۲۳ شهریور ۱۳۹۱، ۹:۴۷

آیت‌الله صفایی‌بوشهری:

ستارگانی چون آیت‌الله دشتی هیچگاه غروب نمی‌کنند

ستارگانی چون آیت‌الله دشتی هیچگاه غروب نمی‌کنند

دشتی - خبرگزاری مهر: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: ستارگانی چون آیت‌الله دشتی هیچگاه غروب نمی‌کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری بعدازظهر چهارشنبه در مراسم نخستین سالگرد ارتحال ملکوتی مرحوم آیت‌الله حاج میرزا احمد دشتی نجفی در حسینیه آن عالم ربانی در روستای گنخک شیخا با تسلیت سالگرد درگذشت ایشان اظهار داشت: سالگرد آیت‌الله دشتی نجفی را از سوی مقام معظم رهبری تسلیت عرض می‌کنم و امیدوارم نام علمای بزرگی چون ایشان از خاطره‌ها نرود.

وی اضافه کرد:  آیت‌الله دشتی در ایام جبهه فرمان می‌دادند، در ایام انقلاب در خدمت امام بودند و نسبت به مقام معظم رهبری ارادت و عنایت بسیار والایی داشتند و زمانی که بنده ارتحال این عالم گرانقدر را به دفتر مقام معظم رهبری اطلاع دادم ایشان بسیار متاثر شدند، به بنده ابلاغ فرمودند که به محضر خانوده محترمشان ابلاغ تسلیت داشته باشم و این نشان می‌دهد که مقام معظم رهبری هم به این بزرگ توجه ویژه‌ای داشته‌اند.

صفایی تصریح کرد: به همین خاطر است که نام و خاطره این بزرگ هیچگاه از تاریخ تشیع و استان بوشهر و سلسله جلیله روحانیت ایران فراموش نخواهد شد. ما هنوز قدر این عالم جلیل‌القدر را ندانسته‌ایم هر چند کنگره‌ای گرفته شد اما این یک ذره‌ای از عظمت وجودی ایشان بود.

نام آیت‌الله دشتی در نجف نزد علما و بزرگان نام بزرگی است

وی ادامه داد: خداوند در قرآن می‌فرماید؛‌ کسانی که ریشه در ایمان دارند ساختار وجودشان بر اساس ایمان به خدا، اهل بیت، انبیاء، قیامت، قرآن است و کارهای شایسته می‌کنند در همه ابعاد نیک خداوند در دل مردم برای آنها محبت و عنایت قرار می‌دهد و مرحوم آیت الله دشتی این گونه بودند.

صفایی بوشهری یادآور شد: چرا مرحوم حاج میرزا احمد دشتی و بزرگان این منطقه مثل آیت‌الله سیدعلی نقی دشتی، مرحوم سید مرتضی اهرمی، مرحوم محمودی‌ها، امامی‌ها و بزرگان که اهل این منطقه بودند در دل مردم جای داشتند؛چون ایمان داشتند و شایسته توجه و بزرگی بودند.

صفایی بوشهری خاطرنشان کرد: نام حضرت آیت‌الله حاج میرزا احمد دشتی در نجف هم در نزد بزرگان، فضلا و هم در نزد مردم نجف یک نام بزرگ بود.

وی ادامه داد: این بزرگوار در قم مدرسه عظیمی دارند که آقازاده ایشان متصدی آن و منشاء خیرات و برکات است، منزل ایشان منزل ذکر اهل بیت (ع) است و خدمات بزرگی که در قم و بوشهر و منطقه دشتی داشتند، چشمگیر است .

صفایی گفت: بررسی زندگی ایشان نشان می‌دهد انسانی که جانش با ایمان خدا سرشته است و تمام زندگی آن مرتبط بر انجام اعمال صالح است نام و نشانش هیچ‌گاه فراموش نمی‌شود.

تاریخ این منطقه تاریخ مقاومت، بیداری و بصیرت است

وی یادآور شد: من چندین مرتبه خدمت ایشان رسیده‌ام عین زهد بود، نه زاهد بود عین زهد بود و آیت‌الله دشتی عین ذکر و نه ذاکر بود.

صفایی اضافه کرد: انسان ذاکر کسی است که زبانش به ذکر در حرکت است ولی یک وقت انسان به مقامی می‌رسد که وقتی نگاهش می‌کنی تمام وجودش ذکر است و مرحوم آیت‌الله دشتی عین ذکر، ایمان و عین عمل صالح بود و کسی که ایشان را می‌دید یاد خدا می‌افتاد.

وی افزود: عالم ربانی کسی است که انسان وقتی نگاهش می‌کند یاد خدا می‌افتد مردم این منطقه به خاطر وجود مبارک آیت‌‌الله دشتی و علمای این جا همیشه اهل دین و دیانت بوده‌اند.

صفایی یادآور شد: تاریخ این منطقه تاریخ دین، دیانت، اهل بیت، سادات، رشادت، مقاومت، بیداری و بصیرت بوده است.
وی ادامه داد: نام و نشان خانواده این بزرگ همیشه زنده است چون بزرگ این نام حضرت آیت‌الله دشتی نجفی در همه ابعاد زندگی بزرگوار بوده اند.

ستارگانی چون آیت‌الله دشتی هیچگاه غروب نمی‌کنند

امام جمعه بوشهر یادآور شد: یکی از کتاب‌های مهم که هفت قرن است در حوزه تدریس می‌شود و اساس فقه تشیع است شرح لمعه است که بزرگانی من جمله حضرت آیت‌الله حاج میرزا احمد دشتی بر این کتاب حاشیه زده‌اند.

صفایی گفت: حاشیه شرح لمعه حضرت آیت‌الله دشتی همه علم، تحقیق، پژوهش و همه بازکاوی عمق فقاهت تشیع است و این عظمت وجودی بزرگی از این استان است که این چنین ستاره‌ای هم در نجف، قم و هم دراین استان درخشیده است و استان و مردم باید قدر این بزرگان را بدانند.

وی تصریح کرد: این‌ها ستارگانی هستند که هیچگاه غروب نمی‌کنند و نام و نشان حضرت آیت‌الله حاج میرزا احمد دشتی خاموش نیست و امروز در چند نقطه استان بوشهر مراسم ایشان برقرار است و سال‌های سال تا ظهور حضرت مهدی (عج) ادامه خواهد داشت.

صفایی یادآور شد: یتیم‌نوازی، فقیرنوازی، سادات‌نوازی، مردم‌داری، پرورش طلاب، احترام به روحانیت ذره‌ای از اعمال شایسته این عزیز بود.

کد خبر 1694975

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha