۲۶ شهریور ۱۳۹۱، ۱۱:۵۰

سردار کارگر اعلام کرد؛

برنامه های هفته دفاع مقدس/ تربیت راویان جنگ در کشور

برنامه های هفته دفاع مقدس/ تربیت راویان جنگ در کشور

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس برنامه‌های هفته دفاع مقدس را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار بهمن کارگر صبح یکشنبه در نشست خبری اظهار داشت: سی و دومین سالگرد هفته دفاع مقدس امسال از 31 شهریورماه در سراسر کشور آغاز می‌شود. در هفته دفاع مقدس امسال شهیده ناهید فاتحی به عنوان زن منتخب سال برگزیده شده است. همچنین از امسال هر هفته یک کتاب به عنوان کتاب دفاع مقدس معرفی می‌شود که امسال کتاب "پایی که جاماند" به عنوان کتاب منتخب انتخاب شده است.

وی ادامه داد: ‌برای امسال سعی خواهیم کرد که فرمایشات حضرت امام(ره) در مورد دفاع مقدس را اجرایی کنیم.

گارگر یادآور شد: عصبانیت استکبار نیز از دفاع مقدس هنوز ادامه دارد، از عصبانیت آنها دست به اقدامات موهن از جمله تولید فیلم توهین آمیز می‌زنند. این  فیلم نشاند دهنده این است که بیداری اسلامی به پیروزی رسیده است و ایران به عنوان ام‌القرای جهان اسلام موفق شده است.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با اعلام اینکه شعار امسال "چگونه با فرهنگ شهیدان به جنگ تحریم‌ها برویم" است تاکید کرد:‌ معرفی افتخارات دوران جنگ، الگوی مقاومت و ایثار، تقویت فضای معنوی جامعه، آشنایی با دستاوردهای جنگ، نمایش بازدارندگی نیروهای مسلح، توجه به فرامین رهبری در سال تولید ملی و اقتصاد مقاومتی از اهداف هفته دفاع مقدس امسال است.

وی به نامگذاری روزهای هفته دفاع مقدس اشاره کرد و گفت:‌ روز 31 شهریور به نام بصیرت، شجاعت و ولایت نامگذاری شده است که همراه با رژه نیروهای مسلح است. روز اول مهرماه به نام دانش‌آموزان، نوآوران و دانشمندان نامگذاری شده است. همچنین دوم مهر نیزروز جوانان آمادگی دفاعی و اقتصاد مقاومتی نامگذاری شده است. با توجه به نقش زنان سوم مهرماه به نام زنان، ارزش‌های اسلامی و پایداری ملی نامگذاری شد. چهارم مهرماه به نام روز وحدت، اسکتبارستیزی، بیداری اسلامی، پنجم مهر رزمندگان، جهادگران و فرماندهان و ششم مهرماه شهادت، کرامت و عزت نامگذاری شده و در این روز مراسم غبارروبی مزار شهدا انجام می‌شود.

به گفته سردار کارگر در هفته دفاع مقدس بیستمین کنگره سراسری شعر دفاع مقدس در تبریز برگزار می شود و ارتش نیز از فرماندهان عملیات ثامن‌الائمه که سالروز شکست حصر آبادان است تجلیل می‌کند.

وی ادامه داد: سپاه نیز اجرای نمایش رزمی و بازسازی عملیات‌ها را در 31 استان در دستور کار خود قرار می‌دهد. همچنین وزارت دفاع نیز افتتاح پروژه‌های دفاعی را نیز در دستور کار دارد.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس تاکید کرد:‌ بیست و دومین گردهمایی مردمی فرماندهان پشتیبانی و مهندسی جنگ و یازدهمین یادواره تجدید میثاق با شهدا در شیراز که از سوی جهاد سازندگی برگزار می‌شود از دیگر برنامه های این هفته است.

وی با اعلام اینکه زنگ مقاومت همزمان با بازگشایی مدارس نواخته می‌شود گفت: شناسایی شهدای زن و دانش‌آموز و رونمایی از کتاب شهدای روحانی فرهنگی از دیگر برنامه‌های آموزش و پرورش در این هفته است.

سردار کارگر از اعزام راهیان نور به خارج از کشور توسط سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی خبر داد و تصریح کرد: راهیان نور به منظور تشریح اقدامات جنگ به خارج از کشور اعزام می‌شوند ضمن اینکه هفته مقاومت در سفارتخانه‌های ایران تشکل می‌شود.

وی به برنامه های بسیج جامعه زنان اشاره و افزود: نمایش میدانی زن و مقاومت، برگزاری یادواره زنان ایثارگر در 420 نقطه از کشور از برنامه های مهم بسیج جامعه زنان است.

به گفته وی، در این هفته از سربازان نمونه نیروهای مسلح تجلیل شده و مسئولان بنیاد شهید و جهاد سازندگی به دیدار خانواده های شهدای مرزنشین می‌روند.

سردار کارگر از برگزاری 22 نمایشگاه دفاع مقدس در 22 بوستان خبر داد و تاکید کرد: باغ موزه دفاع مقدس نیز به صورت رسمی افتتاح و بزرگترین پرچم جمهوری اسلامی و سومین پرچم بزرگ جهان در پایتخت به اهتزاز در می‌آید.

وی ادامه داد: جشنواره فیلم مقاومت توسط بسیج مستضعفین برگزار و با همکاری معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد از خبرنگاران دفاع مقدس تجلیل می‌شود.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در پاسخ به سوال خبرنگاری در مورد اقداماتی که برای جلوگیری از رواج خرافات در  بیان روایات جنگ انجام شده گفت: به منظور روایت جنگ پژوهشکده‌ای با مجوز وزارت علوم راه اندازی شده و راویان در این پژوهشگاه تربیت می‌شوند. از این پس کسی بدون مجوز بنیاد حق راوی‌گری را نخواهد داشت.

وی با بیان اینکه بنیاد برای احیای روحیه شهادت و مقاومت در اردوهای جهادی با بسیج همکاری می‌کند، گفت: هر آنچه در رابطه با احیای روحیه مقاومت لازم باشد را انجام می‌دهیم.

وی به نقش خبرنگاران در دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: خبرنگاران در همه عرصه‌ها مظلوم واقع شده‌اند هر چه از دوران دفاع مقدس برای ما باقی مانده است به خاطر زحمات خبرنگاران است. به زودی شاهد رونمایی از کتاب "110 شهید خبرنگار" خواهیم بود.

کارگر در پایان به اردوهای راهیان نور اشاره کرد و گفت: در سال اول 700 هزار نفر به مناطق عملیاتی اعزام شدند در حالی که سال گذشته بیش از 4 میلیون نفر به مناطق عملیاتی جنوب، شمال غرب و غرب کشور اعزام شدند. تلاش می‌کنیم امسال نیز آمار بالاتر رود. البته ممکن است حوادثی نیز با توجه به اینکه 4 میلیون نفر را سالانه اعزام می‌کنیم رخ دهد که اجتناب ناپذیر است اما به کار گیری امکانات بهرت سعی می‌کنیم حوادث کاهش یابد.

کد خبر 1697106

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha