۲۵ مهر ۱۳۹۱، ۷:۴۹

به بهانه شهادت امام نهم؛

غروب آنکه علم، جود و حلم گوهری از گنجینه فضایلش بود

غروب آنکه علم، جود و حلم گوهری از گنجینه فضایلش بود

قم - خبرگزاری مهر: یا امام جواد؛ درود خدا بر تو و بر شهادت غریبانه ات، سلام بر تو ای بزرگوار که جود قطره ای در پیشانی‌ات، علم غنچه ای از گلستانِ وجودت و حلم گوهری از گنجینه فضایلت بوده است.

به گزارش خبرنگار مهر، ای جواد الائمه، ای یادگار فاطمه، ای حجت نهم، سوز داغ تو به قلب همه آتش زند و زلال اشک من امشب به سراغ تو باز هم غربت و غم شیعه را فرا گرفته است.

چه مظلومانه نهمین خورشید هم غروب کرد، خورشیدی درخشان که تابندگی آن نور عشق را در دل ها تاباند.

یا جواد الائمه، ای جوانترین شمع هدایت و نهمین بحر کرامت، در فراغ تو آسمان گریست و ستاره‌ها سیاه پوش شدند، در فراغ تو آسمان ناله زد و گریست.

ای جوان‏ترین حجت خدا، هر بار، با یاد دردهای تو، پا به پای امام عصر(عج)، تا همیشه روزگار، خون خواهیم گریست.

نفرین بر آن محرم نامحرم که زهر را در جام تو ریخت و کام دل سوختگان عالم را تلخ کرد. 

ای خورشید عشق، ای معشوق عاشقان بی پناه، ای نوگل‌ باغ‌ ولایت‌ و عصمت‌، همچون مادرت فاطمه(س) چه زود در این دنیا غروب کردی و بهشتیان را خورشید شدی.

25 سال جهان را از وجودت منور ساختی و در این مدت عمر کوتاه ولی پربارت آنچنان خار چشم خلفای بنی عباسی و دشمنانت بودی که تاب و تحمل وجود تابناکت را نیاورند، شیطان چشمان دختر مأمون ملعون عباسی را کور کرده و دانه‌های بی تقصیر انگور، از مسیر انگشت‌ها تا کامت، هزار بار زنده شدند و مردند.

کبوتر دلمان  را در همای حرم با صفایت روانه می‌کنیم تا دیده را به ضریحت روشنایی ببخشیم و وجود پر از اندوهمان را غبارروبی و منور کنیم، شاید نظری به ما که سر تا پایمان را گناه فرا گرفته است بیاندازی ای مهربان ترین.

مولای من؛ امروز که عقربه های ساعت همچون شمشیرهای گداخته پیش می‌تازند و اعتقاد و ایمان ما را نشان گرفته است، تو میزبان ما هستی. تو میزبان هق هق شبانه دلشکستان درگاهت هستی.

ای اقیانوس کرامت و معرفت؛‌ حال، گدایان محبت به آستان کرم تو چشم دوخته اند و به دستان پر مهرت توسل جسته اند تا واسطه آنها با معبودشان شوی.

شهادت مظلومانه باب المراد جواد الائمه را به حضرت رضا(ع) ، حضرت معصومه(س) و تمامی شیعیان و دوستداران آن حضرت تسلیت باد.

الهام حلاجیان

کد خبر 1720891

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha