۲۳ مهر ۱۳۹۱، ۱۰:۵۸

توسعه اقتصادی نیازمند پیوست فرهنگی است

توسعه اقتصادی نیازمند پیوست فرهنگی است

قشم - خبرگزاری مهر: مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: توسعه اقتصادی در هرجامعه باید با پیوست فرهنگی همراه باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حمیدرضا سلیمانی‌ صبح یکشنبه در جمع اعضای کانون های فرهنگی و هنری مساجد در قشم گفت: مساجد ما باید به مرحله‌ای از ایجاد نشاط، امید و حرکت برسد که مردم با اشتیاق به سوی خانه‌های خدا بشتابند.

وی با بیان اینکه از نظر قرآن کریم توسعه‌ای مطلوب و پایدار است که مبتنی بر معنویت باشد، افزود: بر این اساس توسعه اقتصادی نیز در هرجامعه باید با پیوست فرهنگی همراه باشد.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نقطه اتصال فرهنگ و معنویت را مسجد دانست و تصریح کرد: برای جذب مردم به برنامه های توسعه فرهنگی٬ مساجد بهترین مکان است.

وی با تأکید بر ضرورت ایجاد جاذبه‌های لازم در مساجد، یادآور شد: مساجد ما باید به مرحله‌ای از ایجاد نشاط، امید و حرکت برسد که مردم با اشتیاق به سوی خانه‌های خدا بشتابند.

حجت الاسلام سلیمانی‌ کانون‌های فرهنگی-هنری مساجد را بهترین ابزار برای نیل به این هدف خواند و خاطرنشان کرد: بایستی به این سمت پیش برویم که در نهایت درهر مسجد یک کانون فرهنگی هنری ایجاد شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به وضعیت این کانون‌ها در جزیره قشم اشاره کرد و گفت: وجود 300 مسجد در این جزیره که بیش از دو برابر میزان متعارف در کشور است، نشان از پیوند عمیق مردم این جزیره با خانه‌های خداست، ولی تشکیل تنها 15کانون فرهنگی هنری مساجد در این جزیره، با این همه مسجد، بسیار کم است.

به گفته دبیر ستاد عالی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور این کانون‌ها در جزیره قشم وظیفه خطیر پیوند شیعه وسنی را از یک طرف و پیوند مردم با مسئولان را از طرف دیگر بایستی به عهده بگیرند و سازمان منطقه آزاد قشم نیز با مشخص کردن سهم خود، از این کانون‌ها پشتیبانی‌های لازم را انجام بدهد.

حجت الاسلام سلیمانی با بیان اینکه ستاد عالی کانون‌های فرهنگی-هنری مساجد هیچ تفاوتی بین کانون‌های شیعه و سنی قائل نیست، گفت: در بسیاری از موارد نیز نسبت به کانون‌های برادران اهل سنت ارجعیت قائل شده‌ایم.

دبیر ستاد عالی کانون های فرهنگی-هنری مساجد کشور افزود: کانون های فرهنگی-هنری مساجد اهل سنت، به عنوان نقطه وحدت برادران اهل سنت و شیعه محسوب می شود.

وی در این دیدار از حمایت ویژه ستاد عالی از کانون‌های شهرستان قشم در راستای ارائه خدمات مطلوب فرهنگی هنری به جامعه خبر داد و گفت: امیدواریم کانون‌های مساجد قشم بتواند با ارائه خدمات بیشتر به جامعه موجب جذب بیشتر جوانان به مسجد شود.

حجت الاسلام سقایت، امام جماعت مسجد امام حسن مجتبی(ع) به نمایندگی از أعضای کانون سبطین گزارشی از عملکرد این کانون در بخش‌‎های قرآنی، فرهنگی، هنری، آموزشی، ورزشی و طرح اوقات فراغت را ارائه کرد و گفت: کانون فرهنگی-هنری سبطین از سال 89 با مجوز رسمی ستاد عالی کانون های مساجد رسماً فعالیت خود را در جزیره قشم آغاز کرد.

در ادامه دبیرستادعالی کانون های مساجد و هیئت همراه از کانون فرهنگی هنری وحدت مسجد حاجی رمضان(از مساجد فعال اهل سنت شهر قشم) نیز دیدن کردند و مدیرمسئول کانون وحدت به بیان وضعیت فرهنگی شهر قشم و دغدغه های فعالان مسجدی پرداخت و خواستار حمایت بیشتر ستاد عالی از کانون های مساجد اهل سنت شد.

دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی-هنری مساجد کشور به همراه أعضای شورای معاونین ستاد عالی و مسئول دبیرخانه کانون‌های مساجد هرمزگان با حضور در کانون فرهنگی هنری سبطین مسجد امام حسن مجتبی(ع) از نزدیک فعالیت‌های این کانون را مورد بررسی قرار دادند.

دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی-هنری مساجد کشور در سفر به هرمزگان از کانون‌های سبطین و وحدت جزیره قشم در این استان بازدید کرد.

افزون بر 14هزار کانون فرهنگی هنری مساجد در کشور فعال هستند.

کد خبر 1719324

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha