۸ مهر ۱۳۹۱، ۱۷:۲۳

در زنجان/

چهارمین کنفرانس بین‌المللی مدیریت سرمایه فکری مهر ماه برگزار می‌شود

چهارمین کنفرانس بین‌المللی مدیریت سرمایه فکری مهر ماه برگزار می‌شود

زنجان - خبرگزاری مهر: رئیس پارک علم و فناوری زنجان، گفت: چهارمین کنفرانس بین‌المللی مدیریت سرمایه فکری طی روزهای سوم و چهارم اکتبر میلادی برابر با 12 و 13 مهر ماه در پارک علم و فناوری دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم‌پایه زنجان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، جلیل خاوندگار، دبیرعلمی این کنفرانس گفت: در این کنفرانس 120 مقاله که حامل پژوهش، ارزیابی، داوری و تضارب آرای یک ساله بیش از 800 اندیشمند و محقق دانش سرمایه فکری از پنج قاره ماست، طی دو روز متوالی ارائه خواهند شد.
 
وی افزود: افزایش ثبت مقالات فارسی دانشمندان ایرانی نسبت به سال‌های قبل، نشان از بومی شدن بیشتر این دانش در ایران است.
 
رئیس پارک علم و فناوری زنجان، ادامه داد: فرآیند یک ساله کنفرانس با استفاده از آخرین پدیده‎های فناوری اطلاعات و ارتباطات، بدون مبادله کاغذ و بی‌نیاز از سفرهای کاری برای تشکیل جلسات و مبادله اطلاعات به صورت برخط، تعاملی و زمان واقعی انجام گرفته است.
 
عضو نقشه راهبری دانش جهانی ادامه داد: این کنفرانس یکی از سه سلسله کنفرانس مهم سرمایه فکری در جهان است که نخستین سلسله کنفرانس در آمریکای شمالی پایه‌گذاری شده و نهمین نشست خود را تدارک می‌بیند. همچنین دومین سلسله کنفرانس متعلق به اروپا است که پنجمین کنفرانس آن در حال تدارک است و سومین سلسله کنفرانس نیز متعلق به آسیا است که چهارمین کنفرانس آن در زنجان برگزار شده و ایران را به عنوان مرکز توسعه این رشته از دانش جدید بشری مطرح کرده است.
 
عضو اصلی هیئت مدیره انجمن پارک‌های علمی ایران در مورد سطح مقالات این کنفرانس گفت: ارتقای کمی و کیفی مقالات در کنفرانس چهارم به تجربیات دانشگاه‎ها، صنایع و مؤسسات منطقه در محیط واقعی کمک کرده و شناسایی، ارزیابی  سرمایه فکری را در مقالات جدید نتیجه داده است.
 
خاوندگار تصریح کرد: استقبال دانشگاه‎های داخلی و خارجی از همکاری با دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم‌پایه زنجان و همکاری سازمان‌های بین‌المللی نظیر سازمان بین‌المللی آموزش علم و فناوری، سازمان علمی، آموزش و فرهنگی کشورهای اسلامی، کمیته علم و فناوری اسلامی، پایگاه استنادی علوم جهان اسلام، انجمن پارک‌های علمی، دانشگاه‎های بین‌المللی منطقه چشم‌‎انداز و سایر مؤسسات مهم علم و فناوری به سمت توافقاتی پیش رفته است که کنفرانس آتی با حفظ دبیرخانه دائمی در پارک علم و فناوری دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم‌پایه زنجان در دانشگاه تهران با یکی از کشورهای اسلامی برگزار خواهد شد.
 
عضو کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان، یکی از پدیده‎های جدید این کنفرانس را شرکت جدی معاونان مالی و کارشناسان نیروی انسانی سازمان‎های دولتی و خصوصی زنجان در این کنفرانس اعلام کرد و ادامه داد: امیدواریم سازمان‎‏های زنجانی هم به لحاظ عملی پیشرو در اجرای طرح‌های ارزیابی سرمایه فکری در منطقه باشند.
کد خبر 1708022

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha