۱۹ مهر ۱۳۹۱، ۱۴:۲۷

شیرخواه:

سرانه پستی گرگان 5.4 مرسوله است

سرانه پستی گرگان 5.4 مرسوله است

گرگان - خبرگزاری مهر: رئیس اداره پست گرگان، سرانه مرسولات پستی شهرستان را 5.4 مرسوله اعلام کرد و گفت: این میزبان بالاتر از میانگین استان است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد شیرخواه ظهر چهارشنبه به مناسبت هفته پست در جمع مسئولان شهرستان افزود: اداره پست شهرستان در سال 90 رتبه اول استانی شاخص کمیت را به خود اختصاص داده است و در شش ماهه اول 91 نیز رتبه اول استانی، رتبه اول کشوری استان گلستان در تیر و مرداد به خود اختصاص داده و در کیفیت نیز رتبه سه کشوری را در شهریور ماه دارد.
 
وی اظهار داشت: اداره پست  تا سال 89 یک اداره داشته و کلیه دفاتر به بخش اجاره ای واگذار شده بود سیاست سال 90 بر این شد کلیه دفاتر فعال شوند تا مردم بهتر خدمات بگیرند از اینرو در 5 نقطه  دفاتر گرگان راه اندازی شد همچنین دفاتر سرخنکلاته و جلین نیز فعال هستند.

وی افزود: در شش ماهه اول سال در گرگان 51 واحد شهری و 71 واحد روستایی خدمات به مردم ارائه دادند.

شیرخواه از دیگر اقدامات شهرستان را تدوین برنامه های راهبردی و استفاده از ابزار کارت امتیازی متوازن جهت اجرایی نمودن راهبردها دانست.
 
رئیس اداره پست شهرستان بیان داشت : ایجاد واحد مدیریت کیفیت در ساختار پست، ایجاد و توسعه بازار الکترونیک با مشارکت بخش غیر دولتی و عرضه محصولات در فضای مجازی ، تهیه و تدوین برنامه کسب و کار پست لجستیک ، ایجاد امکان ارائه خدمات صندوق پست الکترونیک ، تکمیل چرخه رهگیری و پیگیری مرسولات از ابتدا تا انتها از دیگر اقدامات اداره پست شهرستان است.

جعفر گرزین فرماندار گرگان نیز گفت: پست کهن ترین و گسترده ترین ابزار ارتباطی بین مردم یک کشور با ساکنان دیگر سرزمین ها و مناطق جهان است.

وی با اشاره به اینکه ایرانیان جزء پیشگامان پست بودند اظهار داشت: فعالیت پستی در ایران قدمتی سه هزار ساله دارد و حتی برخی از مورخان ایرانیان را مبتکر ارتباط پستی می دانند.

وی افزود : پست یکی از عمده ترین نهاد های اجتماعی است و پیام و پیام رسانی به عنوان یک نیاز همواره مطرح بوده و پست برطرف کننده این نیاز از دیر باز نقش  تعیین کننده ای در زندگی اجتماعی داشته است.

گرزین ادامه داد: گسترش دفاتر پستی در تمامی نقاط از نظر کمی چشمگیر بوده است لذا باید از نظر کیفیتی هم مورد بررسی قرار گیرد در کیفیت ارزیابی صورت پذیرد و آموزش های مردمی نیز گسترش یابد.

کد خبر 1716829

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha