۲۲ مهر ۱۳۹۱، ۱۹:۴۰

آیت‌الله مومن:

اقتدار نیروهای مسلح ایران برای دشمنان هراس آور است

اقتدار نیروهای مسلح ایران برای دشمنان هراس آور است

قم - خبرگزاری مهر: عضو فقهای شورای نگهبان قانون اساسی آمادگی نیروهای مسلح کشور به منظور دفاع از کشور و نظام اسلامی را برای دشمنان هراس آور و برای دوستان عزت و افتخار دانست.

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت الله محمد مؤمن شنبه در همایش بصیرتی پاسداران سپاه استان قم که در حسینیه ثارالله سپاه علی‌بن ابی طالب(ع) برگزار شد، گفت: در بین اشخاصی که از دنیا می روند خداوند بالاترین ارزش را برای کسانی قرار داده که شهید هستند و جان خود را در راه خداوند داده‌اند.

وی افزود: شهید کسی است که در راه خدا کشته شده و تمام دارایی خود شامل جان، مال و ناموس خود را در راه خدا فدا کرده و از احکامی که پیامبر(ص) از جانب خداوند آورده حمایت کرده و جان خود را بر کف دست گرفته و در راه خداوند کشته شده است.

عضو جامعه مدرسین با بیان این که انسان باید همه اموال و دارایی‌های جانی و مالی خود را مختص به خداوند و برای فرمانبری از دستورات خداوند بداند، اظهار داشت: ما باید مهمترین چیز خود که جان مان است را در طبق اخلاص گذاشته و به خداوند تقدیم کنیم و برای نجات اسلام در راه خداوند کشته شویم.

آیت‌الله مؤمن ارزش جهاد و شهادت را در خدایی بودن آن دانست و افزود: اگر برای خداوند جهاد کردیم و کشته شدیم شهید هستیم و عمل ما ارزش دارد ولی اگر در جبهه یا پشت جبهه کارهایی را انجام دهیم که برای خداوند نباشد و غیر خدا در آن دخیل باشد کشته در راه خداوند و شهید محسوب نمی شویم.

وی شرط کشته شدن در راه خدا را حضور در صف اول دفاع و جهاد برشمرد و گفت: حضور در صف اول دفاع و جهاد باید برای گسترش اسلام و یا دفاع از حریم اسلام باشد تا کشته شدگان شهید محسوب شوند و جنگ تحمیلی هم جنگی بود که رزمندگان ما برای دفاع از اسلام جهاد کردند و در راه خداوند کشته شدند.

نماینده مردم قم در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که جهاد برای مال دنیا و کسب مقام دنیوی نه تنها جهاد در راه خدا نیست بلکه خروج از فرمان الهی است، اظهار داشت: تلاش و جهادی ارزش دارد که برای خداوند و در راه او باشد همان‌گونه که پیامبر(ص)، ائمه(ع) و انبیای الهی همه چیز خود را در راه خدا گذاشته و سرباز فداکار اسلام بودند.

وی آمادگی برای دفاع در هر زمان را ضروری عنوان کرد و افزود: خداوند در سوره انفال در در رابطه با آمادگی در برابر دشمنان می فرماید«و اعدوا لهم مااستطعتم من قوة؛ شما آماده کنید خود را با هرچه در توان دارید، چه نیروی انسانی و چه ابزار و سایلی که می خواهید با آن به جنگ دشمن بروید، برای این که مقابله کنید با کفاری که دشمن خدا و دشمن شما هستند.»

آیت‌الله مؤمن با اشاره به این که خداوند به تمام بندگان نسبت به آمادگی برای مقابله و جهاد با دشمنان سفارش کرده است، گفت: آمادگی مسلمانان با نیروی انسانی و ابزار و وسایل جنگی دشمنان خداوند و مسلمان را ترسانده و آنها را به هراس وا می دارد.

وی ابراز داشت: انسان مؤمن اگر ایمان واقعی به خداوند داشته باشد می داند که جان و مالش برای خودش نیست و برای خداست و این که خداوند در قرآن تعبیر به خریدن جان و مال مؤمنین دارد و در مقابل این جان و مال هم اعطای بهشت را تضمین کرده است این لطف الهی را نشان می دهد که در مقابل جان و مالی که متعلق به خودش است بهشت را هدیه می‌دهد.

عضو فقهای شورای نگهبان با بیان این که ما هرچه داریم و هر چه در عالم هست همه وابسته به خداوند است، گفت: انسان با ایمان نباید خود را مالک نفس و مال خود بداند و نباید خود را مستقل حساب کند بلکه باید همه دارایی‌ها مربوط به خداوند و خود را بهترین مملوک و بنده خدا بداند.

وی غفلت از خداوند را در بر دارنده مشکلات بسیار دانست و افزود: اگر انسان غفلت کند و به فکر خود باشد و خدا را فراموش کند با سختی ها و دشواری های فراوانی مواجه خواهد شد و هیچ‌گاه راه، هدف و مقصد اصلی خود را پیدا نخواهد کرد.

آیت الله مؤمن با اشاره به این که باید به گونه‌ای حرکت کنیم که امام و شهدا را راضی نگه داریم، اظهار داشت: مؤمنین واقعی کسانی هستند که جان و مال خود را در راه خدا می دهند و همیشه شکرگزار خداوند بوده و از دستورات حضرت حق پیروی و با امر به معروف و نهی از منکر حدود و مرزهای الهی را حفظ می‌کنند و خداوند هم در مقابل بهشت را به آنان عنایت خواهد کرد.

کد خبر 1719063

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha