۲۷ شهریور ۱۳۹۱، ۱۰:۱۱

در گفتگو با مهر عنوان شد؛

اقامت دو هزار و 800 نفر از مهمانان اجلاس عدم تعهد در هتلهای تهران/ میزان درآمد را نداریم

اقامت دو هزار و 800 نفر از مهمانان اجلاس عدم تعهد در هتلهای تهران/ میزان درآمد را نداریم

دبیر اجرایی اتحادیه هتلها و هتل آپارتمانهای استان تهران گفت: نزدیک به دو هزار و 800 نفر از مهمانان اجلاس عدم متعهدها در هتلها و مهمانسراهای تهران اقامت کردند.

رجبعلی خسروآبادی، دبیر اجرایی اتحادیه هتلها و هتل آپارتمانهای استان تهران به خبرنگار مهر گفت: برخی از مهمانان شانزدهمین اجلاس سران کشورهای غیرمتعهدها که اوایل شهریور ماه امسال به تهران آمدند در 25 هتل چهار و پنج ستاره و هتل آپارتمان های تهران اقامت کردند و بقیه افراد نیز در مراکز اقامتی سفارتخانه ها و یا نهادهای دیگر مهمان بودند.

وی افزود: حدود هفت هزار و 100 نفر شب اقامت شبانه مهمانان هتلهای تهران را داشتیم که اگر متوسط حضور مهمانان را سه شب در نظر بگیریم حدود سه هزار و 300 تا 400 نفر مهمان این هتلها بودند. در مدت برگزاری اجلاس یکهزار و 350 نفر شب نیز در مهمانسراهای دولتی مانند حافظیه آمار اقامت داشتیم که حدود 400 نفر از سران و همراهان آنها مهمان این مهمانسراها شده بودند. بنابراین می توان گفت که درصد اشغال تختها 3/27 درصد بوده است.

خسروآبادی بیان کرد: برخی از هتلها باید خودشان هزینه اقامت را از مهمانان و یا سفارتخانه ها تامین می کردند اما به مشکل برخورد کرده اند. برخی دیگر نیز می بایست هزینه اقامت مهمانان را از دولت بگیرند به همین دلیل افزایش قیمتی نداشتند بنابراین نمی توان به صورت دقیق اعلام کرد که درآمد حاصل از اقامت مهمانان اجلاس برای هتلداران چقدر بوده است چون برخی از آنها با شرکت طرف قرارداد میان هتلها و ریاست جمهوری اختلاف حساب دارند.

پیش از این اعلام شده بود که هتلهایی که مهمانان اجلاس را اقامت می دهند قیمت اتاقها را دو برابر قیمت و با نرخ ارزی حساب کنند با این حال معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی همچنان تاکید داشت که هیچگونه افزایش نرخ در این مدت نخواهیم داشت. از سوی دیگر وی پیش بینی کرده بود هتلداران کشور به واسطه حضور میهمانان شانزدهمین اجلاس سران کشورهای غیرمتعهد در تهران 12میلیون و 500هزار دلار سود عایدشان ‌شود.

کد خبر 1697736

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha