۲۵ مهر ۱۳۹۱، ۲۱:۳۴

فخرایی خبر داد:

جریمه و تعطیلی 10 نانوائی‌ متخلف در شهرستان دیر

جریمه و تعطیلی 10 نانوائی‌ متخلف در شهرستان دیر

دیر - خبرگزاری مهر: رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر گفت: 10 نانوائی‌ متخلف در شهرستان دیر جریمه و متوقف شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن فخرایی عصر سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در شش ماهه نخست سال جاری تعداد 400 مورد بازدید از واحدهای نانوایی سطح شهرستان دیر توسط بازرسان بهداشت محیط این شبکه صورت گرفته است و نانوائی‌های متخلف جریمه شدند.

وی افزود: نظارت بر فعالیت صنوف تهیه و توزیع مواد غذایی و انجام بازدیدهای بهداشتی یکی از وظایف و ماموریت های واحد بهداشت محیط و حرفه‌ای این شبکه است که به صورت مستمر توسط بازرسان بهداشت محیط انجام می شود .

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر با اشاره به اهمیت نظارت بر واحدهای نانوایی گفت: یکی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی که نقش موثری بر تامین و ارتقای سطح سلامت مردم دارند واحدهای نانوایی‌ است که به طور ویژه توسط بازرسان بهداشت محیط در قالب گشت‌های مشترک و فردی مورد بازدید قرار می گیرند .

وی با بیان این که در شش ماهه نخست امسال چهارصد مورد بازدید از واحدهای نانوایی در سطح شهرستان دیر به عمل آمده است گفت: در همین مدت نیز تعداد 152 مورد نمونه برداری از نان تولیدی برای انجام آزمایش میزان جوش شیرین به عمل آمده است که با ارائه آموزش‌ها ، بازدیدهای مستمر و بیان مضرات مصرف جوش شیرین در نان خوشبختانه میزان مصرفی این ماده در نان‌های تولیدی در سطح شهرستان دیر صفر بوده است .

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر اضافه کرد: علاوه بر نظارت‌های صورت گرفته توسط بازرسان بهداشت محیط این شبکه در شش ماهه نخست سال جاری ، تعداد پنج مورد گشت مشترک با حضور فرماندار و دستگاههای مرتبط نیز از روند فعالیت واحدهای نانوایی به عمل آمده است .

فخرایی افزود: طی بازدیدهای انجام شده تعداد 10 واحد نانوایی که اصول و مقررات بهداشتی را رعایت نکردند به اداره تعزیرات حکومتی معرفی که پس از طی مراحل قانونی یک واحد نانوایی تعطیل و واحدهای متخلف دیگر نیز مجموعا مبلغ دو میلیون و200هزار ریال جریمه شدند .

وی عدم رعایت بهداشت فردی را عمده مشکل بهداشتی نانوایی‌های سطح شهرستان دیر دانست و اظهار داشت: ایمن نبودن سیستم برق کشی ساختمان ، نبود جعبه کمک‌های اولیه، عدم نظافت و بهداشت محیط و عدم استفاده از روپوش از دیگر مشکلات بهداشتی واحدهای نانوایی در سطح شهرست دیر است .

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر با بیان اینکه اکنون پنج تیم نظارتی در شهرستان دیر به طور مستقیم کار نظارت و بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی را انجام می دهد تصریح کرد : علاوه بر این ، سامانه تلفنی 09678 آماده دریافت شکایات و گزارش‌های مردمی در خصوص مسایل و مشکلات بهداشتی است.

کد خبر 1721832

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha