۱۱ مهر ۱۳۹۱، ۱۵:۳۱

آهی:

پاسداری از اصول و فروع دین و نشر آنها در جامعه وظیفه مداحان است

پاسداری از اصول و فروع دین و نشر آنها در جامعه وظیفه مداحان است

کرج – خبرگزاری مهر: شاعر و ذاکر اهل بیت عصمت و طهارت گفت: پاسداری از اصول و فروع دین و نشرآنها در جامعه وظیفه خطیر مداحان و شاعران اهل بیت عصمت و طهارت است.

به گزارش خبرنگار مهر، استاد علی آهی در همایش بزرگ مداحان و ستایشگران شورای مذهبی تبلیغات اسلامی البرز اظهار داشت: پاسداری از اصول و فروع دین و نشر ارزشهای اسلامی و اهتمام به تاکیدات اصل و فرع دین از وظلیف خطیر و حساس مداحان است.

وی افزود: مداحی کاری بسیار حساس و خطیر است چرا که با یک لغزش کوچک ممکن است مکتبی به غیر از شیعه و ارزشی جدای از ارزش های اسلامی ترویج پیدا کند.

وی تاکید کرد: مداحان باید بسیار مواظب باشند و از همه مکاتب و مذاهب اگاهی کافی داشته باشند تا مبادا بیان نکته ای و خواندن مدح و شعری در جهت ترویج مکتب و عقیده ای غیر از اسلام باشد.

استاد آهی گفت: باید بدانیم که در قبال اشعاری که می خوانیم  و مداحی که می کنیم فردای قیامت باید پاسخگو باشیم و مواظب باشیم مبالغه گویی ها و خدائی نکرده دروغ گویی ها برای گرم کردن مجلسمان ما را فردای قیامت شرمنده اهل بیت نکند.

وی تصریح کرد: مداح باید فقط نوکر اهل بیت به ویژه امام حسین (ع) باشد و نه آنکه بنده و نوکر بانی مجلس و یا افراد حقیقی و حقوقی.

شاعر و ذاکر اهل بیت گفت: مولود فکری شاعر طبع وی است اما شاعری که در وصف و ثنای اهل بیت می سراید باید بیش از همه مواظب مولود فکری خود باشد و همانگونه که بچه برای پدر و مادر عزیز است اما به وقت اشتباه تنبیه می شود، شاعر نیز مولود خود را کنترل و در مواقع نیاز اصلاح کند.

وظیفه مداح گریاندن مستمع نیست

پیرغلام اهل بیت تاکید کرد: متاسفانه برخی از مداحان تنها به دنبال آن هستند که مجلس خود را گرم تر از مجلس دیگران کنند مثل وقتی که در برابر جک خنده داری که فردی تعریف کرده بخواهی جک خنده دار تری تعریف کنی تا تعداد بیشتری را بخندانی آنها هم فقط می خواهند گریه بیشتری در بیاورند ودر این راه از گفتن دروغ و مبالغه کوتاهی نمی کنند.

وی تاکید کرد: وظیفه مداح گریاندن مستمع نیست بلکه مداح باید ممدوح خود را به بهترین شکل و واقعی ترین صورت به مخاطب معرفی و در ایجاد ارتباط مخاطب با شخصیت معنوی و روحانی ممدوح تلاش کند.

کد خبر 1710613

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha