۶ مهر ۱۳۹۱، ۸:۳۹

عباسیان عنوان کرد:

شهرکهای صنعتی از ابزارهای حفظ محیط زیست/ اعطای مشوق به فعالان اقتصادی

شهرکهای صنعتی از ابزارهای حفظ محیط زیست/ اعطای مشوق به فعالان اقتصادی

رشت - خبرگزاری مهر: مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی گیلان گفت: شهرکهای صنعتی از ابزارهای مؤثر در توسعه اقتصادی - صنعتی، حفظ محیط زیست و کمک به توسعه مناطق محروم هستند.

مجید عباسیان امین در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: اهداف ایجاد، توسعه و تکمیل شهرکهای صنعتی شامل تشویق توسعه صنعت با توجه به سیاست های توزیع جمعیت، تشویق به توسعه صنایع کوچک و متوسط با احداث تاسیسات زیربنایی به ‌ویژه در مناطق پرجمعیت به منظور تامین فرصت های اشتغال، استفاده از منابع طبیعی و تولیدی محلی است.

وی اظهارداشت: از دیگر اهداف می توان به ایجاد رابطه بسیار نزدیک با برنامه‌ ریزی های جامعه شهری و منطقه ‌ای، استفاده از مزایایی جغرافیایی و طبیعی، جلوگیری از تمرکز ناموزون صنایع و تراکم صنعتی در محدوده شهرها، کنترل کیفیت و استاندارد محصول و سایر موارد را نام برد.

مدیرعامل شهرکهای صنعتی گیلان گفت: همچنین با هدف حمایت از واحدهای صنعتی در سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران برای ایجاد انگیزه در فعالان اقتصادی مستقر در شهرکها و نواحی صنعتی مشوق های جدیدی به مبالغ تعدیل بدهی های معوقه دارندگان قراردادهای واگذاری حق بهره برداری از زمین، تاسیسات واعیانی در شهرکها و نواحی صنعتی که موفق به پرداخت این مبالغ نشده اند، اعطا می کند.

وی تاکید کرد: ضمن اعطاء مشوق های مزبور مبالغ تعدیل بدهی های به علاوه اصل بدهی به صورت اقساط از متقاضیان دریافت می شود و برای شرکتهای تعاونی و ایثارگران دارای دفترچه قرارداد در شهرکها و نواحی صنعتی به زمان پرداخت اقساط نیز اضافه خواهد شد.

عباسیان در ادامه از واحدهای صنعتی خواست برای برخورداری از این مشوق ها به شرکت شهرکهای صنعتی مراجعه کنند.

وی مهلت دریافت مشوق ها را تا پایان بهمن ماه سال جاری اعلام کرد و افزود: این مشوق ها به متقاضیانی اعطا می شود که تا پایان بهمن ماه سال جاری برای تعیین تکلیف بدهی های خود به شرکت شهرکهای صنعتی گیلان مراجعه کنند.

مدیرعامل شرکهای صنعتی گیلان یادآورشد: مشوق هایی که از گذشته نیز شامل معافیت های مالیاتی، بهره مندی از اقساط بلند مدت و بخشودگی از قیمت کل حق بهره برداری بعد از ساخت و بهره برداری در موعد مقرر و ایجاد اشتغال موثر به واحد های صنعتی مشمول اعطا می شد، طبق روال عادی اجرا خواهد شد.

کد خبر 1706276

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha