۱۷ مهر ۱۳۹۱، ۱۹:۱۱

اخبار تئاتر کودک/

برپایی نمایشگاه کتاب کودک در کبودراهنگ/ اجرای تئاتر "لولومیا" در نهاوند

برپایی نمایشگاه کتاب کودک در کبودراهنگ/ اجرای تئاتر "لولومیا" در نهاوند

همدان - خبرگزاری مهر: برپایی نمایشگاه کتاب کودک در کبودراهنگ، اجرای تئاتر "لولومیا" در نهاوند، توجه به تئاتر کودک زمینه ساز رشد فرهنگی جامعه و ... برخی عناوین اخبار این بخش است.

به گزارش خبرنگار مهر، نمایشگاه کتاب کودک همزمان با برگزاری نوزدهمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان همدان در شهر کبودراهنگ دایر شد.

فرماندار کبودراهنگ عصر دوشنبه در آیین افتتاحیه این نمایشگاه اظهار داشت: جشنواره تئاتر کودک و نوجوان دارای تاثیرات فرهنگی بالایی است که در دراز مدت نمایان می شود.

مسلم غلامی با بیان اینکه کودکان آینده سازان کشور هستند، گفت: باید استعدادهای نهان کودکان آشکار شده و کودکان را به آن چه ذوق و استعداد دارند، سوق داد.

وی عنوان کرد: دیدن کتاب ها با موضوعات مختلف برای کودکانی که شاید نتوانند در نمایشگاه های بزرگ کشوری شرکت کنند بسیار با ارزش است و حتی خانواده ها می توانند از این شرایط استفاده کافی را داشته باشند.

غلامی گفت: گروه سنی مخاطب این نمایشگاه نوجوانان زیر 18 سال است و تقسیم بندی کتابها نیز به صورت موضوعی و گروه سنی انجام گرفته است .

وی افزود: تراکم جمعیت انتخاب کتاب را برای مخاطبان با مشکل مواجه می کرد که برای حل این مشکل چندین گروه نمایشگاه کتاب سیار در روستاها مستقر می شوند.

وی عنوان کرد: در این نمایشگاه بیش از دو هزار جلد کتاب موجود است که در نوع خود کم نظیر است و دارای موضوعاتی گسترده و فراگیر در بخش های مختلف است.

تئاتر "لولومیا" در نهاوند به روی صحنه می رود

همزمان با برگزاری جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوانان در استان همدان، تئاتر ویژه کودک با عنوان "لولومیا" به مدت چهار روز در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نهاوند به نمایش در می آید.

بر اساس این گزارش، در راستای برگزاری جشنواره بین المللی تئاتر کودکان و نوجوانان استان همدان برنامه های بخش جنبی جشنواره در نهاوند اجرا می شود.

این برنامه ها شامل اجرای تئاتر کودک به مدت چهار روز، برگزاری جشن بادبادکها با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و سازمان دانش آموزی آموزش و پرورش و برگزاری مسابقه نقاشی است .

همچنین در ایام برگزاری جشنواره مسابقه نقاشی به صورت حضوری ویژه کودکان و نوجوانان در محل سالن اداره ارشاد اسلامی این شهرستان برگزار می شود.

در برنامه اختتامیه که روز پنجشنبه هفته جاری برگزار می شود نیز از برندگان مسابقه نقاشی و جشن بادبادکها تقدیر می شود.

علاوه بر اجرای این برنامه ها نمایشگاه هنرهای تجسمی در محل دائمی نمایشگاههای اداره ارشاد به مدت یک هفته برپا شده است.

جشنواره تئاتر کودک، نمایان‌گر ظرفیت‌های فرهنگی همدان است

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی برگزاری جشنواره تئاتر کودک و نوجوان در همدان را زمینه‌ساز معرفی ظرفیت‌های فرهنگی و هنری استان دانست.

علی‌نعمت چهاردولی اظهار کرد: همدان دارای قابلیت‌های بالایی در مباحث فرهنگی است که برگزاری جشنواره تئاتر کودک و نوجوان یکی از مصادیق این مهم به شمار می‌رود.

وی گفت: این جشنواره، زمینه آشنایی علاقمندان با پتانسیل‌های استان همداندر موضوعات مختلف نظیر اقتصاد، صنعت، هنر، صنایع دستی وهمچنین مناطق گردشگری و تاریخی را فراهم می‌کند.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی از میهمانان جشنواره به عنوان سفرای فرهنگی یاد کرد و ادامه داد: هنرمندان شرکت‌کننده در این جشنواره در طول برگزاری آن می‌توانند توانمندی‌ها و ظرفیت‌های فرهنگی همدان را به دیگر نقاط کشور و حتی جهان منتقل کنند.

چهاردولی برآورده شدن مطالبات هنری هنرمندان را از دیگر مزایای برگزاری جشنواره دانست و بر لزوم توجه به این امر تأکید کرد.

توجه به تئاتر کودک، رشد فرهنگی جامعه را در پی دارد

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر همدان گفت: جشنواره تئاتر در ایجاد فضای شاد و پویا در شهر تأثیرگذار است.

رضا غلامی خجسته اظهار داشت: با استفاده از هنر و فرهنگ می‌توان جایگاه جامعه‌ را تعالی بخشید که برگزاری جشنواره تئاتر کودک و نوجوان به عنوان یکی از مصادیق هنر و فرهنگ در این راستا مثمر ثمر است.

وی با بیان اینکه باید از کودکی نسبت به ارائه مفاهیم ارزشی و انسانی به افراد اقدام شود، گفت: برگزاری جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان با این هدف بسترساز شکل‌گیری شخصیت کودکان و نوجوانان خواهد بود.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر همدان خواستار ارتقا فرهنگ شهروندی از طریق هنر تئاتر شد و ادامه داد: توجه به شاخصه‌های فرهنگی در هر اجتماعی زمینه رشد و توسعه آن را فراهم می کند که استان همدان به عنوان یک استان فرهنگی این مهم را مد نظر قرار داده است.

غلامی‌خجسته افزود: باید با استفاده از هنر تئاتر مسائل و موضوعات مهم و حیاتی زندگی را به کودکان و نوجوانان آموزش داد.

ملایر با دو تئاتر خیابانی در جشنواره تئاتر کودک و نوجوان حضور دارد

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ملایر گفت:هنرمندان این شهرستان در قالب دو گروه تئاتر صحنه ای و دو گروه تئاتر خیابانی در نوزدهمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان همدان حضور خواهند داشت.

محمود مصباح عنوان کرد: نمایش خیابانی "ماشین اسباب بازی" به کارگردانی مهدی حبیبی و "اسطوره های بچه های ایران" به کارگردانی نرگس خاک کار از ملایر در بخش مسابقه خیابانی این دوره جشنواره پذیرفته شده اند.

مصباح در خصوص حضور هنرمندان نمایش ملایر در بخش نمایش های بخش جنبی جشنواره گفت: نمایش "دزد و مرغ فلفلی" به کارگردانی فقیهی در ایام برگزاری جشنواره تئاتر در ملایر اجرا می شود و نمایش "لولو می آید" نیز به کارگردانی رحمت فلاحی ازملایر در شهرستان نهاوند اجرا خواهد داشت.

مصباح از برگزاری نمایشگاه نقاشی کودک و نوجوان در مجتمع فرهنگی و هنری ملایر خبر داد و افزود: اجرای مسابقه نقاشی روی کاغذ و برگزاری جشن بادبادک ها در بام ملایر از برنامه هایی است که در ایام برگزاری جشنواره تئاتر کودک و نوجوان در شهرستان ملایر برگزار می شود.

جشنواره تئاتر کودک موجب توسعه و شادابی همدان می شود

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی گفت: جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان موجب توسعه و شادابی استان همدان می شود.

امیر خجسته افزود: در جریان برگزاری این جشنواره می توان سرمایه های ملی را در حوزه بین المللی نیز معرفی کرد.

وی با تاکید بر ضرورت حمایت از جشنواره تئاتر کودک و نوجوان، افزود: از جشنواره تئاتر کودک و نوجوان که نشاط و توسعه برای استان به همراه داشته باشد و همدان را به عنوان قطب گردشگری قدرتمند معرفی کند در مجمع نمایندگان حمایت می شود.

وی بیان کرد: در جشنواره های قبلی نظیر فیلم کودک و تئاتر کودک و نوجوان امکانات و تجهیزات مناسبی وارد استان شد و سالن های سینمایی و تئاتر همدان را متحول کرد.

رئیس مجمع نمایندگان مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: باتوجه به وحدت همدلی مجمع نمایندگان، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان و مسئولان اجرایی این استان باید جشنواره بین المللی فیلم کودک نیز به همدان بازگردانده شود.

شعارجشنواره، با تئاتر به عنوان مهمترین ابزار آموزشی همخوانی دارد

بازیگر و دستیار کارگردان نمایش "آوای تار" گفت: شعارامسال جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان، با تئاتر به عنوان مهمترین ابزار آموزشی همخوانی دارد.

هادی حسن علی بااشاره به شعار امسال جشنواره مبنی بر"تئاتر و نقش آن در آموزش و تربیت مخاطب" افزود:

نمایش به دلیل اینکه به صورت مستقیم بر مخاطب تاثیر بینایی، شنوایی و تفکری دارد از مهمترین ابزار آموزشی است.

وی ادامه داد: تاثیرهای آموزشی تئاتر به مراتب از هر ابزار دیگر آموزشی نظیر تلویزیون، اینترنت و رایانه بیشتر است بنابراین باید مورد توجه ویژه متولیان آموزش مردم به ویژه کودکان و نوجوانان قرار گیرد.

حسن علی با بیان اینکه شعار امسال جشنواره با ذات تئاتر همگام و همخوان است، اظهار داشت: امسال شعار مناسبی برای جشنواره انتخاب شده و باید با رویکرد جدی تری دنبال شود و برنامه های آن مشخص تر باشد.

جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان با ثبت در مرکز اسناد ملی ماندگار می شود

مدیر مرکز اسناد و کتابخانه ملی غرب کشور گفت:جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان با ثبت در مرکز اسناد و کتابخانه ملی در تاریخ ماندگار خواهد شد.

قاسم بلوری اظهار داشت: مرکز اسناد و کتابخانه ملی غرب کشور آمادگی دارد تا با در اختیار داشتن اسناد مربوط به جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان، این جشنواره را به ثبت ملی برساند.

وی ادامه داد: یکی از ملاک های اصلی اسناد ملی این است که قدمت اسناد باید بیش از چهل سال باشد اما درخصوص جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان می توان با رایزنی با فرهنگ و ارشاد اسلامی و سایر نهادهای مرتبط، این جشنواره را به ثبت رساند.

بلوری تأکید کرد: در طول سال افراد زیادی برای تحقیق و پژوهش به مرکز اسناد و کتابخانه ملی غرب کشور مراجعه می کنند و اسناد این جشنواره نیز می تواند به منبعی برای علاقمندان به هنر تئاتر تبدیل شود.

نوزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان در این شهر و در تمام شهرستان های استان در حال برگزاری است.

کد خبر 1715383

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha