۳ مهر ۱۳۹۱، ۹:۰۸

با رای هیئت داوران/

"گلاب" و "کوپه شماره هشت" برترین آثار جشنواره ضامن آهو شدند

"گلاب" و "کوپه شماره هشت" برترین آثار جشنواره ضامن آهو شدند

بندرعباس - خبرگزاری مهر: نمایش عروسکی "گلاب" از همدان و نمایش صحنه ای "کوپه شماره هشت" به عنوان برترین آثار ششمین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان و نمایش عروسکی ضامن آهو انتخاب شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، ششمین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان و نمایش عروسکی ضامن آهو یکشنبه شب با معرفی آثار برتر جشنواره در دو بخش تئاتر عروسکی و صحنه ای به کار خود پایان داد.

آراء بخش نمایش عروسکی

هیئت داوران جشنواره متشکل از ایرج محمدی ، فریبا عباسی و علی رضایی در بخش طراحی و ساخت عروسک نمایش های گلاب از استان همدان و صدای پای باران از استان تهران را مشترکاً به عنوان رتبه سوم معرفی کرد و لوح تقدیر و مبلغ چهار میلیون و 500هزار ریال جایزه نقدی را به طیبه آنجدانی و محسن پورقاسمی از نمایش گلاب و مرضیه ایمانخانی از نمایش صدای پای باران إهداء کرد.

در این بخش لاله علیپور از نمایش افسانه ماهک استان تهران رتبه دوم را کسب کرد و لوح تقدیر و جایزه نقدی شش میلیون ریالی به وی تعلق گرفت.

عنوان اولی این بخش نیز به خانم ها مریم تیموری و نسیم یاقوتی و مهدی نعمتی مقدم از نمایش پری کوچولوی دریایی از استان تهران رسید و تندیس جشنواره ،دیپلم افتخار و جایزه 9 میلیون ریالی را با خود به خانه بردند.

در بخش عروسک گردانی ضمن إهدای لوح تقدیر به سید جواد رحیم زاده عروسک گردان نقش همایون از نمایش به سمت شرق ، ساناز خوش مهر و راحله بیگلری عروسک گردان های نقش" عمه" از نمایش گلاب استان همدان و نسیم یاقوتی عروسک گردان نقش "زنگالو" از نمایش افسانه ماهک  را مشترکاً به عنوان رتبه سوم معرفی و لوح تقدیر و جایزه دو میلیون ریالی را به آنان إهداء کرد.

هیئت داوران در این بخش بدون معرفی رتبه اول ، بهرام بهبهانی عروسک گردان نقش هشت پا از نمایش پری کوچولوی دریایی را به عنوان رتبه دوم معرفی و لوح تقدیر و جایزه چهار میلیون ریالی را به وی إهدا کرد.

هیئت داوران همچنین در بخش طراحی پوستر و بروشور بدون انتخاب رتبه های اول تا سوم ،لوح تقدیر و جایزه دو میلیون ریالی را به هاله دارابی طراح بروشور افسانه ماهک از استان تهران اختصاص داد.

در بخش طراحی صحنه و دکور نیز مانند بخش طراحی پوستر و بروشور هیئت داوران بدون انتخاب رتبه های اول تا سوم لوح تقدیر و جایزه دو میلیون ریالی را به هر کدام از طراحان صحنه و دکور نمایش گلاب از استان همدان خسرو انصاری و امید انصاری و علی تابع امام از نمایش افسانه ماهک از استان تهران إهداء کرد. 

داوران ششمین دوره جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان ضامن آهو  در بخش موسیقی تنها امیر حسین الله دادی آهنگساز پری کوچولوی دریایی و جعفر حدادپور و یحیی موسوی آهنگ سازان به سمت شرق را شایسته تقدیر دانست و لوح تقدیر و جایزه سه میلیون ریالی را به هریک از آنان إهدا کرد و انتخاب اول تا سومی در این بخش نداشت.

در بخش نمایشنامه عروسکی نیز لوح تقدیر و مبلغ شش میلیون ریال جایزه نقدی را به نویسنده متن نمایش گلاب محسن پورقاسمی به عنوان رتبه سوم إهداء کرد.

در این بخش مریم تیموری نویسنده پری کوچولوی دریایی از تهران نیز حائز رتبه دوم شد و لوح تقدیر و جایزه هشت میلیون ریالی را به دست آورد.

هیئت داوران هیچ نمایشنامه ای را حائز رتبه اول ندانست.                                                      

در بخش مهم کارگردانی نیز لوح تقدیر و مبلغ  شش میلیون ریال  جایزه نقدی به مریم تیموری کارگردان نمایش پری کوچولوی دریایی از تهران به عنوان رتبه سوم إهداء گردید.

رتبه دوم این بخش نیز به داوود بختیاری و خانم سمیه گلباز کارگردان های نمایش صدای پای باران از تهران تعلق گرفت و لوح تقدیر و جایزه نقدی هشت میلیون ریالی به آنان إهداء شد.

هیئت داوران همچنین محسن پورقاسمی کارگردان نمایش گلاب از استان همدان را شایسته رتبه اول تشخیص داد و تندیس جشنواره و دیپلم افتخار و مبلغ 10میلیون ریال جایزه نقدی را به وی إهداء کرد.

آراء بخش تئاتر صحنه ای

اما هیئت داوران جشنواره در بخش طراحی و دوخت لباس لوح تقدیر و مبلغ شش میلیون ریال جایزه نقدی را مشترکاً به طراحان لباس نمایش دنیا مثل یه باغه، یه باغ پر ستاره رضا جوشعار از استان هرمزگان و نمایش آرزوی نرگس فاطمه زهی زاده از استان گلستان و نمایش جنگل قصه ها علی ادیبی از استان هرمزگان اهدا کرد و سایر آثار را شایسته رتبه اول تا سوم ندانست.

در بخش طراحی دکور و صحنه نیز لوح تقدیر و مبلغ سه میلیون ریال به طراح دکور نمایش کوپه شماره هشت لیلا بحری از استان خراسان رضوی اهدا شد و هیأت داوران در این بخش انتخاب دیگری نداشت.

در بخش پوستر و بروشور نیز لوح تقدیر و مبلغ  دو میلیون ریال به طراح بروشور نمایش سلطان باغ بلور ، سید کوروش خلیلی پور از استان خراسان رضوی اهدا کرد و در این بخش نیز مانند دو بخش پیشین انتخاب دیگری نداشت.

همچنین در انتخاب بازیگر خردسال هیأت داوران، نیز لوح تقدیر و مبلغ سه میلیون ریال جایزه نقدی به الینا ناهیدی فر بازیگر نمایش آرزوی نرگس إهداء شد و انتخاب دیگری نداشت.

هیئت داوران در بخش موسیقی نیز  لوح تقدیر را  به یحیی موسوی آهنگساز نمایش سلطان باغ بلور اهدا کرد.

لوح تقدیر و مبلغ سه میلیون ریال جایزه نقدی این بخش نیز  به رضا حسینی آهنگ ساز نمایش دنیا مثل یه باغه یه باغ پرستاره از استان هرمزگان به عنوان مقام سوم اهدا شد.

لوح تقدیر و مبلغ چهار میلیون ریال جایزه نقدی نیز  به آهنگساز نمایش جنگل قصه ها از استان هرمزگان محسن حاجی زاده به عنوان رتبه دوم اهدا شد.

همچنین لوح تقدیر و مبلغ  پنج میلیون ریال به آهنگ ساز نمایش آرزوی نرگس از استان گلستان، بهنام پهلوان نژاد به عنوان رتبه اول إهداء گردید.

در بازیگری زن، لوح تقدیر و مبلغ شش میلیون ریال جایزه نقدی به خانم رحیمه ایرانمنش بازیگر نمایش جنگل قصه ها  از استان هرمزگان به عنوان رتبه سوم اهدا شد.

زهرا ناوشکی بازیگر نمایش کوپه شماره هشت از مشهد نیز به عنوان رتبه دوم بازیگری زن لوح تقدیر و هشت میلیون ریال جایزه نقدی را از آن خود کرد.

جایزه رتبه اول بازیگری زن شامل دیپلم افتخار و تندیس جشنواره و مبلغ 10میلیون ریال جایزه نقدی نیز به راضیه جوادی بازیگر جنگل قصه ها رسید.

هیئت داوران در معرفی بازیگران مرد  از مجید رزبان بازیگر نقش فی پی در نمایش جنگل قصه ها با إهدای لوح، تقدیر کرد و جایزه سوم شامل لوح تقدیر و جایزه نقدی شش میلیون ریالی را به سید مهدی صمدی بازیگر نقش عطا در نمایش آرزوی نرگس از استان گلستان و محمد اسلامی بازیگر نقش آهو در نمایش سلطان باغ بلور از خراسان رضوی إهداء کرد.

جایزه دوم این بخش شامل لوح تقدیر و مبلغ هشت میلیون ریال به جواد بهرامی بازیگر نمایش دنیا مثل یه باغه، یه باغ پر ستاره از هرمزگان رسید.

حسین طاهری بازیگر نمایش کوپه شماره هشت از خراسان رضوی نیز به عنوان بهترین بازیگر حائز رتبه اول شد و تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و 10میلیون ریال جایزه نقدی را با خود به مشهد برد.

در بخش نمایشنامه نویسی نیز مهدی سیم ریز نویسنده کوپه شماره هشت جایزه سوم را به همراه لوح تقدیر و مبلغ 6 میلیون ریال نصیب خود کرد.

هیئت داوران جایزه رتبه دوم نمایشنامه نویسی شامل لوح تقدیر و هشت میلیون ریال جایزه نقدی را نیز به فریبا چوپان نژاد نویسنده آرزوی نرگس از گلستان إهداء کرد و هیچ متنی را به عنوان رتبه اول انتخاب نکرد.

در بخش کارگردانی هیئت داوران جایزه سوم شامل لوح تقدیر و 6 میلیون ریال را به حامد رضوانی کارگردان جنگل قصه ها از هرمزگان إهداء کرد.

در این بخش فریبا چوپان نژاد کارگردان  نمایش آرزوی نرگس از استان گلستان و رضا جوشعار کارگردان دنیا مثل یه باغه یه باغ پر ستاره از استان هرمزگان مشترکاً دوم شدند و لوح تقدیر و جایزه هشت میلیون ریالی را دریافت کردند.

مهدی سیم ریز کارگردان نمایش کوپه شماره هشت از خراسان رضوی نیز به عنوان رتبه اول تندیس جشنواره و دیپلم افتخار و مبلغ 10میلیون ریال را با خود به مشهد برد.

معرفی دو اثر برتر

اما هیئت داوران جشنواره در بخش عروسکی جایزه ویژه خود شامل تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و مبلغ 20 میلیون ریال به نمایش عروسکی گلاب از استان همدان إهداء کرد.

هیئت داوران این اثر را  به عنوان نمایش برگزیده عروسکی جهت شرکت در جشنواره تئاترعروسکی کانون پرورشی فکری کودک ونوجوان کشور معرفی کرد.

در بخش تئاتر صحنه ای کودک و نوجوان نیز هیأت داوران جایزه خود شامل تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و مبلغ بیست میلیون ریال را به نمایش کوپه شماره هشت از استان خراسان رضوی إهدا و این اثر را به عنوان نمایش برگزیده بخش تئاتر کودک و نوجوان این جشنواره، جهت شرکت در جشنواره بین المللی تئاتر فجر معرفی کرد.

ششمین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان و نمایش عروسکی ضامن آهو با حضور 150 هنرمند منتخب کشور از 28شهریور در بندرعباس آغاز شد و یک شنبه شب دوم مهر ماه با معرفی آثار و هنرمندان برتر و برگزیده پایان یافت. 

کد خبر 1703470

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha