۸ مهر ۱۳۹۱، ۱۱:۱۱

قاضی زاده:

زنان در 35 روز مقاومت و پایداری خرمشهر نقشی کلیدی داشتند

زنان در 35 روز مقاومت و پایداری خرمشهر نقشی کلیدی داشتند

دامغان- خبرگزاری مهر: رزمنده جنگ تحمیلی و همرزم اعظم حسینی نویسنده کتاب داء، نقش زنان را در 35 روز مقاومت و پایداری خرمشهر را نقشی اساسی و کلیدی عنوان کرد.

به گزارش خبر نگار مهر، افسانه قاضی زاده، شامگاه جمعه در جمع  طلاب حوزه علمیه فاطمیه دامغان گفت: وجود زنان در روزهای سخت محاصره به رزمندگان روحیه می داد و باعث می شد به دور از دغدغه هایی که آن ها را از جهاد دور می کرد مقاومت نمایند.

وی افزود: در خرمشهر میان آن همه سختی، مشکل و محاصره رژیم عراق، عده ای ماندند و مقاومت کردند که انتخاب شده بودند.

حجاب را در سن 13 سالگی زمان دوستی با شهید طلبه شهناز محمدی انتخاب کردم

قاضی زاده بعد از بیان خاطرات روزهای سخت محاصره و اشغال خاک خرمشهر تصریح کرد: حجاب را در سن 13 سالگی به خاطر دوستی ام با شهید شهناز محمدی انتخاب کردم.

این خواهر رزمنده خاطر نشان کرد: حجاب را زمانی انتخاب کردم که هنوز انقلاب اسلامی به پیروزی نرسیده بود و در دوران رژیم طاغوت بسر می بردم و در شهری زندگی می کردم که به خاطر توریستی بودنش و وجود بندر زنان و مردان زیادی از کشور های مختلف به این شهر می آمدند.

وی تاکید کرد: در شرایطی که پدرم پیشرفت دختران را در تحصیل در دانشگاه می دانست با راهنمایی دوستم شهناز محمدی به حوزه و مکتب قرآن وارد شدم و تغییری در من ایجاد شد که حجاب را با تمام وجودم پذیرفتم.

دشمن با تمام امکانات نظامی در صحنه حاضر شده بود

قاضی زاده بیان کرد: در روزهای محاصره خرمشهر که بسیاری از مردم، شهر را ترک کرده بودند رزمندگان اسلام با دست خالی و بمب های دستی در مقابل دشمنی ایستادند که با تمام امکانات نظامی وارد صحنه جنگ شده بود.

وی اظهار داشت: آزادی خرمشهر با مقاومت و تلاش رزمندهایی صورت گرفت که از جان خود در راه دفاع از سرزمین خود گذشتند و هرگز تسلیم دشمن نشدند.

این خواهر رزمنده در پایان با اشاره به  این که اکنون اگر چه جنگ تمام شده اما باید بدانیم که دشمن با شیوه های جدید به جنگ ما آمده تاکید کرد: که باید یاد و خاطره آن شهدا را زنده نگه داشت چرا که وجود امروز ما مدیون جان فشانی های هشت سال مقاومت و دفاع آنان بوده است.

کد خبر 1707404

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha