۲۰ فروردین ۱۳۸۴، ۱۳:۰۰

در پي تهديدهاي شهرك نشينان صهيونيست به انفجار آن؛

خطيب مسجدالاقصي كشورهاي اسلامي و جامعه بين الملل را به حمايت از اولين قبله مسلمانان فراخواند

خطيب مسجدالاقصي از همه كشورهاي عربي و اسلامي و محافل بين الملل خواست براي دفاع از مسجد الاقصي در مقابل تهديدهاي صهيونيست هاي تندرو موضع قاطعي اتخاذ كنند.

به گزارش خبرگزاري مهر ، شيخ اسماعيل نواهضه در گفتگو با شبكه خبري العالم با بيان اينكه تهديدهاي صهيونيست ها عليه مسجدالاقصي تازگي ندارد و اين تهديدها از سال 1967 تاكنون ادامه داشته است، گفت : اين تهديدها در قالب اقدام و تعرض عليه ساختمان مسجدالاقصي و يا جلوگيري ازورود مسلمانان به درون مسجد و يا كشتار نمازگزاران در آن همواره عملي گرديد.

وي افزود: يهوديان تندرو از سال 1967 همواره تهديد مي كنند كه مسجد الاقصي را منفجر و تخريب خواهند كرد اما اين تهديدها تاكنون ناكام مانده است .

خطيب مسجدالاقصي با اشاره به تهديدهاي شهرك نشينان يهودي در زمينه حمله به مسجد الاقصي كه قرار است فردا يكشنبه صورت گيرد ازهمه فلسطينيان در سراسر سرزمين فلسطين بويژه ساكنان مناطق اشغالي 1948 درخواست كرد براي حمايت از اولين قبله مسلمانان و جلوگيري از عملي شدن تهديدهاي صهيونيست هاي افراطي به سوي مسجد الاقصي روانه شوند.

وي با تاكيد بر اينكه مقامات رژيم اشغالگر مي توانند از تهديدهاي يهوديان افراطي جلوگيري كنند، گفت : حمله به مسجدالاقصي نه تنها تهديدي عليه فلسطينيان است بلكه تهديدي عليه تمام منطقه و جهان به شمار مي رود زيرا اين مسجد از قداست و اهميت ويژه اي نزد مسلمانان تمام جهان برخوردار است.

شيخ نواهضه با اشاره به اينكه مقامات رژيم صهيونيستي در گذشته نيز به وعده هاي خود در جلوگيري از حمله يهوديان افراطي عمل نكرده اند، از كشورهاي عربي و اسلامي و محافل بين المللي درخواست كرد براي دفاع از اماكن مقدس در قدس شريف بويژه مسجدالاقصي موضع قاطعي در پيش گيرند.

گروه هاي مبارز فلسطيني تهديد كردند در صورتي كه صهيونيست هاي افراطي تهديدهاي خود را در تعرض به مسجد الاقصي عملي كنند شراره هاي  انتفاضه سوم شعله ور خواهد شد.

سيد حسن نصرالله دبير كل حزب الله لبنان نيز هشدار داد مسجد الاقصي يك مساله ديني مقدس است و نبايد به آن خدشه وارد كرد.

 

کد خبر 170057

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha