۲ مهر ۱۳۹۱، ۱۰:۱۲

معاون میراث فرهنگی:

کسبه عودلاجان میراث بازار را حفظ کنند

کسبه عودلاجان میراث بازار را حفظ کنند

معاون سازمان میراث فرهنگی از خانه پروین اعتصامی و روند اجرایی احیای بازار عودلاجان بازدید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مسعود علویان صدر ضمن بازدید از خانه پروین اعتصامی نشستی را با گروه کارشناسان مرمت بازار تاریخی عودلاجان برگزار کرد.

در این نشست کارشناسان به ارائه برنامه ریزی های صورت گرفته از چگونگی طراحی و روند اجرای پروژه مرمت بازار عودلاجان پرداختند.

در ادامه معاون میراث فرهنگی کشور به همراه گروهی از کارشناسان برجسته از اقدامات مرمتی صورت گرفته در این منطقه بازدید کرد.

همچنین علویان صدر با حضور در جمع کسبه بازار تاریخی عودلاجان با نمایندگان آنها به گفت و گو پرداخت.

در این نشست صمیمی معاون میراث فرهنگی کشور با اشاره به اهمیت نگهداری و حفاظت از آثار تاریخی گفت: میراث تاریخی و فرهنگی یک کشور به مثابه شناسنامه ملت است که همه باید در نگهداری از آن سهیم باشند.

وی افزود:با توجه به پویایی و جریان داشتن زندگی در این منطقه، مردم و کسبه بیش از هر سازمان و نهادی می توانند در نگهداری از این آثار تاریخی تاثیرگذار باشند.

علویان صدر به فرهنگ سنتی حاکم بر بازار تهران اشاره کرد و گفت: صرف نظر از حفاظت کالبدی باید اهالی و کسبه درصدد حفظ فرهنگ و منش سنتی بازار باشند چرا که بازار تهران نه فقط به عنوان یک بنگاه اقتصادی صرف، بلکه به عنوان محلی تاثیرگذار در جریان های سیاسی و اجتماعی شناخته می شود.

معاون میراث فرهنگی کشور ادامه داد:احیاء بازار تاریخی عودلاجان بخشی از برنامه های سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری برای زنده نگه داشتن و آشنایی نسل آینده با مواریث گذشتگان است.

کد خبر 1702674

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha