۱۲ مهر ۱۳۹۱، ۱۱:۰۴

کتاب‌های فینالیست‌ جایزه 76 ساله فرماندار کل کانادا معرفی شدند

کتاب‌های فینالیست‌ جایزه 76 ساله فرماندار کل کانادا معرفی شدند

جایزه فرماندار کل کانادا که هر سال برای انتخاب بهترین کتاب‌های کانادایی اهدا می‌شود، اسامی نامزدهای سال 2012 خود را در دو بخش انگلیسی‌زبان و فرانسوی‌زبان اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از نشنال پست، گروه داوری این جوایز در 14 کمیته که 7 کمیته انگلیسی زبان و 7 کمیته فرانسوی زبان هستند کار انتخاب این کتاب‌ها را انجام دادند و با بررسی 1700 کتاب که از سوی ناشران کانادایی به دبیرخانه این جایزه ارسال شده بود، نامزدهای امسال را انتخاب کردند. این آثار از میان 1016 کتاب انگلیسی و 684 کتاب فرانسوی انتخاب شدند.

برندگان نهایی هر بخش 13 نوامبر (23 آبان) معرفی می‌شوند و در جشنی که در تاریخ 28 نوامبر در اوتاوا برگزار می‌شود، جوایز خود را دریافت می‌کنند.

برنده هر بخش یک جایزه 25 هزار دلاری و یک نسخه با صحافی ویژه از کتابش دریافت می‌کند. ناشران نیز از این جایزه بی‌نصیب نمی‌مانند و ناشر هر کتابی که برنده جایزه شود، یک جایزه 3 هزار دلاری دریافت می‌کند. این در حالی است که به تمامی نامزدهای راه یافته به بخش نهایی نیز هزار دلار برای تقدیر از کارشان اهدا می‌شود.

 به این ترتیب ارزش این جوایز که از سوی انجمن هنرهای کانادا اهدا می‌شود در مجموع 450 هزار دلار است که برای ترغیب کتاب و کتابخوانی هر سال برترین کتاب‌های کانادایی را معرفی می‌کند.

این جوایز هر سال در دو بخش کتاب‌های انگلیسی زبان و فرانسوی زبان و در حوزه داستان، شعر، نمایشنامه، کتاب غیرداستانی، کتاب کودک و تصویرگری کتاب کودک و نیز بخش ترجمه برندگان خود را انتخاب می‌کند.

با توجه به این که در هر بخش 5 نامزد انتخاب شده اند، به این ترتیب شمار فینالیست‌های جایزه فرماندار کل کانادا امسال دربرگیرنده نام 70 کتاب و 70 نویسنده، شاعر، تصویرگر و مترجم است.

این جایزه سال پیش 75 ساله شد.

کد خبر 1711170

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha