۲۶ شهریور ۱۳۹۱، ۱۸:۱۵

طاهری عنوان کرد:

ارجاع نظرات درباره پروژه لاله به ارشاد/ راه اندازی کارگروه حل مشکل کاغذ

ارجاع نظرات درباره پروژه لاله به ارشاد/  راه اندازی کارگروه حل مشکل کاغذ

گرگان - خبرگزاری مهر: سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس گفت:‌ نظرات این کمیسیون در خصوص پروژه لاله به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ارجاع شده و منتظر تصمیم گیری این نهاد هستیم که در صورت عدم تبعیت از تصمیم این کمیسیون از اهرم نظارتی خود استفاده خواهیم کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حج ‌الاسلام سید علی طاهری با اشاره به پیگیری پرونده پروژه لاله در کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: در حال حاضر پرونده "پروژه لاله" از طریق کارگروه رسانه و هنر این کمیسیون در حال پیگیری است.

وی تصریح کرد: این کمیته نظرات خود را به مسئولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انتقال داده و منتظر تصمیم این وزارتخانه در خصوص این پرونده هستیم که امیدواریم نظرات اعلام شده اعمال شود.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس خاطرنشان کرد: در صورتی که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به توصیه‌های این کمیسیون توجه نکند از اهرم نظارتی خود استفاده خواهیم کرد که به منزله ارسال گزارش تخلف این وزارتخانه به مراجع قضایی است.

تاخیر در راه اندازی کارگروه حل مشکل کاغذ

حجت الاسلام طاهری نماینده مردم گرگان و آق قلا با اشاره به تشکیل کارگروه حل مشکل کاغذ در وزارت ارشاد، توضیح داد: تشکیل کارگروه بعد از اجرای هدفمندسازی یارانه‌ها ضروری بود و تاخیر در راه‌اندازی آن تا به امروز، یک نقیصه قابل توجه به شمار می‌رود.

عضو فراکسیون روحانیون مجلس ادامه داد: مسئولان وزارت ارشاد باید از ابتدای اجرای قانون هدفمندسازی یارانه‌ها و زمانی که مشاهده کردند حوزه نشر و مطبوعات در بحث کاغذ دچار مشکل شده، تدبیر می‌کردند تا شاهد بحران در این حوزه نباشیم.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: تشکیل چنین کارگروهی بهتر از بی‌تفاوتی مسئولان نسبت به مشکل گرانی کاغذ است و باید نتایج آن را به کمیسیون فرهنگی هم اطلاع دهند.

لزوم استفاده از شیوه های هنری برای بیان واقعیات دین اسلام

نماینده مردم گرگان و آق قلا با محکوم کردن اهانت به ساحت مقدس نبی اکرم (ص) گفت: اگر مسلمانان و کشورهای اسلامی می‌خواهند درس بزرگی به دشمنان اسلام بدهند باید راه‌هایی را بروند که بازدارندگی بیشتری داشته باشد و موجب شود آنها هم نسبت به چنین اقداماتی تجدیدنظر کنند و احترام به مقدسات اسلامی را داشته باشند.

حجت الاسلام طاهری با تاکید بر تاثیر اقدامات فرهنگی برای شناساندن چهره واقعی اسلام و پیامبر (ص)، تصریح کرد: استفاده از شیوه‌های هنری برای بیان واقعیت‌های دین مبین اسلام و ویژگی‌های برجسته‌ی شخصیت متعالی پیامبرعظیم‌الشان اسلام قطعا می‌تواند اثرگذار باشد.

وی اضافه کرد: البته همین مقدار تبلیغات منفی که آنها علیه قرآن و اسلام می‌کنند خود به خود مردم دنیا را علاقه‌مند می‌کنند که واقعیت‌های دینی ما را بشناسند، همان‌گونه که در سال‌هایی که قرآن‌سوزی و اسلام‌هراسی را شاهد بودیم در یکی از همان کشورها، قرآن پرفروش‌ترین کتاب بود، این بدین معناست که خود به خود حساسیتی در مردم ایجاد می‌شود که ببینند این کتاب چه دارد که از آن می‌ترسند.
کد خبر 1697600

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha