۲۲ مهر ۱۳۹۱، ۱۳:۰۷

هاشمی عنوان کرد:

25 درصد معادن استان بوشهر در شهرستان دشتی است

25 درصد معادن استان بوشهر در شهرستان دشتی است

دشتی - خبرگزاری مهر: فرماندار شهرستان دشتی با اشاره به قرار گرفتن بیش از 25 درصد معادن استان بوشهر در شهرستان دشتی، گفت: 20 واحد تولیدی شن و ماسه در شهرستان دشتی مشغول به فعالیت هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، سید علی هاشمی صبح شنبه در جریان بازدید استاندار بوشهر از کارخانه سیمان مند دشتی به ظرفیت‌های بالای معادن این شهرستان اشاره کرد و اظهار داشت: این شهرستان دارای ذخایر معدنی سنگ لاشه، سنگ گچ،  نمک، معدن شن و ماسه و ذخایر معدنی نفت و گاز در کوه مند و کوه سیاه است.

وی به میزان بالای کارخانه‌های و واحدهای تولیدی از معادن این شهرستان اشاره کرد و افزود: در شهرستان دشتی 20 واحد تولیدی شن و ماسه، پنج کارخانه آسفالت، یک واحد کارخانه آرد، یک کارخانه تولید گچ، یک کارخانه آهک هیدراته و یک کارگاه ظروف پلاستیکی فعالیت دارند.

فرماندار شهرستان دشتی به قرار گرفتن بیش از 25 درصد معادن استان بوشهر در شهرستان دشتی اشاره کرد و ادامه داد: امیدواریم شرایط لازم برای بهره‌برداری و سرمایه گذاری لازم از این معادن فراهم شود.

وی همچنین در ارتباط با فعالیت بنگاه‌های زودبازده در این شهرستان اظهار داشت: در شهرستان دشتی برای یک‌هزار و 300 نفر بیش از 20 میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است و در صنعت و معدن نیز بالغ بر هشت میلیارد تومان بوده است.

رئیس هیئت مدیره کارخانه سیمان مند دشتی نیز در این بازدید اظهار داشت:همه تجهیزات خارجی مورد نیاز برای راه‌اندازی این کارخانه خریداری شده است.

کیومرث موسیوند که مدیرعامل شرکت صنایع سیمان دشتستان نیز هست، ادامه داد: از سه سال گذشته کارخانه سیمان دشتستان 51 درصد سهام کارخانه مند دشتی را خریداری کرده است و طی دو مرحله افزایش سرمایه در ماه گذشته به سهم 64 و نیم درصد رسید.

وی از تحویل سیمان تولید این کارخانه از اردیبهشت 92 خبر داد و افزود: با استفاده از همه توان خود و دریافت وام از بانک‌های خصوصی تا پایان سال جاری همه تجهیزات کارخانه سیمان مند را نصب و نهایی می‌کنیم تا چیزی از این فاز روی زمین نماند.

کد خبر 1718605

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha