۲۳ مهر ۱۳۹۱، ۱۱:۴۱

نوریان:

پنج‌هزار ایرانی در حیدرآباد هند دانشجو هستند

پنج‌هزار ایرانی در حیدرآباد هند دانشجو هستند

بوشهر - خبرگزاری مهر: سرکنسول ایران در حیدرآباد هند گفت: پنج‌هزار ایرانی در حیدرآباد هند دانشجو هستند که اغلب در مقطع تحصیلات تکمیلی تحصیل می کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن نوریان صبح یکشنبه در نشست با استاندار بوشهر به زمینه‌های فراوان برای گسترش روابط استان بوشهر با حیدرآباد هند اشاره کرد و اظهار داشت: استان بوشهر اولین استانی است که برای گسترش روابط با آن مذاکره می‌کنیم و امیدواریم که شاهد توسعه روابط باشیم.

وی با اشاره به قرارگرفتن بخش عظیمی از شرکت مایکروسافت در حیدرآباد، اضافه کرد: حیدرآباد مرکز فناوری اطلاعات در هندوستان است و این فرصت، موقعیت خوبی برای گسترش ارتباطات این شهر با استان بوشهر در حوزه فناوری اطلاعات خواهد بود.

سرکنسول ایران در حیدرآباد هند ادامه داد: استان بوشهر و حیدرآباد هند فرصت‌های بسیار زیادی برای گسترش روابط و همکاری‌های اقتصادی و فرهنگی دارند که باید به شکل مناسبی از این فرصت‌ها بهره ببریم.

وی افزود: پنج‌هزار ایرانی در حیدرآباد هند دانشجو هستند که اغلب دانشجوی تحصیلات تکمیلی هستند که حضور این تعداد دانشجو می‌تواند در ارتباط بیشتر حیدرآباد هند با ایران نقش مهمی داشته باشد.

نوریان در ادامه بیان داشت: حیدرآباد هند دارای 350میلیون نفر جمعیت است که از این تعداد هفت میلیون نفر مسلمان هستند و 400 هزار نفر از این مسلمانان را شیعیان تشکیل می‌دهند.

وی به خوشنامی ایرانیان در حیدرآباد هند اشاره کرد و با اشاره به علاقه ای ایرانیان برای گسترش روابط با ایران، خاطرنشان ساخت: هفته فرهنگی بوشهر در حیدرآباد را می‌توان با برگزاری نمایشگاه‌های مختلف، نمایش، فیلم، عکس و موسیقی برپا کرد.

کد خبر 1719436

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha