: پرنس هری که به خاطر رسوایی اخلاقی اخیر در لاس وگاس مورد انتقاد قرار گرفت، سفر چهار ماهه خود به افغانستان را روز گذشته آغاز کرد اما هلمند همانند لاس وگاس نیست.

این سفر درحالیست که به نوشته دیلی تلگراف، خاندان سلطنتی انگلیس هزینه های گزافی را برای حفاظت از اعضای این خاندان در سفرهای مختلف هزینه می کند که تمام آنها از جیب مالیات دهندگان پرداخت می شود.

"دای دیویس" رئیس سابق آموزش محافظان خاندان سلطنتی اذعان می کند: هزینه های بسیار زیادی را برای تامین امنیت پرنس هری هنگام سفر به خارج از کشور پرداخت می کنیم.

دیویس با اشاره به اینکه هزینه حفاظت از خاندان سلطنتی انگلیس سالانه از 120 میلیون پوند می گذرد، حفاظت از مردان جوان خاندان سلطنتی به خصوص پرنس هری را یک "کابوس" خواند.

کد خبر 1691543

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha