۱۲ مهر ۱۳۹۱، ۱۶:۴۵

حسنوند:

شهدای خلیج فارس حماسه رئیسعلی را تکرار کردند

شهدای خلیج فارس حماسه رئیسعلی را تکرار کردند

بوشهر - خبرگزاری مهر: استاندار بوشهر گفت: شهدای خلیج فارس حماسه رئیسعلی دلواری در نبرد با استعمار و استکبار را تکرار کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، فریدون حسنوند ظهر چهارشنبه در مراسم یادواره شهدای خلیج فارس در بوشهر اظهار داشت: استان بوشهر همواره مهد دلاورمردی‌ها و رشادت‌هایی بوده است که شهید مهدوی و یارانش نیز حماسه‌ دیگری در دوران جنگ تحمیلی ثبت کردند و ادامه دهنده راه رئیسعلی دلواری بودند.

وی به حادثه غرق شدن ناوچه پیکان در نبرد مستقیم با آمریکا در آب‌های خلیج فارس اشاره کرد و افزود: شهید مهدوی و یارانش در این جنگ سیلی محکمی به آمریکا زدند و این جنگ باعث عزت و سربلندی ایران اسلامی و ذلت استکبار جهانی شد.

استاندار بوشهر با اشاره به تنهایی و غربت حضرت ابا عبدالله الحسین در عرصه رویارویی با دشمن، خاطرنشان ساخت: شهید مهدوی و یارانش نیز در این نبرد هنگام شهادت تنها بودند و در دریا به شهادت رسیدند.

وی ترس آمریکا از اقتدار ایران در عرصه دریایی را نتیجه حماسه شهدای خلیج فارس دانست و اضافه کرد: آمریکا در حالیکه پیشرفته‌ترین ناوها و هواپیماها را در خلیج فارس در اختیار دارد ولی از قایق‌های تندروی سپاه پاسداران هراس دارد.  

حسنوند ادامه داد: دشمنان ایران اسلامی پس از شکست در جبهه‌های زمینی و بمباران نقاط مسکونی، جنگ را به خلیج فارس کشاندند ولی شهید مهدوی و یارانش با حماسه خود شکست سختی به آمریکا و ایادیش دادند که همیشه باعث افتار خواهد بود.

وی اضافه کرد: این جنگ باعث شد تا امروز با افتخار پرچم جمهوری اسلامی ایران در خلیج فارس روی ناوها و تجهیزات نیروی دریایی سپاه پاسداران و ارتش به اهتزاز در آید.

در حماسه شهدای خلیج فارس شهیدان نادر مهدوی، نصرالله شفیعی، غلامحسین توسلی، بیژن گرد، مهدی محمدیها، خداداد آبسالان، مجید مبارکی و اسحاق دارا با ناوچه پیکان در نبرد مستقیم با آمریکایی‌ها، پس از انجام موفقیت‌آمیز عملیات مروارید و نابودی اسکله‌های نفتی البکر و الامیه رژیم بعثی عراق مورد حمله هواپیماهای جنگی دشمن قرار گرفت و در خلیج فارس غرق شدند.

در این مراسم حاج صادق آهنگران برخی اشعار حماسی دوران دفاع مقدس را بازخوانی کرد.

کد خبر 1711641

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha