۱۹ شهریور ۱۳۹۱، ۱۴:۲۷

نشنال اینترست مطرح کرد:

انقلابهای عربی دشمنی با اسرائیل را تقویت کرده است

انقلابهای عربی دشمنی با اسرائیل را تقویت کرده است

یک روزنامه آمریکایی در تحلیلی اعلام کرد: انقلابهای عربی مسئله فلسطین را به اولویت نخست سیاستهای منطقه ای تبدیل کرده است

به گزارش خبرگزاری مهر،  نشنال اینترست در تحلیلی  با عنوان "انقلابهای عربی دشمنی با اسرائیل را تقویت کرده است" اعلام کرد: عرصه سیاسی خاورمیانه تغییر کرده و دورانی که حاکمان مستبد درباره منازعات اعراب و اسرائیل تصمیم می گرفتند به پایان رسیده است.سیاستمداران جدید خاورمیانه به احساسات مردمی درباره مسئله فلسطین بیشتر توجه دارند و انقلابهای عربی مسئله فلسطین را به اولویت  نخست سیاستهای منطقه ای تبدیل کرده است. 

نشنال اینترست در ادامه با اشاره به بحران سوریه به پیامدهای این بحران برای محور مقاومت در منطقه خاورمیانه پرداخته و می نویسد: سیاستمداران واشنگتن معتقد بودند که به دنبال ناارامی در سوریه و سرنگونی حکومت این کشور محور مقاومت شامل ایران، سوریه ، حزب الله و حماس دچار مشکل جدی شده و و با تغییر نظام در سوریه و تقویت رقبای ایران در منطقه این محور منزوی و ناکارآمد خواهد شد. اما ظاهرا این تحلیل ها اشتباه از کار درآمده است.

دنشنال اینترست تاکید می کند هرجند ناارامی در سوریه باعث چالش میان نیروهای حماس ونزدیک این گروه به اردن و مصر شده است اما ایران به عنوان رهبر محور مقاومت در منطقه کار خود را بلد بوده و می داند چگونه آن را تقویت و بازسازی کرده و با شرایط موجود وفق دهد.

به گزارش النشره ، نشنال اینترست با اشاره به وضعیت آتی حزب الله لبنان تاکید کرد: حزب الله لبنان حتی در صورت سرنگونی نظام سوریه با بحرانی مواجه نمی شود و می تواند تسلیحات مورد نیاز خود را از کانالهای دیگری غیر از سوریه تامین کند.

کد خبر 1692277

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha