۱۹ مهر ۱۳۹۱، ۱۰:۴۴

مسابقه کتابخوانی پرنیان در مهدیشهر برگزار شد

مسابقه کتابخوانی پرنیان در مهدیشهر برگزار شد

مهدیشهر-خبرگزاری مهر: مسئول فرهنگی اجتماعی سپاه مهدیشهر از برگزاری مسابقه کتابخوانی پرنیان با حضور 60 نفر از بانوان به منظور ترویج فرهنگ حجاب و عفاف در این شهر خبر داد.

علیرضا شاهورانی شامگاه سه شنبه در حاشیه برگزاری آزمون مسابقه کتابخوانی پرنیان در سالن اجتماعات دارالقرآن مهدیشهر در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: تاریخچه حجاب در اقوام و ادیان، حجاب در قرآن و روایات اسلامی، نقش حجاب در سلامت جسم و جان، جهانی شدن حجاب از جمله موضوعاتی است که در این مسابقه به آن پرداخته شده است.

وی با بیان اینکه پرداختن به مسئله حجاب و عفاف باید در اولویت برنامه‌های مسئولان و نهادهای فرهنگی قرار گیرد، تصریح کرد: مسئله حجاب و عفاف مختص به دین مبین اسلام نیست؛ بلکه در ادیان مختلف و در ایران باستان نیز به آن تاکید شده است.

مسئول فرهنگی اجتماعی سپاه مهدیشهر تأکید کرد: باید سعی کنیم تا هجمه‌های دشمن در بی‌حجاب کردن زنان و دختران جامعه‌مان را خنثی کنیم.

فرمانده حوزه کوثر مهدیشهر نیز در این گفتگو مشترک اظهار داشت: اگر در خانواده‌ای دید و انتظار نسبت به فرزندان مناسب باشد شخصیت فرزند متناسب با آن انتظارات شکل می‌گیرد و اگر در خانواده‌ای دیدی کوتاه و غیرقابل انتظار و پست به فرزندان وجود داشته باشد اولین موانع رشد و تکامل فرزند در خود خانواده شکل می‌گیرد.

رحیمه عرب افزود: بدون شک یکی از عواملی که به این شناخت و توقع مناسب را در بانوان جامعه به وجود می‌آورد نوع لباس و پوشش مناسب در اجتماع است.

وی یادآور شد: اگر در جامعه‌ای زن با معیار شخصیت و معیار انسانی نظاره شود زن در این دیدگاه حامل روح الهی و پرچمدار خلیفه الهی محسوب می‌شود و موجودی است که دارای شخصیت و هویت و عضوی پاک و باوقار در اجتماع است.

این مسابقه به همت واحد فرهنگی اجتماعی سپاه و حوزه مقاومت کوثر و با همکاری دارالقرآن و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مهدیشهر برگزار شد.

کد خبر 1716540

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha