۱۵ مهر ۱۳۹۱، ۱۶:۴۳

مهرماه جاری/

همایش "جوان آگاه الگوی مبارزه با بزهکاریهای اینترنتی" برگزار می شود

همایش "جوان آگاه الگوی مبارزه با بزهکاریهای اینترنتی" برگزار می شود

مشهد - خبرگزاری مهر: دبیر علمی همایش جوان آگاه الگوی مبارزه با بزهکاریهای اینترنتی از برگزاری این همایش با رویکرد پیشگیری از جرایم و کلاهبرداری های اینترنتی در مهر ماه جاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، نوید کمالی در نخستین جلسه هم اندیشی برگزاری همایش جوان آگاه با حضور کارشناسان حوزه علوم اجتماعی و فناوری اطلاعات در محل دبیرخانه این همایش در مشهد گفت: با توجه به پیشرفت تکنولوژی و اینترنت در همه مشاغل، انواع جامعه های مجازی، شبکه های اجتماعی، نبود فرهنگ سازی در عرصه تجارت الکترونیک، تبادلات اینترنتی متاسفانه هر روز به تعداد ترفندهای جدید کلاهبرداران برای سوء استفاده از جوانان ناآگاه اضافه می شود.

وی بیان کرد:این در حالی است که طبق آمارهای نهادهای رسمی 80 درصد جوانان برای پیدا کردن نیاز خود از قبیل ثبت نام دانشگاه ها، تحقیقات، جستجوی مطالب و مبادلات پولی به اینترنت مراجعه می کنند.

وی عنوان کرد: بارها و بارها دیده شده که جوانان برای خریدهای کوچک و بزرگ، دانلود فیلم و موسیقی مورد علاقه شان،بازی های آنلاین،استفاده از جامعه های مجازی و نیازهای متعدد دیگر به اینترنت مراجعه می کنند و عده ای از طریق اینترنت مسایل شرعی خود را با مراجع خود در میان می گذارند.

کمالی افزود: همه این موارد بدان معناست که افراد بسیار زیادی از سامانه ها و درگاه های اینترنتی استفاده می کنند که در صورت استفاده نادرست از آن ها، تهدیدی بر علیه افکار و عقاید جوانان و سرمایه های ملی کشور خواهد بود به همین دلیل باید جبهه فرهنگی فعالان سایبری تقویت شود.

وی افزود: در این راستا برگزاری همایش جوان آگاه فرصتی مناسب برای پرورش نیروهای مستعد و توانمند مسلح به سلاح دانش و بصیرت برای فعالیت در فضای مجازی است.

لازم به ذکر است که نخستین همایش "جوان آگاه"  با معرفی برترین وب سایت های ایران مهر ماه جاری در محل سالن همایشهای ششمین جشنواره بین المللی رسانه های دیجیتال برگزار می شود.

کد خبر 1713494

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha