۱۲ مهر ۱۳۹۱، ۱۹:۲۲

باقری لنکرانی خبر داد:

ایجاد شورای فقاهت باحضور آیت الله مصباح و آیت الله خوشوقت در جبهه پایداری

ایجاد شورای فقاهت باحضور آیت الله مصباح و آیت الله خوشوقت در جبهه پایداری

وی با اشاره به تشکیل شدن شورای فقاهت در جبهه پایداری گفت: آیت الله خوشوقت و آیت الله مصباح قبول زحمت کردند که در این منصب جبهه پایداری را هدایت و یاری کنند و این شورا بر تصمیمات جبهه اشراف دارد و هر بار که موضع گیری های جبهه برخلاف نظر این شورا باشد ملغی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، کامران باقری لنکرانی در نشست خبری امروز عصر خود با اشاره به برنامه‌های این جبهه گفت: جبهه پایداری حدود 14 ماه پیش در 6 مرداد 1390 اعلام موجودیت کرد و کسانیکه وقایع انقلاب را دنبال می کردند اعتقاد داشتند که شکل گیری این جبهه نقطه عطفی در تشکل ها خواهد بود و الان بعد از 14 ماه فعالیت اعلام می کنیم علی رغم این که این جبهه نوپا است توانسته به سمت یک تجربه جدید در حرکت های اجتماعی مومنانه پیش رود.

وی با تاکید بر اینکه جبهه پایداری تلاش کرده است در موضع گیری های خود بر مبنای ارزش ها و اصول اسلامی حرکت کند، گفت: هدف این جبهه با احزاب دیگر که تنها هدفشان کسب منصب های قدرت است، تفاوت دارد.

وی ادامه داد: بعد از فراز و نشیب هایی که برگزاری انتخابات مجلس داشت جبهه پایداری اساسنامه خود را تنظیم کرد که این یک تجربه جدید در حرکت های دینی و اجتماعی است.

وی با اشاره به تشکیل شدن شورای فقاهت در جبهه پایداری گفت: آیت الله خوشوقت و آیت الله مصباح قبول زحمت کردند که در این منصب جبهه پایداری را هدایت و یاری کنند و این شورا بر تصمیمات جبهه اشراف دارد و هر بار که موضع گیری های جبهه برخلاف نظر این شورا باشد ملغی خواهد شد.

وی همچنین با بیان اینکه هیئت موسس جبهه پایداری با انتخاب اولین اعضای شورای مرکزی به کار خود پایان داد، گفت: از این پس اعضای شورای مرکزی در مورد مواضع جبهه تصمیم گیری و مجمع عمومی نیز اعضای شورای مرکزی آینده را انتخاب خواهد کرد.

وی همچنین در مورد ویژگی های کاندیدای ریاست جمهوری گفت: رئیس جمهور آینده باید بتواند گفتمان پیشرفت و عدالت را دنبال کند و نگاهش به منصب ریاست جمهوری نگاه ترویج گفتمان باشد.

واکنش لنکرانی به تعبیر رابین‌هودی لاریجانی از عملکرد دولت

وی با انتقاد از برخی اظهار نظرهای تامل برانگیز و خارج از عدالت گفت: متاسفانه در این ایام برخی اظهار نظرهای تامل برانگیز نسبت عدالت داریم که به نگاه عدالت محوری می گویند رابین هودی، آنهم در دهه ای که توسط رهبری به دههه پیشرفت و عدالت نام گذاری شده است.

وی افزود: کسانیکه منصبی را برعهده می گیرند باید نگاه عدالت محور داشته باشند.

وی با بیان اینکه بدون توجه به ارزش ها نمی توانیم نقطه آرمانی را تعریف کنیم، گفت: در ارزش های انقلاب، عدالت جایگاه محوری دارد.

وی با بیان اینکه منصب ریاست جمهوری منصب سنگینی است، گفت: کشور ما از نظر نیروی انسانی با انگیزه و توانمند ظرفیت های بسیار بالایی دارد لذا رئیس جمهور آینده باید از همه ظرفیت های کشور در جهت رشد و تعالی استفاده کند.

 توضیح سخنگو در مورد عدم حضور برخی اعضای پایداری در شورای مرکزی

وی همچنین در مورد برخی خبرها مبنی بر انشقاق جبهه پایداری افزود: جبهه پایداری در صحنه‌های مختلف از برادران و خواهران متعددی به عنوان اعضا بهره مند شده و در برخی صحنه های دیگر لازم بود افراد دیگری حضور پیدا کنند، بنابراین نبودن عده ای از اعضای پایداری در شورای مرکزی به معنی جدایی آنان از جبهه نیست.

وی تصریح کرد: افرادی در شورای مرکزی حضور پیدا می کنند که بتوانند وظایف شورا را عمل کنند و این نگاه باعث شد که ترکیب شورای مرکزی با گمانه زنی های قبلی برخی رسانه ها متفاوت باشد، اما این جدایی دوستان به معنای جدایی کامل از جبهه نیست.

وی همچنین در مورد عدم حضور الهام در شورای مرکزی این جبهه گفت: یکی از شرط های عضویت در شورای مرکزی نداشتن منصب اجرایی و رسمی است. بنابراین دکتر الهام در شورای مرکزی حضور نداشته اند و خودشان هم نمی خواستند که باشند.

وی همچنین در مورد اقداماتی که جبهه پایداری تاکنون برای انتخابات ریاست جمهوری انجام داده است، گفت: ما در حال حاضر وارد بحث مصادیق نشده ایم چون پیش از این باید به گفتمان رئیس جمهور آینده بپردازیم.

وی با بیان اینکه رئیس جمهور باید نماینده یک گفتمان باشد، گفت: جبهه پایداری بیش از آنکه به دنبال انتخاب مصداق از درون جبهه پایداری باشد، به دنبال این است که چه کسی توان پیگیری این گفتمان را دارد.

در ادامه این نشست خبری باقری لنکرانی با بیان اینکه دولت یازدهم باید نسبت به دولت دهم نگاه ارزش محورتری داشته باشد، ادامه داد: قوه مجریه در دوران دولت نهم و دهم دچار تحول مهمی شده و در خیلی از عرصه ها توفیقات زیادی داشته و گفتمان خدمتگزاری را در بعضی عرصه ها احیا کرده است.

وزیر اسبق وزارت بهداشت و درمان افزود: اگر حرکت قوه مجریه با برخی حاشیه ها بویژه در سال های اخیر همراه نبود، اعتقاد دارم توفیقات دولت بیش از این می توانست باشد.

جبهه پایداری به دنبال کسب قدرت و گرفتن منصب در دولت و مجلس نیست!

وی همچنین در پاسخ به این سوال که با توجه به تدوین اساسنامه جبهه پایداری چرا این اساسنامه را برای گرفتن مجوز به کمیسیون ماده(10) احزاب نفرستاده اید، گفت: مراقبتی که جبهه پایداری بر آن تاکید دارد، این است که از عنوان حزب گریزان باشد؛ چراکه ما مانند احزاب به دنبال برنامه ریزی برای کسب قدرت و گرفتن منصب در مجلس و دولت نیستیم.

وی افزود: جبهه پایداری برای اینکه بتواند قانون‌مدارانه اما خارج از عرف احزاب عمل کند، با حقوق‌دانان خود به دنبال پیدا کردن راهکاری است تا بتواند ضمن حفظ تمایزش از احزاب فعالیتش را به اطلاع مراجع قانونی هم برساند.

جبهه پایداری به دولت مشورت می دهد

وی در مورد رابطه جبهه پایداری با دولت و مشارکت جبهه پایداری با قوه مجریه توضیح داد: رهبر معظم انقلاب در دیداری که با دولت دهم داشته اند، از مشورت گرفتن و استفاده از نظرات کارشناسی از دولت تشکر کردند و فرمودند خوب است که همه این کار را انجام دهند.

وی افزود: جبهه پایداری در بسیاری از مواقع به دولت مشورت می دهد که دولت نیز بعضی از آنها را پذیرفته و بعضی ها را پذیرا نبوده است.

مرکز پژوهش ها به جای کار کارشناسی وارد بازی های فراکسیونی و قبیله ای شده است

وی با بیان اینکه هر دو قوه باید از نظرات کارشناسی استفاده کنند، تاکید کرد: مجلس فعلی ظرفیت‌های خوبی دارد که می تواند بهتر از آن استفاده  کند. مجلس اگر به موضوع قانونگذاری به عنوان یک کار کارشناسی نگاه کند می تواند تصمیمات بهتری بگیرد.

وی با انتقاد از عملکرد مرکز پژوهش های مجلس گفت: مرکز پژوهش ها می تواند پشتوانه کارشناسی قوی‌تری را برای مجلس فراهم کند. اما این مرکز به  جای اینکه وظیفه اصلی خودش یعنی کارشناسی را انجام دهد وارد بازی های فراکسیونی و اخلاق قبیله ای و من و تویی شده است که این موضوع ظرفیت این نهاد را ازبین می برد.

وی خاطر نشان کرد: مجلس نباید خودش را از نظرات کارشناسی محروم کند. ما امیدواریم این اتفاق با برجستگی بیشتری در مجلس بروز کند.

نشست خبری رئیس جمهور نقاط مثبت و منفی داشت

وی همچنین درمورد نشست خبری روز گذشته رئیس جمهور گفت: درخصوص هر موضوعی که می خواهیم قضاوت کنیم هم نکات مثبت دارد و هم منفی لذا صحبتهای رئیس جمهور نیز از این قاعده مستثنی نبود.

وی افزود: آنچه که باید همه ما به آن متعهد باشیم این است که به دنبال تشریک مساعی واقعی میان قوای سه گانه کشور باشیم.

وی با اشاره به فرمایشات امروز مقام معظم رهبری درجمع نخبگان گفت: ایشان در این جلسه فرمودند "هر چه من از اتحاد و همدلی میان قوا صحبت می کنم بدتر می شود و مورد غفلت قرار می گیرد" لذا همکاری و همدلی حلقه مفقوده مشکلات اصلی کشور است.

وی با تاکید بر اینکه باید قوای سه گانه از همه ظرفیت های کشور برای حل مشکلات استفاده کند، تصریح کرد: ما هیچ موضوعی فراتر از حل مشکل مردم نداریم و اگر موضوعی غیر از این برای افراد در اولویت قرار گیرد، فرصت سوزی است.

وی در واکنش به انتقادات رئیس جمهور از برخی نهادها در نشست خبری اش گفت: نباید مسائل فرعی، اصلی شود و نباید برای اثبات خودمان دیگران را نفی کنیم.

دولت وحدت ملی که به دنبال منصب دادن به کسی که اول انقلاب با ژیان به تهران آمده باشد را نمی پسندیم

وی همچنین در مورد دولت وحدت ملی گفت: کسانیکه امروز از این واژه استفاده می کنند باید بگویند که منظورشان از دولت وحدت ملی چیست. اگر منظور از این دولت منصب دادن به کسی است که با ماشین ژیان و با مدرک فوق دیپلم اول انقلاب به تهران آمده و در 5- 6 سال اخیر نیز منصب نداشته است، بخواهیم منصب دهیم ما این دولت وحدت ملی را قبول نداریم.

وی افزود: کسانیکه در انتخابات اخیر مورد رد آرای عمومی مردم قرار گرفته اند می خواهند با طرح این اصطلاح سیاسی خود را دوباره مطرح کنند، اما کسانیکه آلوده به فساد هستند و اعتقاد دارند که برای حل معضلات باید با آمریکا سازش کنیم ما وجود آنان را در دولت وحدت ملی قبول نداریم.

وی به تعریف دیگری از دولت وحدت ملی اشاره کرد و ادامه داد: اگر منظور از دولت وحدت ملی این باشد که رئیس جمهور باید تیم و گروه همراه داشته باشد و به دنبال منافع شخصی خود نباشد و متهم به فساد نباشد و دست آشکار و پنهانش هم در بازار ارز نباشد، ما هم آن را می پسندیم.

وی همچنین در مورد توقیف روزنامه شرق گفت: کسی از توقیف روزنامه خوشحال نمی شود، اما این به معنای این نیست که رسانه ها خط قرمز نداشته باشند.

وی با بیان اینکه رسانه ها به دنبال ترویج اختلاف بین مسئولان هستند، ادامه داد: برخی رسانه ها استقبال می کنند و نوع ورودشان در مسائل مختلف نوعی تشدید اختلاف است که این اقدامات با منافع ملی سازگاری ندارد.

کد خبر 1711752

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha