۳۱ شهریور ۱۳۹۱، ۱۴:۱۱

دوم مهرماه در قم؛

همایش "انتظار و مهدویت در آموزه‌های رضوی" برگزار می‌شود

همایش "انتظار و مهدویت در آموزه‌های رضوی" برگزار می‌شود

قم - خبرگزاری مهر: سومین همایش "انتظار و مهدویت در آموزه‌های رضوی" از شاخه‌های جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) دوم مهرماه در سالن شهید آوینی قم برگزار می‌شود.

رئیس مرکز تخصصی مهدویت در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: مهدویت در آموزه‌های دینی نقش پردامنه‌ای است و طرح عرضه آموزه‌های مهدوی در کلمات امام هشتم به لحاظ ارتباط سریع مردم با ایشان جزو نعمت‌هایی است که وجود مبارک امام رضا(ع) به ما ارزانی داشته که مهدویت را در زبان و سیره و لسان آن حضرت عرضه کنیم.

به گفته حجت‌الاسلام مجتبی کلباسی مردم به امام رضا(ع) توجه و علاقه خاصی دارند و این مسیر همواری است که خیلی سریع می‌تواند انسان را به هدف برساند.

وی با بیان اینکه مرکز تخصصی مهدویت کار علمی این همایش را بر عهده دارد تصریح کرد: سومین همایش انتظار و مهدویت در آموزه‌های رضوی دوم مهرماه در سالن شهید آوینی قم برگزار می‌شود و امیدواریم این همایش وسیله و سکویی برای توسعه معرفت به امام زمان(عج) و بیان معارف از زبان و روایات و آثار امام هشتم باشد.

حجت‌الاسلام کلباسی از پذیرش 83 مقاله علمی در این همایش خبر داد و اظهار کرد: سطح علمی شرکت‌کنندگان در این همایش خوب بوده، به گونه‌ای که 10 نفر از افرادی که اقدام به ارائه مقاله کرده‌اند در مقطع دکترا و 28 نفر در مقطع کارشناسی ارشد تحصیل کرده‌اند و 45 نفر دارای تحصیلات حوزوی و عالی در مقطع کارشناسی هستند.

به گفته رئیس مرکز تخصصی مهدویت در سومین همایش انتظار و مهدویت در آموزه‌های رضوی که با سخنرانی آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری مدیر حوزه‌های علمیه کشور و امام جمعه قم برگزار می‌شود از صاحبان 5 اثر برتر تجلیل می‌شود.

حجت‌الاسلام کلباسی امامت و مهدویت در کلمات امام هشتم، بایسته‌های جامعه منتظر در اندیشه رضوی و تربیت مهدوی در اندیشه رضوی را از موضوعات این همایش ذکر کرد و گفت: مقالات برتر در مجموعه مقالات همایش، فصل‌نامه علمی تخصصی انتظار موعود و فصلنامه پژوهشی پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منتشر و نسخه‌ای از آن برای شرکت‌کنندگان ارسال می‌شود.
 

کد خبر 1699631

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha