۲۲ مهر ۱۳۹۱، ۱۰:۲۸

حجت الاسلام نظری:

مهلت ارسال آثار به کنگره شعرعاشورایی قزوین تا ۲۵ مهرماه اعلام شد

مهلت ارسال آثار به کنگره شعرعاشورایی قزوین تا ۲۵ مهرماه اعلام شد

قزوین- خبرگزاری مهر: معاون فرهنگی اداره‌ کل تبلیغات اسلامی قزوین، ۲۵ مهر91 را آخرین مهلت ارسال آثار به پنجمین کنگره شعر عاشورایی استان قزوین اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت ‌الاسلام عباس نظری در این باره اظهارداشت: پنجمین کنگره شعر عاشورایی استان قزوین با هدف زمینه ‌سازی برای شناسایی و جذب استعدادهای نهفته در عرصه ادبیات آئینی، برقراری ارتباط بیشتر میان اهل قلم از یک ‌سو و سازمان تبلیغات از سوی دیگر، زمینه ‌سازی برای تولید، آماده‌سازی و تهیه منابع مورد نیاز و اشعار متقن بمنظور استفاده جامعه مداحان، فرهنگ‌ سازی، آگاهی و شناساندن آسیب‌ها و معضلات عزاداری و شادمانی معصومین (ع) برگزار می‌شود.
 
وی به موضوعات کنگره اشاره کرد و افزود: این کنگره در موضوعات شعر و نثر ادبی شامل عاشورا و ظلم‌ستیزی، عاشورا و نماز، عاشورا و دفاع‌ مقدس، مقتل، نوحه، مدیحه، رویداد‌ها و سیر تاریخی قیام و مقاله شامل عاشورا و انتظار، عاشورا و بیداری اسلامی، پیام‌های عاشورا، سیره حسینی(ع) راهبرد جنگ ‌نرم و بایسته‌های حرفه مداحی برگزار می ‌شود.
 
حجت‌الاسلام نظری با اشاره به شرایط شرکت در پنجمین کنگره شعر و نثر عاشورایی بیان کرد: تکمیل و ارسال فرم فراخوان کنگره به همراه اثر مورد نظر، کپی صفحه اول شناسنامه، کارت ملی و عدم شرکت آثار ارسالی در دیگر مسابقات و جشنواره‌ها از جمله شرایط شرکت در این کنگره است.
 
وی تصریح کرد: آثار ارسالی باید با خط B-Mitra و اندازه قلم ۱۴ در محیط word نوشته شده و متعلق به خود فرستنده بوده و مسئولیت قانونی و مالکیت اثر هم به عهده خود نویسنده و فرستنده است.
 
معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی قزوین گفت: اشعار ارسالی می‌تواند در قالب زبان فارسی و آذری ارائه گردد و شرکت‌ کنندگان ذدقت داشته باشند که آثار ارسالی مسترد نمی ‌شود.
 
حجت ‌الاسلام نظری به ملاک‌های انتخاب شعر یا نثر بر‌تر اشاره کرد و اظهارداشت: هم‌خوانی داشتن موضوع شعر با موضوعات فراخوان، داشتن استناد تاریخی" مربوط به متونی که رویکرد تاریخ‌نگارانه دارند" رعایت نکات ادبی و حماسی، داشتن نوآوری و بدیع بودن، رعایت وزن، قافیه، قواعد عروضی، خیال انگیز بودن و مقبولیت داشتن از جمله ملاک‌های انتخاب شعر و نثر بر‌تر کنگره خواهد بود.
 
وی عنوان کرد: در بخش مقاله هم رعایت اصول اولیه مقاله ‌نویسی، ذکر منابع مقاله و رعایت حجم حداقل چهار صفحه و حداکثر ۱۰صفحه از ملاک‌های انتخاب مقاله بر‌تر است.
 
معاون فرهنگی اداره‌ کل تبلیغات اسلامی قزوین گفت: به نفرات اول تا سوم هر بخش هدایا و جوایز نقدی اهداء و آثار واجد شرایط در دو مجموعه نوحه‌های کف‌ دستی‌" به شکل بیاض" و مجموعه آثار کنگره به نام صاحب اثر چاپ می‌شود.
 
‌حجت‌‌الاسلام نظری یادآورشد: علاقمندان و شرکت ‌کنندگان می ‌توانند آثار خود را از طریق رایانامه به آدرس farhangi@tebyan-qz.ir ارسال و یا با مراجعه حضوری به دبیرخانه کنگره، واقع در قزوین خیابان فلسطین، چهار راه عمران، اداره‌‌ کل تبلیغات اسلامی استان قزوین تحویل دهند.
 
کد خبر 1718326

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha