۲ مهر ۱۳۹۱، ۲۰:۲۸

نمایشگاه تخصصی کتاب امام رضا(ع) افتتاح شد

نمایشگاه تخصصی کتاب امام رضا(ع) افتتاح شد

مشهد - خبرگزاری مهر: افتتاح نمایشگاه تخصصی کتاب امام رضا(ع)، برگزاری همایش فرهنگ مجاوری و زائرپذیری و پذیرایی فرهنگی از کاروان‌های زیارتی در حرم مطهر رضوی از مهمترین اخبار دهه کرامت در مشهد است.

به گزارش خبرگزاری مهر،هم‌زمان با دهه کرامت رضوی توسط قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی، نمایشگاه تخصصی کتاب امام رضا(ع) در بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی افتتاح شد.

مدیرعامل بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی گفت: در این نمایشگاه از 114عنوان کتاب جدید مرتبط با شخصیت امام رضا(ع) رونمایی شد.

حجت‌‌الاسلام علی‌اکبر الهی خراسانی افزود: بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی با هدف تلاش در جهت تقویت توان علمى و آموزشى موسسات فرهنگى و مراکز آموزش عالى کشور و انجام فعالیت های پژوهشهاى علمى در جهت ترویج و نشر فرهنگ اسلامى در سال1363 تاسیس شد و امروز با تولید، چاپ و عرضه 12 میلیون نسخه کتاب در 2هزار عنوان از افتخارات نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

وی تصریح کرد: این کتاب‌ها با محوریت حضرت رضا(ع) و در خصوص زندگانی، سیره و سخنان آموزنده و گهربار آن حضرت به زبان‌های عربی، فارسی، انگلیسی، اردو، آذری، فرانسه، تاجیکی، بنگالی، ترکی استانبولی، ترکی و آذری ترجمه شده و به چاپ رسیده است.

انتشار بیست و سومین جلد المعجم

وی در ادامه با اشاره به چاپ جلد بیست و سوم کتاب «المعجم فی فقه لغه القرآن و سرّ بلاغته» در ایام میلاد امام رضا(ع) گفت: جلد بیست و چهارم این فرهنگ‌نامه قرآنی کتاب که به بررسی تفصیلی لغات و نقل آرای علمای شیعه و سنی درباره آیات کریمه قرآن مجید می‌پردازد نیز به زودی آماده چاپ خواهد شد.

همایش فرهنگ مجاوری و زائر پذیری

مدیرعامل بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی در ادامه با اشاره به برگزاری اولین همایش علمی- پژوهشی "فرهنگ مجاوری و زائر پذیری" هم‌زمان با دهه کرامت رضوی، تصریح کرد: این همایش در دو مرحله تدارک دیده شده و ۶مهرماه جاری از سوی گروه مطالعات فرهنگی زائر در بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی برگزار خواهد شد.

الهی خراسانی تصریح کرد: "فرهنگ میزبانی و میهمانی" و نقش دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی در تقویت و توسعه فرهنگ مجاوری و زائرپذیری از محورهای اصلی برگزاری این همایش است.

پذیرایی فرهنگی از کاروان‌های زیارتی در حرم مطهر رضوی

کاروان‌های زیارتی در ایام دهه‌ کرامت رضوی در حرم مطهر علی‌بن‌موسی‌الرضا(ع) با هدایای فرهنگی پذیرایی می‌شوند.

معاون اداره‌ امور فرهنگی آستان قدس رضوی گفت: این کاروان‌ها در قالب گروه‌های دانش‌آموزی و خانواده‌ شهدا، بسیج و کانون‌های مختلف سراسر کشور در رواق دارالهدایه واقع در صحن جمهوری اسلامی حرم مطهر رضوی با برنامه‌ها و بسته‌های فرهنگی پذیرایی می‌شوند.

مهدی حبیبی اذعان کرد: ثبت نام از این گروه‌ها پیش از دهه‌ کرامت رضوی انجام شده و ضمن پذیرایی از این گروه‌ها، هدایای نفیسی شامل کتاب‌های فرهنگی و بسته‌های متبرک به آن‌ها اهداء می‌شود.

حبیبی بیان کرد: در جلساتی که برای این گروه‌ها تدارک دیده شده است، از استادان برجسته‌ حوزوی و دانشگاهی کشور از جمله حجج‌اسلام ماندگاری، نقویان، مهدی‌زاده و علی‌نژاد استفاده شده است.

کد خبر 1703398

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha